Skundlona WSK M06 B3

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Skundlona WSK M06 B3

Post autor: jarek_moto » 2009-05-10, 11:11

Nabyłem ostatnio za parę groszy WSK, jak to często bywa jest to dość skundlony składak sklecony gdzieś w wiejskim garażu.. Nie jestem znawca WSK, dlatego myślę, że tutaj uzyskam jakiejś pomocy. Chciałbym mniej więcej określić ile części pozostało z jednego modelu, a jakie są z innego motorku i ile jeszcze brakuje. O ile się orientuje to była chyba zwykła M06 B3 z końca produkcji (prosiłbym o potwierdzenie tego, kogoś kto się zna bardziej) Co widać to silnik jest nie oryginalny (S32 czyli z SHL M-11), siedzenie też z innego motorku (z jakiego?), brak boczków (nie licząc przykręconych przy tylnym błotniku puszek od starej WSK/WFM), tłumik ucięty, poza tym jakaś śmieszna wyspawana z prętu zbrojeniowego stopka boczna i pseudo hak chyba do ciągnięcia jakiegoś wózka. Co do reszty, liczę na waszą pomoc i z góry dzięki!

Miały być miniaturki ale coś zrypałem :/

http://img162.imageshack.us/img162/2304/p1080870.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/6508/p1080872.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/9827/p1080875.jpg
Ostatnio zmieniony 2009-07-20, 18:37 przez jarek_moto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: WSK » 2009-05-10, 11:18

Rama-klasyczna B3 z końca produkcji (1 zaczep na silnik+tylne stópki metalowe,kwadratowa lampa i błotniki)
Siedzenie- SHL M11 na 100%
Silnik-S32
Tylne amortyzatory są od B3 lecz z lat wcześniejszych,(1971-197?)
Te wiśniowe trójkątne skrzynki są od wsk modeli M06-Z i M06-L, lub WFM
Tłumik wsk 175

reszta oryginalna względem ramy ;)
Ostatnio zmieniony 2009-05-10, 11:20 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: pawel15 » 2009-05-10, 11:19

To może od początku :) - rama jest z ostatnich lat produkcji(84-85) ponieważ ma jedno mocowanie silnika z przodu, ma także oryginalne podnóżki pasażera, oryginalną lampę tylną, chyba oryginalną stacyjkę z Charta(powinna mieć 3 położenia ale nie widzę zbyt dobrze mimo dużych zdjęć). Zachowały się także resztki oryginalnych odblasków z przodu. Nieoryginalne elementy- amortyzatory tylne(od B3 starszej), tłumik(wydaje mi się, że jest to tłumik obcięty od SHL M11), silnik jak już pisałeś, siedzenie(od B1 moim zdaniem). I to chyba wszystko. Brakuje filtra powietrza, oryginalnej krótkiej osłony łańcucha, oryginalnych boczków.
P.S: Zmniejsz te zdjęcia bo nie zbyt dobrze się je ogląda.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: 175mirek » 2009-05-10, 11:29

Zgadzam sie z pawel15 we wszystki oprócz siedzienia.Siedzenie jest od wfm M06 z płytkimi błotnikami i tego jestem pewnien.Tłumik jak powiedziałeś od shl m11 ucięty.Reszta sie zgadza.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: WSK » 2009-05-10, 11:38

Ludzie przecież to jest 100% siedzenie z SHL M11, jaka wfm miałaby metalowy spód siedzenia!?, mam takie same siedzenie w domu, nawet w takiej samej kolorystyce...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: Wężu » 2009-05-10, 11:39

Nie wiem po co ktoś montował te puszki... Dokładnie, siedzenie jest od WFM M06. Nie wiem skąd pomysły, że to od M11 czy B1 przecież to zupełnie inne siedzenia... W M11 jest stopniowane, nie ma tego "serca" i posiada listwę. Natomiast siedzenie z B1 przed rokiem 70 jest stopniowane i również nie posiada tego "serca". Najpierw radziłbym sprawdzić bo możecie wprowadzić kogoś w błąd ;)
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: 175mirek » 2009-05-10, 11:44

Człowieku moge sie założyc o mojego kobuza że to nie siedzenie od shl m11 ( http://allegro.pl/item630894130_wsk_wfm ... kazja.html tu masz od wsk albo innej wfm z metalową podstawą) http://allegro.pl/item625117781_wfm_sie ... tanio.html <---a tu masz od wfm M06 http://allegro.pl/item627785946_siedzen ... e_shl.html a tu masz od shl m11
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: jarek_moto » 2009-05-10, 12:52

Dzięki wszystkim za szybka odpowiedz, już wiem mniej więcej na czym stoję.

