WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ciepły ale tak żebym się nie poparzył (w zasadzie letni tylko ) i tyle, coś jeszcze istotnego? Podobno manetka ma być odkręcona na maxa i tyle chyba.
Druga próba po jeździe na rozgrzanym silniku tak że musiałem założyć rękawiczki ale nie na tyle żeby stopiło gumową uszczelkę na końcówce manometru wyszło 7,8 kg/cm2.
Czytałem że robi się dwa pomiary (ciepły i zimny) ew. próbę na sucho i ma mokro, ja robiłem dwie na sucho bo uznałem że w 2T nie ma sensu robić próby na mokro.
Druga próba po jeździe na rozgrzanym silniku tak że musiałem założyć rękawiczki ale nie na tyle żeby stopiło gumową uszczelkę na końcówce manometru wyszło 7,8 kg/cm2.
Czytałem że robi się dwa pomiary (ciepły i zimny) ew. próbę na sucho i ma mokro, ja robiłem dwie na sucho bo uznałem że w 2T nie ma sensu robić próby na mokro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-09-08, 11:05 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Jak nie klekocze jak zły to górę sobie póki co zostaw to zawsze łatwo można zmienić. Ja zrobiłem wał z dopasowanym sworzniem tłoka, wszystkie łożyska uszczelniacze itepe, Założyłem wylataną górę tylko na chwilkę, zobaczyć czy silnik będzie chodził i tak ta chwilka trwała 3 sezony teraz wleciał Alien i póki co jest bajka.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Też tak zrobię, górę zostawię w takim razie skoro jest ok, mnie się wydaje że klekocze ale sam ocenisz w czwartek na LKN. Na razie zajmę się łożyskami i uszczelniaczami, uszczelkami oraz sprzęgłem bo coś mi się wydaje że jest do wymiany.
-
- Posty: 2252
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ciepły silnik, gaz do końca i... odkręcony kranik. Jak jeździ to niech jeździ, ideał to jest zaraz po remoncie i to przed pierwszym odpaleniem Później to już zużyte maszyny jeżdżą, a nie igiełki. Taki mały żart, mam nadzieję że łapiecie o co mi chodzi
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Jasne że łapiemy, każdy kto ma starszy motocykl musi mieć:
1. cierpliwość
2. poczucie humoru
1. cierpliwość
2. poczucie humoru
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Głowa do góry ! Tyle godzin spędzonych przy babci i efekt widać. Najważniejsza cierpliwość i stopniowe usuwanie usterek. Aha, szacun za żółte blachy! Może nie doczytałem wybacz, ile Cię to uczyniło?
P.S. Ja też walczyłem cierpliwie 2 lata ale cały czas kusiło, żeby iść na skróty i polatać trochę na starych klamotach. NIe ugiąłem się i wszystko wymieniłem na nowe ZMD. Nie żałuję ! Po remoncie początkowo wszystko było szczelne. Babcie docieram już 400 km i zaczęło siąpić z kopki i trybu zdawczego. Są patenty na uszczelnienie tego ale nie wyleci przecież od razu 0,5 litra oleju Stare motocykle nie ciekną tylko znaczą teren Ważne , że śmiga i cieszy oko. Patent na bezawaryjne moto: kup drugą japonie i nic Ci nie będzie ciekło Ja tak zrobiłem i babci nie katuje tysiącami kilometrów. Szkoda żeby się podniszczyła zbytnio Trasy weekendowe max do 100 km i starczy. Niedziela z bananem na twarzy
P.S. Ja też walczyłem cierpliwie 2 lata ale cały czas kusiło, żeby iść na skróty i polatać trochę na starych klamotach. NIe ugiąłem się i wszystko wymieniłem na nowe ZMD. Nie żałuję ! Po remoncie początkowo wszystko było szczelne. Babcie docieram już 400 km i zaczęło siąpić z kopki i trybu zdawczego. Są patenty na uszczelnienie tego ale nie wyleci przecież od razu 0,5 litra oleju Stare motocykle nie ciekną tylko znaczą teren Ważne , że śmiga i cieszy oko. Patent na bezawaryjne moto: kup drugą japonie i nic Ci nie będzie ciekło Ja tak zrobiłem i babci nie katuje tysiącami kilometrów. Szkoda żeby się podniszczyła zbytnio Trasy weekendowe max do 100 km i starczy. Niedziela z bananem na twarzy
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
- Lokalizacja: Malbork
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
jaki koszt malowania ciebie wyszedl?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
To dosyć skomplikowane bo zbiornik w akrylu ze szparunkami i logo to jedno ok. 400zł ze szpachlowaniem, reszta to proszek z podkładem i szczerze mówiąc musiałbym zliczyć wszystko ale jakieś 500zł bez zbiornika i szparunków. W sumie to 1000zł musiałem mieć.Suspect pisze:jaki koszt malowania ciebie wyszedl?
