Strona 1 z 2

WSK B3 77r.

: 2009-09-23, 19:43
autor: biker777
Witam!
Pragnę przedstawić Wam mój nabytek, który mam od ok roku. WSK kupiłem od starszego pana za 180zł: -) motorek stał kilka lat, ale po nalaniu paliwka i obfitym pompowaniu odezwał się sie do mnie juz przy 3 kopniaku! Zrobiłem nim 900 km po chaszczach i polnych szutrach. Niestety zbuntował sie pierscien - pekajac zmusił mnie do jednoczesnej wymiany cylindra... Załatwiłem sobie od znajomego cylinder i dalej latałem...

Minoł rok...

Nie raz ten motocykl mnie nie zawiódł wiec postanowiłem mu sie odwdzięczyć czyli odrestaurowywanie + remoncik :-) :-) :-) Nie ukrywam ze nie bendę trzymał sie w 100% oryginału- chce mieć motocykl użytkowy a nie wystawowy choć nie chce w niego zbytnio ingerować i kiedy najdzie mnie taka ochota to wrócić do stanu naturalnego w przeciągu kilku godzin spędzonych w warsztacie... ;)

Foto są z przed 3 m-cy... Obecnie WSK jest rozebrana na części pierwsze i pracuje nad lakierem! W tym miejscu zobowiązuje sie do dodawania foto z postępów prac :evil: :evil: :evil:

A co do modernizacji itp. to przewiduje:
-kieruneczki na LED/flux
-lampa na LED/flux
-może instalacja 12v
-kufry boczne
-stópka boczna
-...(proszę o sugestie)

Zapraszam do komentowania i wysuwania sugestii i propozycji, co do mojej czarnej bestii... :-) ;-) :-P
Obrazek

Re: WSK B3 77r.

: 2009-09-23, 20:08
autor: pawel15
biker777 pisze: -...(proszę o sugestie)
Może zawieszenie z Kosa jeżeli ma to być motocykl użytkowy- albo dobra regeneracja oryginalnego standardowego zawieszenia? Może jeszcze inny gaźnik(pasuje idealnie bez przeróbek Bing 21 ale trudno go zdobyć)? Jakieś usprawnienia silnika? Ale nie tuning który miał by go zniszczyć.

Re: WSK B3 77r.

: 2009-09-24, 19:10
autor: biker777
pawel15- co do wszelakiej maści tuningów silnika to wychodzę z założenia ze najpierw trzeba poznać fabryczna moc maszyny - wiec najpierw kapitalka ;-) ! Co do kombinacji to mam zamiary też pobawić się z przełożeniem napędu. Przodek od kosa raczej odpada, bo jak pisałem wyżej to nie chciałbym zbytnio ingerować w konstrukcje żebym mógł wrócić do 100% orginału....
--
Teraz czas na kilka aktualnych fotek :evil: :evil: :evil: [nie miałem niestety aparatu i dopiero teraz zrobiłem foto]
---
Pozdrawiam!
Obrazek Obrazek Obrazek

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-06, 21:46
autor: biker777
Panowie prace troszke poszły do przodu..... :evil: :evil: :evil: A oto lakiernicze efekty:
Obrazek

Teraz trzeba dozbierac $$ i powolutku składac i remontowac serce tego czarnego potwora! :-D :-D :-D

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-06, 21:53
autor: Jarek_kam
Tylko mi nie mów że chcesz założyć te emblematy...

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-06, 22:10
autor: WSK
biker777, kup sobie komplet emblematów "PZL- Świdnik", nie są one drogie a przy tym zachowasz w pewnym stopniu oryginał i oszczędzisz sobie komentarzy na temat- emblematów naklejek "WSK"

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-06, 22:30
autor: wujcio
dokładnie polecam te emblematy z napisem PZL są naprawdę super zrobione wg oryginału :) naklejki to syf...

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 14:08
autor: Lelek'64
wujcio pisze:dokładnie polecam te emblematy z napisem PZL są naprawdę super zrobione wg oryginału :) naklejki to syf...

Proste , Łatwe i przyjemne okaleczenie kultowego motocykla :)

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 16:05
autor: wujcio
Lelek'64 pisze:
wujcio pisze:dokładnie polecam te emblematy z napisem PZL są naprawdę super zrobione wg oryginału :) naklejki to syf...

