Strona 1 z 2

Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-05, 14:39
autor: Gumshield
Witam wszystkich użytkowników tego Forum.
Mam w garażu WSK która przytachałem od znajomych i niebawem zabiorę się za doprowadzenie jej do stanu oryginalności.
Liczę na wasza wiedzę podczas prac ;) Przepraszam za brak zdjęć, gdzieś mi się zapodział kabel USB :/ znajde to od razu wrzuce fotki

Tomek z Pomorskiego

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-05, 15:49
autor: cichy
Witaj na forum.
Zachęcam do odwiedzenia tej stronki:
http://www.mok.swidnik.pl/wsk/news.php
Pozdrawiam.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 19:26
autor: Gumshield
Wrzucam foto mojego motocykla. Udało mi się go uratować przed zajeżdżeniem przez 15 latków.
Przez kilka dni walczyłem z uruchomieniem a raczej doprowadzeniem jej do stanu używalności bo sam silnik "chodził"- nowy popychacz sprzęgła/stary to jakiś ersartz- gwoźdź, nowy ślimak sprzęgła /stary został urwany zaczep linki i reperowany przez jakieś druty/, zamontowanie hamulca przedniego/ bo w ogóle nie było/, ustawienie zapłonu/paliła tylko na pych/ i wyprowadzenie 'prądów' z magneto/ były zapadnięte do środka/

Teraz staram się rozwikłać sprawę przedniego światła ..jest tam przysłowiowy węzeł gordyjski- brak prostownika, kable montowane na krotko, jakieś luty na sztywno ehh............... oraz oryginalności elementów i ich zakup.

Czy te roczniki 76' miały puszkę narzędziowa plastik czy metal? to samo boczki. Lampa ze stacyjka z boku czy równolegle do licznika?
Sprawa zbiornika i błotników jest oczywista- malowane pędzlem.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 19:35
autor: Karlicek
Witam, uważam, że ciężko będzie jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytania co do oryginalnych elementów, poczytaj tutaj --> viewtopic.php?f=9&t=337 .

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 19:41
autor: Gumshield
Czytałem i tak jak piszesz..ciezka sprawa :/

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 20:30
autor: xradusx
Gumshield pisze:ersartz
Piszemy poprawnie po niemiecku :P
"Ersatz" ;)

Co do Boczków to chyba w tym roku było przejście z metalu na plastik o ile się nie mylę co do lampy to metalowa ze stacyjką po boku. Puszka narzędziowa stawiał bym na plastik. ogólnie w miarę kompletna. Powodzenia w remoncie

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 20:59
autor: Gumshield
Xradusx masz racje nastąpiła nieuważna literowka w słowie j.niemieckiego :D
Dzieki za info o plastikach bo bylem przekonany ze były jeszcze metalowe i za takimi sie rozgladłem.
Jak wygląda sprawa osłony na łańcuch? zaokrąglona czy już prosta?

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-23, 21:18
autor: Pablo_Picasso
Witam widzę że kolejna Wsk-a zostanie odratowana, masz przy niej trochę do zrobienia ale najważniejsze że jest w miarę kompletna. Jeśli chodzi o osłonę łańcucha to o ile się nie myle powinna być prosta. Widzę że też jesteś z gdyni jak byś potrzebował jakiś części to pisz śmiało możę coś znajde.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-24, 19:22
autor: mateusz 46
witam kolege jesli chcesz moge ci piowiedziec jak wsk m06b3 z roku 76 ma wygladac
-czarna
-bak garbaty bez gum szparunki białe
-błotniki głebokie z białymi szparunkami
-lampa metalowa z duzym licznikiem do 140
-stacyjka z boku lampy
-boczki duze plastikowe
-sołona łańcucha prosta
-wahacz zwykły ten nowszy
-lampa tył nowy typ
-amortyzatory tył kryte
-siedzenie bez listwy
-koła 18" piasty 4 zebrekowe nowy typ
-kolanko pólokrągłe te starsze
-tłumik czarny
-uchwyty przedniej lampy niżej
-klamki i korpusy aluminiowe
narazie tyle jesli jeszcze cos cie interesuje to powiedz i napisze
a znam ten model bo mój sąsiad ma taka z roku 76 własnie i jest prawie nowa tylko 3000km od nowosci pozatym sam taką miałem ale przerobiłem na model 75 :P