Kupiłem na żółtych tablicachWalther77 pisze:Głowa do góry ! Tyle godzin spędzonych przy babci i efekt widać. Najważniejsza cierpliwość i stopniowe usuwanie usterek. Aha, szacun za żółte blachy! Może nie doczytałem wybacz, ile Cię to uczyniło?
Też mi to chodzi po głowie.Walther77 pisze: Patent na bezawaryjne moto: kup drugą japonie i nic Ci nie będzie ciekło Ja tak zrobiłem i babci nie katuje tysiącami kilometrów. Szkoda żeby się podniszczyła zbytnio Trasy weekendowe max do 100 km i starczy. Niedziela z bananem na twarzy
http://allegro.pl/honda-varadero-125-20 ... 77693.html
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Z doświadczenia to juz wueska daje więcej frajdy jak 125 w czterosuwie
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Czy problemy z odpaleniem na ciepłym silniku mogą być związane z nieszczelnością gaźnika? Zauważyłem że pomimo nowych uszczelek zaczyna się sączyć benzyna. Muszę się nieźle "nakopać" żeby ją odpalić a i tak odpali dopiero przy odkręconej na maxa manetce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Brzmi jakby zalewało... zobacz czy styki przerywacza sie nie brudzą i jaka przerwa jest
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Sprawdzę styki, zalewanie mówisz? Na postoju muszę wręcz dodawać gazu żeby nie zgasła, ale najpierw styki bo faktucznie jest nieszczelność na wałku zdawczym i mogło zachlapać styki.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Nic z wałka zdawczego nie ma prawa się dostać do iskrownika, chyba że masz dziurę w karterach.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Mój błąd wpisałem to czego szukałem a nie to co chciałem Cieknie ewidentnie na zębatkę napędową i zaczęło bryzgać olejem. Długa noc się szykujeMixol pisze:Nic z wałka zdawczego nie ma prawa się dostać do iskrownika, chyba że masz dziurę w karterach.
- Kuba1325
- Posty: 71
- Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
- GG: 0
- Moje maszyny: m06 b3 '74
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Tylko wymienić simmering i po problemie A z tym ciężkim odpalaniem może być powiązane lewe powietrze wkręć nieco śrubkę regulacji powietrza i zobacz co będzie się działo
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Dobra, gaźnik uszczelniony, styki przeczyszczone tylko martwi mnie jedna sprawa. Śruba od ustawienia przerwy ledwo dała się odkręcić ale przerwę mam nadzieję udało się ustawić. Natomiast nie mogłem odkręcić śrub trzymających podstawę stojanu żeby ustawić punkt w którym rozwierają się styki, bo to chyba te śruby trzeba poluzować żeby to ustawić, tak? Jeśli tak to będę musiał zdjąć koło magnesowe, powie ktoś czy nakrętką a właściwie gwint na wale jest lewy czy prawy?
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Zwykły gwint odkręcasz w lewo.Tak żeby ustawić zapłon musisz poluzować trzy wkręty mocujące iskrownik, kręcąc iskrownikiem w prawo opóźnisz zapłon, w lewo przyśpieszysz.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Po długich staraniach "udało mi się" zerwać gwint świecy w głowicy, naprawiać (helicoli 77zł M14) czy kupić głowicę (Skuter Dębica 62zł)?
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Kupuj nową i masz po kłopocie
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Zadzwoń do nich ile kosztuje taka operacja - http://dziak.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość