Strona 1 z 2

proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-24, 17:18
autor: JDS
witam,
mam na imie jędrzej i mam 24 lata i jestem z poznania, dwa tygodnie temu kupilem wueske i zrobilem nia 160km w co nie wszyscy mi wierza. znalazłem ja na allegro:
http://www.allegro.pl/item489522959_wsk ... cyjny.html" target="_blank" target="_blank

dostalem do niej pare klunkrow, dowod rejestracyjny z innymi numerami ramy i bez problemu kupiłem za 350zl
moja prosba polega na podaniu mi modelu wueski, ktora kupiłem, w jakich latach byla produkowana i ocene stanu oryginalności!
moze jeszcze ktos wie czy problememe jest zarejestrowac wueske z takimi papierami lub czy idzie przebic numery w okregowej stacji diagnostycznej? teraz wueska jezdze na rejestracji od motorynki.
czy nr; ktory widac na tabliczce znamionowej to rok produkcji?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-24, 17:47
autor: Wężu
WSK M06 B3 Gil. Lakier i tłumik nieorginalne, lat produkcji nie pamiętam ale na pewno były robione w 1978 roku ;)

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-24, 17:51
autor: Jezus
Zwykła M06B3 Gil.
Tak, na tabliczne znamionowej masz wybity rok produkcji, czyli 1979 albo 78 niewyraźne jest. Wydaje mi się, że ejst oryginalna w całosci. Jedynie mam zastrzeżenie co do tłumika, ale nie jestem pewien jaki był seryjnie w tym roczniku.

Edit:
@Wężu mnie wyprzedził :P

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-24, 18:37
autor: piotrek7533
Tłumik jest od WSK 175 a licznik ma dziwna tarcze :roll:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-24, 22:31
autor: czochu
a licznik to nie od junaka?

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 01:27
autor: BAŻANT
tlumik od kobuza , amorki tylne to z serii ptakow ,czochu to nie jest licznik od Junaka , przynajmniej ja przy swoim mam wyskalowany do 160km

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 11:50
autor: Wężu
amorki tylne to z serii ptakow
A Gil to niby nie ptak???
tlumik od kobuza
Zwykła M21W2 miała jakiś inny?? Ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 13:01
autor: JDS
po czym poznajecie ze to gil a nie zwykla m06b3? tlumik dostalem oryginalny przy kupnie, jeszcze nie montowałem ale mowil mi ktos ze na tlmiku od 175 dzwiek jest lepszy. zanim ja pomalowalem to na tylnym blotniku miala biale ledwo widoczne paski przy krawedziach. a amory jakie powiniem miec, takie z cala sprezyna odkryta?

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 13:18
autor: BAŻANT
Wężu pisze:Zwykła M21W2 miała jakiś inny??
nie nie miala innego poniewaz kobuz jest z rodziny M21W2, i trudnoaby miala inny tlumik jezeli sa z tej samej klasy

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 16:29
autor: Wężu
nie nie miala innego poniewaz kobuz jest z rodziny M21W2, i trudnoaby miala inny tlumik jezeli sa z tej samej klasy
Czy nie dostrzegasz ironii w moim poście :) Chciałem zwrócić uwagę na to, że każdy Kobuz to M21W2 a nie każda M21W2 to Kobuz. Dlatego nie powinieneś pisać od Kobuza tylko od M21W2 i pokrewnych ;)
po czym poznajecie ze to gil a nie zwykla m06b3? tlumik dostalem oryginalny przy kupnie,
Płytkie błotniki, siedzienie z ramką, tyle amortyzatory.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 17:30
autor: Jarek_kam
Moja B3 też miała siedzenie z ramką i płytkie błotniki, tyle że te kwadratowe.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 17:37
autor: Wężu
Tylko wiesz jak z tymi Wueskami bywa, prawie nigdy nie kupisz takiej w której wszystko się zgadza :) W tej są akurat prawie wszystkie elementy charakterystyczne dla Gila.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 18:25
autor: WSKarz
JDS pisze: zanim ja pomalowalem to na tylnym blotniku miala biale ledwo widoczne paski przy krawedziach.
MOże szparunki jeszcze powinny byś u Ciebie?

