Jestem po 2 letniej odbudowie i polecam Ci szukać oryginalnych fabrycznych nowych części ZMD. Za dużo chłamu z chin teraz w każdym sklepie. Dajmy na to wał korbowy na korbie Duellsa z łożyskiem zamiast tulejki korbowodu to koszt 400 zł- made in Taiwan. W tych pieniądzach dostaniesz oryginalny ZMD w stanie bdb a nawet czasami nowy. O skrzyni to już nie mówię, bo jak masz co chwile rozpoławiać silnik żeby wałki czy koła wymieniać bo nie były nawęglane, hartowane to szkoda nerwów. Ja polecam cierpliwość w poszukiwaniach i zakup oryginalnych części ZMD szczególnie głównych elementów silnika. Takie pierdoły jak elementy gumowe, podkładki, śruby , nakrętki, instalacja kupuj współczesne. Guma po latach i tak się rozpadnie, śruby 30 letnie strach dokręcać, tak samo opony Stomila zapomij. Co polecam kupić współczesne na bazie mojej odbudowy rocznika 83:
Współczesne zamienniki
- opony Duro
- wszelki elementy gumowe: odbojniki kanapy, stopki centralnej, manetki, kedry na rant baku, linki gazu, sprzęgła itd - w każdym sklepie najlepiej współczesnej polskiej nie chińskiej produkcji, oryginalne z epoki po 30 latach wystawione na słońce i tak popękają momentalnie
- wydech bez reklamy polecam kompletny Hartmann
- śruby, nakrętki, podkładki - twardość 8,8 ( w oryginale 5,8 ale ciężko dostać)
- łożyska SKF, FAG
- uszczelniacze fluorokauczuk
- uszczelki klingieryt szary
- segery
- silikon Reinzosil pod ciśnieniem- klei super i robi się jak guma, bardzo mocny
- pokrowiec kanapy Cudawianek, gąbka z lateksu jak w oryginale Junc z Alledrogo
- okładziny hamulcowe- klejone, nie najtańsze oczywiście
- kondensator ( chyba, że oryginał Miflex)
Tylko i wyłącznie oryginały ZMD- Nowa Dęba
- wał korbowy- Tajwan na Duellsie 400 zł!!! Lepiej oryginał szukać w stanie bdb
- kompletna skrzynia- dwa wałki i koła zębate
- tulejki z brązu B101 karterów
- sworzeń tłoka 13 mm
- kompletny kosz sprzęgłowy z przekładkami i tarczkami, łańcuchem Rometa, półksiężycem startera, sprężyną i wałkami biegów i kopki- współczesne mogą okazać się z plasteliny i znowu rozbiórka silnika
- korek baku
- szprychy ze znaczkiem R- współczesne twarde jak ja pierd..le
- obręcze kół- ciężko dostać ale warto w oryginalnym malowaniu piecowym
- gaźnik G20- ciężko o nowy ale zapytaj kogoś czy Ci poleci chiński za 70 PLN

- tylne amortyzatory- regeneruj stare- trochę zabawy ale oryginały takie jak były fabrycznie
Amen, może mi się coś jeszcze przypomni

Generalnie pierdoły współczesne marka bez znaczenia, najlepiej polskiej produkcji ( byle nie chiny) grube graty tylko oryginał ZMD, WSK Świdnik, Gorzyce itd. To tylko moja subiektywna opinia bo ja zmierzam zawsze do oryginału

Powodzenia!