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2010-11-25, 17:07
autor: Gumshield
Dzieki Mateusz za to wartościowe info..teraz pozostaje tylko szukać brakujących elementów :)

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-01-23, 16:43
autor: Gumshield
Mam pytanie: czy krotka oslona lancucha byla plastykowa czy metalowa? Slyszalem ze tworzywo, ale ostatnio kupilem tak a i za nic w swiecie nie chciala pasowac :/

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-01-29, 22:51
autor: WSK
Osłona metalowa, tworzywo to od 175

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-01-30, 21:22
autor: szymcio125
do 125 byly osłony metalowe i plastikowe, w zalezności od okresu produkcji.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-02, 15:05
autor: Gumshield
WSK pisze:Osłona metalowa, tworzywo to od 175
szymcio125 pisze:do 125 byly osłony metalowe i plastikowe, w zalezności od okresu produkcji.
Dzięki, znaczy się będę szukał metalu.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-02, 15:51
autor: sopi220
1976 to raczej duże plastikowe

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-04, 02:23
autor: Gumshield
sopi220 pisze:1976 to raczej duże plastikowe
Hmmm wiec duża plastik i maly plastik?
Bylem przekonany ze duża metal [taka miałem pozostałość przy amortyzatorze] prosta, a mała plastik...wczoraj napisano ze jednak mały metal... teraz Ty piszesz ze duże plastik???
Nic już nie wiem :razz:

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-04, 10:05
autor: sopi220
napewno nie małe plastikowe i nie małe metalowe.duży metal występował do 1975 ale na 100%nie jestem pewien.myślę że trzeba wciągnąć w to saviera on ma dużo wiedzy powinien wyjaśnić

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-04, 11:36
autor: Karlicek
Sopi, a przypadkiem nie piszesz o osłonach bocznych? Bo Gumshield pytał o osłonę łańcucha, a jakoś nie kojarzę dużej osłony z tworzywa.

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-04, 11:44
autor: sopi220
tak masz racje,opisywałem boczne.Gumshield przepraszam za zamieszanie

Re: Ja i moja M06-B3 z 1976 wita

: 2011-02-04, 11:57
autor: Savier
sopi220 pisze:.duży metal występował do 1975
Chyba nie mówicie o tym samym :P. Sopi, pewnie masz na myśli boczki? W takim razie racja. M21W2 i M06B3 do 1975 roku duże, metalowe boczki. Od tego roku do 1977 - duże plastykowe. Potem to już małe plastykowe boczki.

Osłona łańcucha - jest duża i mała. Nie wiem dokładnie, od kiedy były plastyki. Zmiany takie większe były w roku 1975 i 1977. Od początku produkcji, 1971, do 1975 roku była ta czarna garbuska z zagiętą osłoną łańcucha. Wahacz wytłoczka, duże metalowe boczki, tylna metalowa lampa, złote szparunki (tutaj nie jestem pewien, większość B3 do '75 tak miała), lampa przednia z ozdobnym "żółwikiem" i tam inne elementy.

Teraz rok, który nas interesuje. 1976 (a nawet '75, w '76 była zmiana z przednią lampą) to zmiany - lampa tylna plastykowa, osłony boczne plastykowe, lampa przednia ze stacyjką z boku, z kominkiem pod licznik 140 km/h.

No dobra, a osłona łańcucha krótka i długa? Nie mam pojęcia :P. Powiem tak, obstawiam że obydwie są metalowe. W mojej B3 z 1977 roku mam krótką osłonę metalową, dlatego sądzę że u Ciebie też taka powinna być.

EDIT: Widzę, ze się już sytuacja wytłumaczyła. Tomek, mam dla Ciebie przyjemną radę :-). Obejrzyj sobie Daleko od szosy - tam jest Twoja WSK. W serialu jest raczej oryginalna.