Strona 1 z 2
Re: Projekt Gil
: 2015-08-27, 16:51
autor: Savier
Cześć,
też remontuję podobnego gila

popatrz po innych tematach, może złapiesz inspiracje, coś podpatrzysz, nie strzelisz bubla

.
Łożyska zwykłe.
Co do szprych - jest wiele do wyboru i wszystkie nieidealne

. Ja ostatnio szprychowałem na najtańszych (multicar na allegro), bo droższe awiny z "niklem" szybko mi pordzewiały.
Re: Projekt Gil
: 2015-08-27, 17:35
autor: pabowero
Też tak myślę ,że nie będę nie wiadomo jak ze szprychami kombinował wybiorę coś z allegro. A co do hamulców polecacie same okładziny i samemu klieić/nitować czy kupić gotowe szczęki?
Jeszcze parę fotek wrzucam
Siedzenie obecnie tak wygląda gąbka wygryziona

blacha cała dobra listwa też gąbkę trzeba będzie wymieniać i pokrowiec nowy wrzucić
DSC_0204.jpg
boczki plastikowe niestety uchwyt jeden też ułamany trzeba będzie coś pomyśleć o naprawie
1.11DSC_0206.jpg
1.10DSC_0205.jpg
Silniczek obecnie jest już troszkę rozebrany
DSC_0199.jpg
DSC_0200.jpg
Jeśli chodzi o kolorystykę to podoba mi się Gil w żółtym malowaniu jak wyczytałem na forum to chyba jest Ral 1028 póki co tak kolorystyka mi chodzi po głowie oczywiście przeplatane z czernią i popielate błotniki.
Re: Projekt Gil
: 2015-08-28, 15:12
autor: pabowero
Tylny zabierak czy to jest stary typ czy nowy?
DSC_0210.jpg
DSC_0209.jpg
Poniżej fotki ośki przedniego tylnego koła czy oby napewno od WSK?
Krótsza 156 mm
dłuższa 274 mm
Re: Projekt Gil
: 2015-08-28, 16:45
autor: Savier
To zabierak nowego typu, wszedł po 1977.
Ośki wizualnie są inne

Pod ręką mam tylko linijkę, krótsza przednia ma około 17cm ż łbem, część "pracująca" 14cm
Re: Projekt Gil
: 2015-08-29, 10:10
autor: pabowero
Dzięki Savier za odpowiedź

trzeba będzie zaopatrzyć się w nowe takie jak mają być

A na tył jaka powinna być? ostatnio jak szykowałem listę zakupów na skuter Dębica to właśnie jeśli chodzi o oski to wymiarów jest kilka

a które będzie pasował?
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 17:28
autor: pabowero
Ostatnio mało się działo w projekcie w związku z problemami zdrowotnymi. Wczoraj zabrałem się za rozebranie do końca silnika i zakupiłem trochę nowych części.
Co do silnika mam kilka pytań po rozpołowieniu okazało się ,że wygląda to tak
DSC_0249.jpg
pęknięty czop na wale skrzynia korbowa przez to wygląda tak
7 (3).jpg
7 (4).jpg
Myślę żeby to wyrównać papierem i spolerować co wy na to? szkoda karterów bo gniazda łożysk są w dobrym stanie łożyska nie latają i mają te same oznaczenia więc dobrze by było by to razem poskładać martwią mnie tylko te rysy w skrzyni korbowej. Jeśli chodzi o skrzynie to na pierwszy rzut oka wygląda ok
7 (2).jpg
7 (1).jpg
DSC_0246.jpg
ale zerknijcie sami
jeśli chodzi o silnik to myślałem nad wałem Duelles na łożysku igiełkowym tłok od Aliena anodowany i nie wiem co z cylindrem mój ma za dużo żeber połamanych więc jakiś współczesny albo orginał do szlifu szukać.
CDN....
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 17:49
autor: Savier
Komorą korbową się nie przejmuj

.
Wał musisz wymienić - albo regenerować jakis inny, albo duellsa jak piszesz.
Z cylindrem najrozsądniejsza opcja upolować coś sensownego i dać do szlifu na porządnym tłoku

. Poza Alienem podobno te tajwany są dobre.
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 18:38
autor: Hussar
Gratuluje motywacji, czyli tylni zabierak sprzed 77' był stalowy, a po 77' aluminiowy?
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 19:05
autor: pabowero
Pracy sporo ale teraz długie zimowe wieczory się zbliżają także spoko. Rama już rozebrana szykuje części do ocynku i tu moje pytanko jak to przygotować czy samo wyczyszczenie papierem wystarczy? Może ktoś przedstawić etap prac przygotowania części pod ocyn? nie robiłem tego wcześniej będę wdzięczny
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 19:16
autor: Savier
Hussar pisze:Gratuluje motywacji, czyli tylni zabierak sprzed 77' był stalowy, a po 77' aluminiowy?
Tak jak mówisz

