Strona 1 z 1

Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 01:47
autor: dani84
Witam. Nie pamiętam czy już się witałem czy nie...Na imię mam Daniel,lat 31,aktualnie mieszkam w Świdniku i pracuję w PZL ;) W ubiegłym roku kupiłem i odnowiłem Wueskę. Cały remont udokumentowany fotkami, ale wstawię kilka tych z efektem końcowym.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualnie założony gaźnik AM6.
https://www.youtube.com/watch?v=fXDiM6YHkK4

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 10:23
autor: dani84
Z mojej perspektywy, czyli pracownika z ośmioletnim stażem pracy sytuacja wygląda nieźle. Inaczej wygląda u pracowników zatrudnionych przez agencje pośrednictwa pracy...temat-rzeka. Ogólnie praca jest. Śmigłowce, samolot, kilka kooperacji. Nie zapominajmy jednak, że właścicielem jest Agusta Westland. Sprywatyzowali nas.

Co się teraz robi u Was w Kaliszu?

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 10:49
autor: chemik1
ładnie zrobiona,podobna do mojej,tylko ja mam głębokie błotniki ;-)

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 10:51
autor: Mateusz WSK
dani84 pisze: Inaczej wygląda u pracowników zatrudnionych przez agencje pośrednictwa pracy...temat-rzeka.
Pracowałem w takim zakładzie gdzie były te agencje, zatrudniają na śmieszne umowy miesięczne i tak to męczą. Chyba, że macie inne "standardy".

A co do wueski, ładnie zrobiona :). Są kwity ?

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 10:54
autor: Bołdyn
Bardzo ładny motocykl.
Przy okazji może pomożesz mi w sprawie szkła przedniej lampy.

Czy to jest niskie szkło ale ze wzorem takim samym jak w wysokim? Czy może wysokie, ale nie jest do końca wciśnięte w ramke i sprawia wrażenie niskiego?

Pytam bo szukam ori niskiego szkła i nigdzie nie widziałem niskiego z takim wzorem jak u Ciebie.

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 11:05
autor: dani84
Agencje i umowy śmieciowe wszędzie mają to samo na celu. U nas jest tak samo.

Kwity są. Jak ją kupiłem była zarejestrowana, opłacona tylko bez przeglądu.


Bołdyn- ale mi zagadkę zadałeś... Szkło pochodzi z oryginalnego wkładu. Odbłyśnik był skorodowany, więc kupiłem wkład lampy z URSUSA i przekleiłem szkło. Logo Zelmotu musiało być ;) Szkło ładnie przylega do ramki, więc chyba jest niskie.

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 11:10
autor: dani84
Tu jeszcze przed remontem. W tle brama główna PZL, czyli powrót do przeszłości ;)
Obrazek

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 11:41
autor: Bołdyn
W takim razie moja teoria upada... cały czas uważałem że niskie szkło od ostatnich b3 ma wzór podobny do lamp np. w fso 125p, czyli taki wzór jak w niskich szkłach zamiennikach na allegro. A wychodzi na to że u Ciebie jest niskie szkło z takim samym wzorem jak w wysokich.

Przy okazji, rok 85 masz na tabliczce? Ja mam w dowodzie 85 ale motocykl z 84 i tak mam na tabliczce. Też mam stacyjke z charta, ale lampe tylną mam z charta i kwadratowe przednie odblaski. Twoja tylna lampa jest chyba starszego typu i odblaski też masz okrągłe. Ale to jest akurat ok bo patrząc na fotki nowych wsk z 1985 roku, które były kiedyś na sprzedaż to wszystko masz w oryginale. W ostatnich latach chyba na prawde wsadzali co popadnie.

Silnik oryginalny? Widzę, że ma to mniejsze pole numeryczne, a te roczniki miały raczej większe podwójne pole z numerem.

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 12:02
autor: dani84
Tak, na tabliczce było 85. Tylna lampa starego typu. Odblaski nie są oryginalne, bo ori miały kremową obwódkę. Poza tym, nie wiem czy przy niej były okrągłe czy prostokątne. W momencie kupna przykręcone były jakieś rowerowe typu Ukraina ;) Kartery nie pochodzą z tego motocykla. Ktoś tak zawzięcie połowił silnik (siekierą chyba) że wykruszył karter. Te były w bdb stanie więc podmieniłem.
Wueskę kupiłem zachowaną w bardzo dobrym stanie jeżeli chodzi o oryginalność. Zachowała się np. blacha do mocowania tylnego chlapacza czy też gumowy odbojnik stopek centralnych. Największym dramatem było to, że właściciel CAŁY motocykl pomalował pędzlem. Wszystko jak leciało, plastiki też. Polerowanie lampy i boczków do tej pory śni mi się po nocach... ;)

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 12:27
autor: Piter7391
Bardzo ładnie zrobiony motocykl.
Też przechodziłem przez czyszczenie różnych elementów z np.farby olejnej, baranka itp.
Co do części jakie powinny być w danym roczniku, to się nie dojdzie, też mam WSK-ę z 85 roku,posiada tylną lampę i stacyjkę z Charta oraz kwadratowe błotniki i metalowe podnóżki pasażera malowana cała na czarno. Jeszcze posiadam KOS-a z 84 roku a stacyjkę ma standardową na tzw. gwoździa gdzie część motocykli miała już stacyjkę z Charta.

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 12:36
autor: dani84
Pod koniec produkcji składali z tego co było w magazynach. Ojciec pracował w tamtych latach i wspominał, że gdy zabrakło farby na obręcze kół, malowano takim samym kolorem co błotniki, RAL 7035 jak dobrze pamiętam.

Re: Ja i moja WSK M06B3 1985r.

: 2015-02-20, 13:44
autor: dani84
Agusta-Westland to konsorcjum włosko-brytyjskie. Produkowane są kadłuby śmigłowców AW 109 i 119, AW 139, 189, podzespoły do AW 101, wloty powietrza do silników SAMa(numeru nie pamiętam). Kadłub samolotu Pilatus PC12. Kooperacje to centropłat ATR 72, drzwi bagażowe do Boeinga, do niedawna też łoża silnika do Cesny. Ponadto SW4 i modernizacje Sokołów.
Ja jestem zwykłym pracownikiem fizycznym ;) Pracuję przy montażu kadłuba AW 139