Proste , Łatwe i przyjemne okaleczenie kultowego motocykla :)
Mówisz że te emblematy są kaleczące??
Wiadomo że najlepiej dostać te czarne z ptakiem ale nie naklejki z folii...

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 16:17
autor: Anzel
Czarne z ptakiem nie są tak łatwo dostępne.Łatwiej dostac aluminiowe z czarnym "czymś" i literami PZL :)

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 19:15
autor: biker777
Panowie zanim moto skoncze to troszke czasu minie... ;-) a te emblemty to były moje testy drukarki... Musze poszukac na allegro tych alu... ;) ;) ;) Dzienki za zainteresowanie moim tematem!

Pozdrawiam!

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 19:52
autor: biker777
Panowie mam do wyboru 3 firmy łożysk do mojego motonga [silnik]. Panowie czy ktos moze mi zarekomendowac jedną z nich?
>MTM
>CX
>DPI

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 20:02
autor: kuszman
Odradzam CXy. Wsadziłem do silniczka, zrobiłem z 1000km i musiałem go rozebrać bo wypluło mi uszczelniacz. Okazało się, że łożyska mają luzy kwalifikujące je już do wymiany.
Kup najdroższe.

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 21:29
autor: pawel15
Dość dobre są łożyska PPL(w niebieskich pudełkach). Mam je w swoim silniku, włożyłem ostatnio do silnika brata ciotecznego i były w silniku mojego brata(WSK ta zrobiła ponad 600 km i to w dość ciężkich warunkach a łożyska bez problemu pracowały mi po tym przebiegu nie było ich słychać- pewnie pracowały by dalej ale WSK została sprzedana). Cena też jest jak najbardziej w porządku- 7-10 zł za łożysko(zależy gdzie).

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 21:48
autor: Kermit
U mnie PPL po 500 km latały tak jak po 50 tys km

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-07, 22:13
autor: NeoN
Anzel, to "coś" na emblemacie to samolot :D ale z daleka go nie przypomina. Ładnie się prezentują te elementy, czekamy na całość. Pozdro ;)

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-08, 12:22
autor: biker777
Kwestia brania najdroższych moim zdaniem czasem gubi bo często płaci sie za znaczek firmy. :-| Miałem doczynienia z MTM ale zrobiłem na nich motonga i zaraz sprzedałem wiec nic nie wiem o ich żywotności.... :-?

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-08, 13:49
autor: Anzel
Jedno jest pewne,kupisz FAG czy SKF i zapomnisz o łożyskach raz na zawsze.Niestety w większości przypadków cześci zamiennych ich cena jest wyznacznikiem jakości.Są łożyska po 3 jak i po 30zł,niby i to i to łożysko ale...Kilka osób wypowiadało się niezbyt pochlebnie o CX,o pozostałych dwóch firmach nigdy nie słyszałem.

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-08, 14:16
autor: wujcio
CX to nie są dobre łożysa... raz zmieniałem w szlifierce łożysko bo chodziło głośno, po założeniu okazało się że na nowym było gorzej niż na starym... Jak już robić to po kosztach to kup Polskie łożyska bo nie są najgorsze, i w miarę się nadają. Dla najlepszego efektu lepiej kupić łożyska z luzem c3 ale takie łożyska już są droższe niestety z tego co pamiętam to komplet na wał to wydatek ponad 60 zł + 25 zł za łożysko wałka skrzyni.
Ja używam łożysk: Koyo, SKF albo FAG jeśli chodzi o jakieś lepsze osiągi ale do innych mniej obciążonych miejsc (np koła) dałem polskie PPL i wszystko ładnie chodzi :)
Na łożyskach nie ma co oszczędzać, najlepiej jeszcze sprawdź jak wyglądają gniazda pod nie bo jeśli łożyska wchodzą luźno to trzeba dać je na kleju.

Re: WSK B3 77r.

: 2009-12-15, 17:23
autor: KoSzU
Anzel pisze:Jedno jest pewne,kupisz FAG czy SKF i zapomnisz o łożyskach raz na zawsze.
Tak ja miałem i oryginalne SKF i FAG i po 500km mi były powybijane wstawiłem PPL i pochodziły trochę dłużej w tej chwili będę testował KOYO i NTN co do łożysk NTN są niby Japońskie jak KOYO (Tak powiedziano mi w szanującym się sklepie) ale u mnie pisze że Canadyjskie. Miałem założone jedno NTN i na tym samym układzie napędzającym te się nie rozsypały a niestety FAG i inne odmówiły posłuszeństwa.