.
pabowero pisze:Pracy sporo ale teraz długie zimowe wieczory się zbliżają także spoko. Rama już rozebrana szykuje części do ocynku i tu moje pytanko jak to przygotować czy samo wyczyszczenie papierem wystarczy? Może ktoś przedstawić etap prac przygotowania części pod ocyn? nie robiłem tego wcześniej będę wdzięczny
Najlepiej wychodzi wyczyszczenie do gołego metalu szczotką drucianą. Papierem też potem można sobie poprawic, natomiast nie polecałbym piaskowania, wychodzi matowo.
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 21:53
autor: pabowero
Ok dzięki Savier za podpowiedź tak myślałem także detal na szczotkę drucianą pójdą ewentualnie poprawi się papierkiem. Co do skrzyni to dodaje fotkę na których widać delikatne ślady zużycia czy to jest dopuszczalne?
7 (1)23.jpg
Co do komory korbowej nie przejmować się czyli nic z nią nie robić? Zostawić czy lepiej trochę przeszlifować? Savier o których Tajwanach pisałeś jeśli chodzi o tłoki?
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 22:06
autor: rss
to już nie sa delikatne ślady zużycia - wg mnie część do wymiany.
jeśli chodzi o przygotowanie ramy do ocynku to wszystko zależy od rodzaju ocynku:
jeśli elektrolityczny to warto ramę po zdarciu farby odtłuścić (przetrzeć szmatka zmoczona rozpuszczalnikiem)
jeśli płomieniowy to nie ma to az tak dużego znaczenia. warto sprawdzić czy jest prosta,
nie ma pęknięć i uzupełnić (napawać) ewentualne ubytki
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 22:50
autor: Savier
Na nowym widać takie samo zużycie

.

Swego czasu rozmawiano o tym na forum.
Możesz sobie lekko ją przyszlifować, ale po co to komu i na co -nie wiem. Zastanówmy się jaką funkcję pełni skrzynia korbowa

.
Tajwańskie tłoki to te po 40 parę złotych ze skuter dębica. Są dwa rodzaje, na segery i i druciaki (zab. sworznia). Któryś typ był lepszy :d Muciek o tym pisał.
Re: Projekt Gil
: 2015-10-27, 23:17
autor: pabowero
Właśnie odkopałem wątki dotyczące skrzyni biegów i wałków

Także spoko nie jest źle. Tłoki są za 49zł na Skuter Dębica:) Na jutro plan czyszczenia detali pod ocynk zobaczymy co wyjdzie:)
Re: Projekt Gil
: 2015-10-31, 13:08
autor: pabowero
Wczoraj trochę poczyściłem elementy pod ocynk szczotka druciana na wiertarce i jazda.
DSC_0249.jpg
Niektóre elementy kupiłem nowe ocynkowane bo brakowało albo już nic by z nich nie dało się zrobić:(
Następnie muszę naprawić kilka elementów przed piaskowaniem a mianowicie blacha siedzenie w kilku miejscach pęknięcia trzeba pospawać wzmocnić no i tylny błotni w 2 miejscach pęknięty później wrzucę fotki akurat nie mam w tej chwili zrobionych.
Re: Projekt Gil
: 2015-10-31, 14:20
autor: Hussar
Piaskowanie nie podziurawi cienkich elementow takich jak blacha pod siedzeniem czy blotnikow?
Re: Projekt Gil
: 2015-10-31, 15:02
autor: Savier
Jeżeli fachman się zna to nie

Re: Projekt Gil
: 2015-10-31, 15:47
autor: pabowero
Dobra wrzucam fotki blacha siedzenia standardowo jak u większości chyba bolec trzeba poprawić i tylne mocowanie
wsk (15).jpg
wsk (16).jpg
wsk (13).jpg
błotnik ma pęknięcia w dwóch miejscach trzeba będzie pospawać wcześniej ktoś jedno pęknięcie zrobił na nity
wsk (12).jpg
wsk (17).jpg
boczek plastikowy ma znowu odłamaną część dolną i tu prośba czy ktoś by mógł podać wymiary tej części tzn długość i do zagięcia muszę dorobić mocowanie dorysowałem miejsce w którym jest pęknięte
wsk (14) - Kopia.jpg
Re: Projekt Gil
: 2015-11-02, 18:41
autor: pabowero
Witam dziś miałem troszkę czasu więc się pobawiłem w polerowanie chromów i nie wie co o tym myśleć.
O ile korki wyszły spoko
DSC_024021 (5).jpg
to na lagach tak sobie to wygląda może macie jakiś pomysł? były pokryte warstwą nalotu z rdzy po polerce lepiej to wygląda ale nia tak jak powinno jakieś pomysły?
DSC_024021 (3).jpg
DSC_024021 (2).jpg
i podgląd na całość
DSC_024021 (1).jpg
. A polerowałem pastą polerską najpierw brązową na filcu później niebieską na krążku bawełnianym zestaw kupiłem w castoramie
Re: Projekt Gil
: 2015-11-02, 19:59
autor: Szymku
Jak dla mnie to wyszło bardzo przyzwoicie.
Natomiast wydaje mi się,że do polerowania chromu służą inne pasty ale mogę się mylić.
Powłoki dekoracyjne i ochronne na starych polskich maszynach niestety nie są najwyższych lotów, dlatego nic więcej z tych elementów nie wyciągniesz.
Warto się dowiedzieć czym zabezpieczyć Twoją prace przed dalszą degradacją bo takowa na pewno będzie postępować.