Tylne amory powinny być te takie nie "osłonięte chromowane sprężyny" tak?
Pytanie jeszcze mam co do silnika, czy we wszystkich B3 są takie same czy może przechodziły jakąś modernizacje z biegiem lat? Chciałbym mniej więcej wsadzić tam silnik z tych lat co rama i reszta.
Jeszcze pytanko mam co do lakieru błotników i zbiornika w tym modelu, czy dobrać go w mieszalni czy według kodu (o ile jest to możliwe, to gdzie to można znaleźć?) Boczki w tym modelu powinny być czarne czy pomarańczowe, bo widziałem różne?.

Papiera na to nie mam, ale z biegiem czasu chciałbym przywrócić mu oryginalny wygląd :)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: WSK » 2009-05-10, 13:12

http://allegro.pl/item630894130_wsk_wfm ... kazja.html

to jest od SHL siedzenie,

jarek_moto, sprawdź podstawe siedzenia, jeśli metalowa-shl, jeśli drewno-wfm

kupiłem niedawno podobne siedzenie z identyczną blachą, i było ono od S-H-L
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: 175mirek » 2009-05-10, 13:14

http://allegro.pl/item630894130_wsk_wfm ... kazja.html
witam mam do sprzedania oryginalne siedzenie do WFM WSK shl dokładnie nie wiem jaki to jest model było ono przy WFM
To siedzenie jest od wfm albo wsk a napewno nie od shl...do siedzenia shl link podawałem wyżej

Nie róbmy tu OT
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: shlmatis » 2009-05-10, 15:25

Właśnie nie róbcie OT.
Tak z tą twoją wueską to trochę jej brakuje jak mówili koledzy poniżej. Ja na twoim miejscu cieszył bym się całą ramą i detalami które zostały z oryginału. Na początku wywal puszki, siedzenie i silnik a resztą detali zjmiesz się później.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: pawel15 » 2009-05-10, 18:52

Ja co do siedzenia nie byłem pewny także przepraszam za zamieszanie.

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: jarek_moto » 2009-05-10, 19:42

Troszkę się OT zrobił na temat siedzenia i chyba poprzedni post gdzieś przepadł :)
jarek_moto pisze:Dzięki wszystkim za szybka odpowiedz, już wiem mniej więcej na czym stoję.

Tylne amory powinny być te takie nie "osłonięte chromowane sprężyny" tak?
Pytanie jeszcze mam co do silnika, czy we wszystkich B3 są takie same czy może przechodziły jakąś modernizacje z biegiem lat? Chciałbym mniej więcej wsadzić tam silnik z tych lat co rama i reszta.
Jeszcze pytanko mam co do lakieru błotników i zbiornika w tym modelu, czy dobrać go w mieszalni czy według kodu (o ile jest to możliwe, to gdzie to można znaleźć?) Boczki w tym modelu powinny być czarne czy pomarańczowe, bo widziałem różne?.

Papiera na to nie mam, ale z biegiem czasu chciałbym przywrócić mu oryginalny wygląd :)
Znalazłem na allegro ładną WSK i myślę że to idealny wzór, żeby w miarę skompletować i odnowić tą moją. Link do aukcji: http://moto.allegro.pl/item621223841_ws ... szawa.html bo chyba dokładnie tak właśnie powinna wyglądać ta moja, co nie?