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 19:03
autor: Mateusz WSK
według mnie jest to B3.
rok ta co moja, błotniki też ma takie.
tu widać zmiany, tłumik,amory i siedzenie jak wspomnieliście, lewą pokrywe ma jeszcze starszą.
GILe też miały przeciez zwykłe sprężynowe odkryte i kryte takze.tabliczka też ma nabity tylko rok jak u mnie :)
moze ktos pozmienial te części ?
błotniki ma głębokie chyba z tego co widzę.
pozdr.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 19:05
autor: Wężu
Raczej nie, późniejszy Gil prawie niczym nie różnił się od B3. Tylko: Gumami na baku, błotnikami, kanapą oraz (nie wszystkie Gile) amortyzatorami tył.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 21:22
autor: Fenix
Nie ma takiego pojęcia ==> "zwykła" wueska. A jaka jest niezwykła? Czy Gil nie był właśnie zwykłą wueską? Gil był produkowany w największych ilościach od samego początku "ptaków" aż do Kosa (a nawet przez jakiś czas wychodziły równolegle -obok siebie- z produkcji: Kos i Gil).

Przypomnienie serii "ptaków", co do tej serii wchodziło: Gil, w pewnym okresie był jeszcze po drodze Bąk (dość krótko produkowany), Lelek i na końcu wychodził Kos. Taka jest oryginalna, "fabryczna" rodzina "ptaków" z grupy B3.

A zwykłą można nazwać ewentualnie B3 z garbatym bakiem, chociaż producent nigdy nie nazywał tego zwykłą wueską. Od "bidy" można jeszcze nazywać zwykłą calą końcową produkcję B3, kiedy to wueski montowano z różnych klagów, takich jakie były przypadkowo jeszcze nagromadzone w magazynach (lata osiemdziesiąte, lata radosnego strajkowania i wynikające stąd ciągłe braki części). I chociaż formalnie było już po zakończeniu produkcji Gila, to wychodziły takie przeróżne "kundle" wymieszane z różnych części: niby miały wychodzić już tylko Kosy, ale przecież te kundle nie miały na przykład aluminiowego przodu.
Była już ze dwa razy na forum dyskusja o tzw. zwykłe wuesce.

A co do tłumika ze zdjęcia pierwszego ==> to faktycznie ma on kształt taki sam jak motocykle z silnikiem 175 ccm. Niewielka różnica (po której da się rozpoznać) wynika z faktu, że 125-tki miały cieńszą fajkę wydechową (coś koło 2 mm różnicy w średnicy) i dlatego inny był początek tłumika. Zresztą sam sposób łączenia fajki i tłumika także był diametralnie inny w 125 a inny w 175. Jeżeli u ciebie nie ma śladów przespawywanie, to masz oryginalny tłumik!

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 21:24
autor: Wężu
Jeżeli u ciebie nie ma śladów przespawywanie, to masz oryginalny tłumik!
Czyli w mojej B3 z 1981 też był orginalny?? Próbowałem potem zamontować go do M21W2 i kolanko ledwo co się zmieściło.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 21:30
autor: Kermit
Czyli w 125 były tłumiki podobne do tych w 175?? Jeszcze nie widziałem oryginalnej WSK-i 125 z takim tłumikiem

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 23:38
autor: JDS
faktycznie bylo cos tetrane na poczatku tlumika. dziekuje za pomoc w ustaleniu modelu mojej wueski!!! a moze ktos zna przyczyne bardzo chaotycznej wskazowki predkosciomierza? skacze w przedziale 20- 100km/h przy mniej wiecej 70km/h rzeczywistej predkosci.

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

: 2008-12-25, 23:49
autor: Adamos
offtopic

Wskazówka poprostu się buja, czyli wyciurany układ napędowy licznika czyli: linka-ślimak, lub włos wskazówki już tak wyluzowany, ze nie daje rady i nie udaje mu się "opanować" wskazówki. Jak naprawiać..? Jezeli nie masz cierpliwosci.. wymień licznik.. a jezeli ją masz (a i troche zdolnosci manualnych się przyda..) to rozbiórka predkościomierza i wymiana "górnej" części na taką która ten włos będzie miała wporządku... w tym temacie to tyle.. Pozdrawiam.. ;-)

Przepraszam za offtopic...