WSK 125ccm M06 B3 1980r (w trakcie generalnego remontu)
: 2009-09-27, 14:30
Witam! Odświeżam stary post o mojej Wiesławie
Jest to WSK 125ccm M06 B3 1980r którą nabyłem jakiś czas temu i ciągle remontuje jednak mam nadzieję że na sezon 2011 będzie ukończona
Co do waszych starszych komentarzy: tłumik miał dospawaną jakąś końcówkę od innego moto przez pewnego dziadziusia który hmmm "serwisował" mój motÓr ale będzie on zastąpiony nowym wraz z kolankiem itd, boczki z dużych metalowych starego typu zamieniłem na małe plastykowe nowszego typu, tylne amortyzatory były założone od Jawy/CZ ale również zamieniłem je na oryginalne otwarte od WSK 
A teraz kilka zdjęć i opisów na poszczególnych etapach remontu
Pierwsze zdjęcia jakie zrobiłem po zakupie, motocykl został wyczyszczony, naprawione zostało wszystko co nie działało, został też przeprowadzony nie udany remont silnika, nie udany ponieważ na nie oryginalnych częściach, jednak motÓr był w 100% sprawny technicznie i czekał na remont blacharsko-lakierniczy, nowe chromy i sinik na oryginalnych częściach z epoki PRL.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Początek remontu blacharsko-lakierniczego, motÓr został rozebrany do części pierwszych i szykowany do dalszych prac.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Remont blacharsko-lakierniczy w pełni, na zdjęciach widać efekty usuwania lakieru papierem ściernym w postaci szczotek nakładanych na wiertarkę, sposób dość skuteczny choć męczący, wymagający cierpliwości, długotrwały, szczególnie w trudno dostępnych miejscach, w moim przypadku skończyło się to opiłkiem wbitym w oko (pomimo ochronnych gogli) i rezygnacją z tego sposobu.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po rezygnacji z usuwania lakieru za pomocą szczotek z papieru ściernego, motÓr oddałem do piaskowania, sposób ten jest szybki, bardzo skuteczny, bardzo dokładny i wbrew niektórym opinią tani, efekt widoczny na zdjęciach.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Od razu po wypiaskowaniu wszystkie elementy zawiozłem do lakiernika, gdzie wszystkie najwidoczniejsze elementy zostały zaszpachlowane, wszędzie tam, gdzie było to konieczne, reszta elementów z założenia bez szpachlówek.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po zaszpachlowaniu niedoskonałości na najwidoczniejszych elementach, wraz z elementami które z założenia były bez szpachlówek, wszystkie elementy zostały pomalowane lakierem podkładowym.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po przygotowaniu wszystkich elementów czyli, usunięciu starego lakieru poprzez piaskowanie, zrobienie szpachlówek i położenie podkładu, przyszedł czas na nowy lakier, kolor oczywiście czarny, wszystkie pomalowane elementy zostały umyte, i wypolerowane co utworzyło na lakierze bardzo gładką powierzchnię, oraz nadało mu ładnego blasku, niestety zdjęcia tego nie oddają.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
CDN...



A teraz kilka zdjęć i opisów na poszczególnych etapach remontu

Pierwsze zdjęcia jakie zrobiłem po zakupie, motocykl został wyczyszczony, naprawione zostało wszystko co nie działało, został też przeprowadzony nie udany remont silnika, nie udany ponieważ na nie oryginalnych częściach, jednak motÓr był w 100% sprawny technicznie i czekał na remont blacharsko-lakierniczy, nowe chromy i sinik na oryginalnych częściach z epoki PRL.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Początek remontu blacharsko-lakierniczego, motÓr został rozebrany do części pierwszych i szykowany do dalszych prac.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Remont blacharsko-lakierniczy w pełni, na zdjęciach widać efekty usuwania lakieru papierem ściernym w postaci szczotek nakładanych na wiertarkę, sposób dość skuteczny choć męczący, wymagający cierpliwości, długotrwały, szczególnie w trudno dostępnych miejscach, w moim przypadku skończyło się to opiłkiem wbitym w oko (pomimo ochronnych gogli) i rezygnacją z tego sposobu.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po rezygnacji z usuwania lakieru za pomocą szczotek z papieru ściernego, motÓr oddałem do piaskowania, sposób ten jest szybki, bardzo skuteczny, bardzo dokładny i wbrew niektórym opinią tani, efekt widoczny na zdjęciach.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Od razu po wypiaskowaniu wszystkie elementy zawiozłem do lakiernika, gdzie wszystkie najwidoczniejsze elementy zostały zaszpachlowane, wszędzie tam, gdzie było to konieczne, reszta elementów z założenia bez szpachlówek.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po zaszpachlowaniu niedoskonałości na najwidoczniejszych elementach, wraz z elementami które z założenia były bez szpachlówek, wszystkie elementy zostały pomalowane lakierem podkładowym.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
Po przygotowaniu wszystkich elementów czyli, usunięciu starego lakieru poprzez piaskowanie, zrobienie szpachlówek i położenie podkładu, przyszedł czas na nowy lakier, kolor oczywiście czarny, wszystkie pomalowane elementy zostały umyte, i wypolerowane co utworzyło na lakierze bardzo gładką powierzchnię, oraz nadało mu ładnego blasku, niestety zdjęcia tego nie oddają.
https://picasaweb.google.com/radu1091/W ... directlink
CDN...