Ale na moje pytanko w sprawie silnika i lakieru z poprzedniego posta, prosiłbym o odpowiedz fachowców :)

A co do tego nieszczęsnego siedzenia, będę miał możliwość dopiero w niedziele je ściągnąć i porobić dokładne fotki, wtedy je na pewno wkleję i chyba wszystko się wyjaśni. Dodam, że dzisiaj miałem okazje zobaczyć WFM M-06 w oryginale jeszcze z pierwszym lakierem i siedzenie miało identyczny kształt jak to moje, tylko miało inne obszycie. Na pewno nie jest to siedzenie od SHL M-11 jak ktoś sugerował, mam oryginalne od M-11 i jest zupełnie inne.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: Wężu » 2009-05-10, 19:53

Tylne amory powinny być te takie nie "osłonięte chromowane sprężyny" tak?
Tak.
Pytanie jeszcze mam co do silnika, czy we wszystkich B3 są takie same czy może przechodziły jakąś modernizacje z biegiem lat?
Tak przechodziły. Musisz szukać silnika z deklem PREDOM-DEZAMET.

ps. Co do siedzenia to tak jak pisaliśmy JEST OD WFM a nie tak jak piszę WSK od SHL...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: WSK » 2009-05-10, 19:54

Szczegóły silnika:
-aluminiowy cylinder
-dwupoziomowy numer silnika na lewym karterze
http://www.moto.allegro.pl/item62436147 ... k_125.html
taki układ lewego kartera jak tu.
-pokrywa olejowa "predom-dezamet"
http://www.moto.allegro.pl/item62987605 ... ypowa.html

-głowica zwykła
-dekielek od sprzęgła zwykły

P.S: Co do cylindra oryginalne cylindry ZMD miały większą ilość żeberek niż chińszczyzna na allegro (7), zaraz poszukam ile powinno być żeberek w oryginalnym cylindrze ZMD aluminiowym.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: Wężu » 2009-05-10, 19:57

-aluminiowy cylinder
Nie zawsze był aluminiowy cylinder. Widziałem oryginalną B3 z 1985 ze stacyjką od Charta, silnik z plombami a miał cylinder żeliwny.
Ostatnio zmieniony 2009-05-10, 20:02 przez Wężu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: Anzel » 2009-05-10, 20:01

Na przykład moja tak ma :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK

Post autor: WSK » 2009-05-10, 20:12

Wężu pisze:
-aluminiowy cylinder
Nie zawsze był aluminiowy cylinder. Widziałem oryginalną B3 z 1985 ze stacyjką od Charta, silnik z plombami a miał cylinder żeliwny.
Czyli też nie zawsze był żeliwny ;D

Co fabryka miała pod ręką to czasem "przylepiała" ;p
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK M06 B3

Post autor: jarek_moto » 2009-07-20, 18:48

Prace przy Wuesce jeszcze nie ruszyły, ale pod koniec miesiąca mam zamiar zacząć kompletować brakujące części, a przede wszystkim kupić i wstawić oryginalny silnik. No i do rzeczy, chciałbym wstawić tam silnik mniej więcej z tego samego roku produkcji, ale nie wiem na 100% z którego roku jest moja B3 (dużo do wyboru nie mam bo tylko 84 i 85 :) i tutaj mam prośbę do wszystkich posiadaczy B3 z końca produkcji, oczywiście oryginalnych z jednego kawałka, jeśli to nie problem porównajcie numery ramy z moim i napiszcie z którego roku wasze sprzęty są i czy numer jest większy czy mniejszy, mój numer ramy: S03436350. Z góry dzięki za pomoc.

Może to głupia prośba tym bardziej że to zwyczajna B3 ale lubię dbać o szczegóły i jak coś już robić to bez lipy. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Skundlona WSK M06 B3

Post autor: Mateusz WSK » 2009-07-20, 21:31

no i tak ma być że dbasz o nawet taki szczegół :)
fakt że silnik nie bedzie ten co z fabryki wyszedł, ale postaraj się zakupić taki odpowiadający rocznikowi produkcji.
ja miałem B3 z 85r. czarną.nr silnik 424293.Oczywiście silnik org. z ramy z tego roku był.
Czeka Cie troche pracy, ale nie jest źle.kilka podstawowych detali masz w niej org. :)
sam ten silnik z SHLki gdybyś sprzedawał to już byś miał kase na jakieś części czy coś :)
powodzenia w pracach, mam nadzieje że będzie oryginał ;]
pozdr.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości