1985 WSK 125 M06B3

Odpowiedz
Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Phillip1944 » 2011-01-20, 20:48

Cześć !

W zeszłą sobotę (tj. 15.01.2011) chyba oficjalnie rozpocząłem swoje poszukiwania zabytków na rok 2011, ponieważ kupiłem kolejną WSK. Wiedziałem o niej od zeszłych wakacji, ale jakoś przestałem o niej pamiętać. I niedawno trafiłem na jej zdjęcia na dysku. Miałem numer do Pana, więc zadzwoniłem - okazało się że nadal tam stoi :) Tak więc dogadałem się i przywiozłem ją do siebie. Tym razem to zwyczajna B3 z dosyć ciekawą historią: W roku 1985 została zakupiona przez wojsko i służyła jednemu żołnierzowi jako służbowy motocykl do jeżdżenia po jednostkach (był swego rodzaju łącznikiem). W jednostce została przemalowana na czarno i dodano nowe czarne plastikowe boczki. Pan po przekroczeniu pewnego przebiegu (nie wiem ile dokładnie) odkupił ją od wojska, kiedyś podobno był przepis że po przejechaniu iluś tam tys. kilometrów można pojazd kupić od jednostki. Tak więc dalej służyła jako prywatny pojazd jeszcze przez kilka lat. Później wylądowała w szopie. Syn właściciela miał sie nią zając, ale sprawę olał i tak stała ona sobie spokojnie przez jakiś czas. Około 3 lat temu powróciła na drogi - służyła przez niedługi czas jako motocykl nauki jazdy :) (a to był rok około 2007-2008). Ale tam pojeździła niedługi czas (jedynie jedna kobieta chciała załapać jazdę na motocyklu) a potem została na wspomniane wcześniej 3 lata wstawiona z powrotem do szopy, a później to już ja na nią trafiłem.

Kurde sie rozpisałem z ta historia, ale bez obaw, jeszcze parę słów i kończę ;)

Oryginalnie była pomarańczowa i do takiego koloru będę chciał ją przywrócić, problemu nie będzie, bo zbiornik ma pod czarną warstwą pomarańczowy lakier, a sama czerń schodzi bez większych problemów, a boczne osłony ? Te w pomarańczowym kolorze są w posiadaniu poprzedniego właściciela, jednakże nie mógł ich znaleźć.
Stan - można zobaczyć ja na poniższych zdjęciach, ale generalnie nie jest źle - zrobię jak w przypadku M21W2 gruntowne czyszczenie i powinno być zadowalająco, bo jest po prostu nieźle utytłana.

Kiedy ja przywiozłem, moim największym zmartwieniem było, czy silnik po 3 latach odpoczynku zagada. Więc zdjąłem wierzchnie elementy, wykręciłem świecę. Iskra była, a sama świeca miała prawidłowe trzyletnie okopcenie. Odkręciłem pokrywek komory pływaka - o dziwo było czyściutko. O dziwo, bo zbiornik jest w środku trochę zardzewiały, ale nalałem mieszanki bezpośrednio do komory. Kopnąłem raz, potem drugi i nastąpił powrót Motóra ! Chodziła aż miło, reakcja na gaz idealna, zapłon bez zarzutu, dopóki nie skończyło się paliwo w komorze ;) Nalałem więc jeszcze raz, i spróbowałem sie przejechać. Wszystko gra :) Nagrałem na szybko filmik zaraz po odpaleniu (jakość fatalna, ale dźwięk ma za to jest dobry - nagrywane Nokią E51 hehe).

http://www.youtube.com/watch?v=myOC85csSWM

Tak więc to by było chyba na tyle. Załączam kilka zdjęć (pierwsze to z wakacji, jak ja z kumplami odnalazłem). Aaa i bym zapomniał - kupiona za 300zł. Jako że jest kompletna bez większych defektów, myślę że to dobra cena.

Pozdrawiam !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: misiek125 » 2011-01-20, 23:35

No no , niezły zakup , myślę że się opłacało , skoro jeździła w nauce jazdy to pewnie ma papiery ;>
Pięknie brzmi , to wszystko zasługa tłumiczka w org wkładem , mam kilka tłumików i prawie każdy ma wyrwany ten wkład jedynie ten co siedzi w jednej z wuesek identyko chodzi , no ale mniejsza z tym , rób rób :)
Freedom Riders

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: xradusx » 2011-01-21, 16:44

No świetny zakup a fotki na przyczepce mega :P Rozumiem że jak zakupiona z pierwszych rąk to ma papiery. Tylko nie wiem gdzie misiek wyczytał ze jeździła w nauce jazdy hm. Widać dużo jej do szczęścia nie potrzeba

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Savier » 2011-01-21, 17:35

Około 3 lat temu powróciła na drogi - służyła przez niedługi czas jako motocykl nauki jazdy (a to był rok około 2007-2008).
Motorek ładny, trochę popracujesz i będzie git. Co prawda nie lubię motocykli powyżej 79 ale Twój jakoś mi się spodobał :). Pozdro!

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: jarek_moto » 2011-01-21, 18:34

Eeee właśnie B3 z '85 z pomarańczowym zbiornikiem, popielatymi błotnikami i czarnymi boczkami są ładne, do tego jeszcze lampa od Charta. Mi tam się podobają Wuechy z ostatniego roku produkcji. Twojej do szczęścia dużo nie brakuje, ważne że kompletna, z detali takich drobnych to nie ma tylko prostokątnych odblasków, ale to szczegół.

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Phillip1944 » 2011-01-23, 22:17

Boczki tutaj były oryginalnie też pomarańczowe i niedługo powinienem je dostać.

W nauce jazdy była jedynie jako motocykl dla jednej kobiety, prawdopodobnie miała załapać jazdę na motocyklu, więc raczej została na placu.

Papiery ! Tą sprawę zapomniałem wyjaśnić :P Wygląda to tak: może i Pan jakby miał ją od nowości, ale najpierw w wojsku i to właśnie do wojska ona należała. Po odkupieniu jej z jednostki nawet jej nie przerejestrowywał - takie były czasy że nie miał po prostu konieczności przerejestrowywać na siebie, czego dzisiaj żałował. Czyli została jakby ona wojskowa, i tam też zostały te papiery. Problem w tym że dokumenty poszły z całym archiwum do bodajże Torunia i stamtąd dość ciężko je wydostać. Ale poddawać się nie mam zamiaru :) Mama koleżanki mojego kumpla pracuje w wydziale komunikacji i co nie co się dowiedziałem - prawdopodobnie będę tylko potrzebował jakiegoś papieru z WP że rzeczywiście była taka WSK użytkowana i że temu Panu została sprzedana (czy jakoś tak). Generalnie jeszcze nad tym pracuję i postaram się żeby efekt starań był pozytywny dopóki jest światełko nadziei :)

A tymczasem zrobiłem dzisiaj jeszcze kilka zbliżeń motocykla. Dla wymagających także jako takie zdjęcie tabliczki znamionowej i numer ramy :) Z ciekawości zajrzałem także do przedniej lampy - nad elektryką trzeba będzie popracować, w prawdzie masakry nie ma, ale i tak widać że ktoś tam grzebał :P

Pozdrawiam !!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Savier » 2011-01-23, 22:28

hm boczki pomarańczowe? Winny być czarne.

Trzymam kciuki przy odnalezienia papierów. Może popytaj chłopaków z Toronto (Kapiii, Seba). Jak już je znajdziesz to wtedy wszystko pójdzie lżej :). Postaram się śledzić temat :)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: WSK » 2011-01-29, 22:57

Zapodaj lepsze fotki silnika, Lewy karter jest od starszych wsk lub wfm, być może cały blok jest ten sam ale nie mogę dostrzec wnęki na numery w prawym bloku
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

szymcio125
Posty: 20
Rejestracja: 2010-12-07, 21:49
GG: 0
Moje maszyny: wsk wskx6
komar x3
romet x3
Lokalizacja: Bobrowa
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: szymcio125 » 2011-01-30, 00:12

wneke na na numery zapewne zaslania oslona lancucha...

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Phillip1944 » 2011-01-30, 11:24

Cześć !

Więc od początku - poprzedni własciciel uważał iż boczki były pomarańczowe. Ile w tym prawdy ? Niewiem, bo mi też rocznik '85 kojarzy się z czarnymi osłonami.

Co do numerów karteru, też zauważyłem ich brak. Wczoraj mając chwilę czasu przemyłem z syfu górę silnika bo tez ciekawiła mnie ta sprawa i kartery są różne. Nie miałem przy sobie aparatu, ale postaram się zrobić w najbliższym czasie zdjęcia. Chociaż postaram się słownie zobarazowac co zobaczyłe: Oba kartery ZMD, ale na lewym jeden numer 13 a drugi 6, a na prawym numer 163 i 4. Czyli w sumie lipa... Mimo wszystko silnik jest sprawny więc rozpaczać nie bedę na razie.

W ostatnim czasie uprzątnałem piwnicę, więc może w przyszłym tygodniu zacznę czyszczenie (ferie zimowe też w sumie za 2 tygodnie, więc na spokojnie sobie z nią poradzę). Tylko jest jeden szkopuł - nie wyobrażam sobie motocykla wielkości WSK'i w mojej piwnicy :D Po ukosie mam tam 2 metry więc może jakoś wcisne ja na styk ;)

Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: WSK » 2011-01-30, 13:11

Skoro jest sygnatura ZMD to kanały są w porządku (M06-L, WFM-1965)

szymcio125 pisze:wneke na na numery zapewne zaslania oslona lancucha...
Od kiedy to osłona łańcucha zasłania całą wnęke na numery o.0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: maykii » 2011-01-30, 15:52

Phillip1944 pisze:Cześć !Tylko jest jeden szkopuł - nie wyobrażam sobie motocykla wielkości WSK'i w mojej piwnicy :D Po ukosie mam tam 2 metry więc może jakoś wcisne ja na styk ;)

Tym się nie przejmuj. Ja w takiej piwniczce rozkładałem i skłądałem swoją wueskę ;) Generalnie przeprowadziłęm tam cały remont :D Trochę się poprzeciskasz i się nagibiesz ale bardzo miło jest w takiej małem piwniczce ;) Przynajmniej masz wszystkie klucze pod ręką xD
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: blondyn__ » 2011-01-30, 16:18

Czym większe pomieszczenie tym większy bałagan się robi :P
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Phillip1944 » 2011-02-07, 22:32

W zasadzie racja z tymi narzędziami pod ręką z resztą jak mówi powiedzenie: ciasno ale własno. Jednak w przypadku mojej piwnicy jeden nieostrożny ruch i można mieć całe plecy albo ramię mieć utytłane w kurzu (w przypadku otarcia się o np. ścianę :D ).

Niemniej rozpocząłem etap czyszczenia. Na razie spokojnie, bez wielkiego rozpędu.
WSK wlazła luzem do wnętrza piwniczki z czego się bardzo ucieszyłem i od razu zacząłem jakieś ''rozbieranko'' :)

Jako priorytet założyłem w pierwszej kolejności wygrzebać silnik, elektrykę, linki itp. i mieć generalnie ramę z bakiem, ogłonami itp. gotową do pierwszej fazy mycia - pod cińnieniem. Około 3 godzinki spokojnej pracy i rozmowy z sądsiadami, którzy akurat przyszli do swoich piwnic po jakies słoiczki, i miałem wszystko w stanie jaki mniejwięcej zakładałem.

Wyszedł także problem z elektryką... Była zrobiona tylko tak żeby motorek odpalał po przekręceniu kluczyka. Czyli ogólnie lipa. Tutaj mam prośbę do Was - mógłby ktos podesłać schemat później instalacji WSK'i ? Tj. tej z prostownikiem Unitry i stacyjką bodajże taką jak montowano potem w Charcie (z 9 wyjściami i przełożeniami od 0 do 3). Kompletnie nie mogę tego w sieci znaleźć... Niewiem czy słabo szukam czy jestem jakiś upośledzony w surfowaniu po internecie :P I jezcze w którym miejscu w tego typu WSK montowano automat stopu ? :P

Zająłem się także zewnętrznym wyglądem zbiornika. Czarna farba jakos złazi, raz lepiej raz gorzej, ale generalnie postaram sie w jakimś stopniu wrócić do oryginalnego lakieru. Prawda, że miejscami obicia i rysy są koszmarne bo do blachy, ale cóż można zrobić...

Na razie to by było na tyle. Jeszcze raz proszę o pomoc z tym schemacikiem. Załączam także zdjęcia - ciężko je robić w niezbyt obszernych podziemiach. Pozdrawiam !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Karlicek » 2011-02-07, 23:13

Piękna piwniczka, w podobnych warunkach się "wychowałem" i miło wspominam moją piwnicę w bloku ;) O ten schemacik chodziło? No i przyjemnej pracy życzę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Kristy
Posty: 72
Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Kristy » 2011-02-08, 18:19

Karlicek pisze:w podobnych warunkach się "wychowałem" i miło wspominam moją piwnicę w bloku ;)
to witam w klubie :) Jakoś mi wspomnienia wróciły jak z kumplami znaleźliśmy u mnie w piwnicy 3 balony z winem o których ojciec zapomniał :P

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: Bercik » 2011-02-08, 21:37

WOW! Kolejna WSK z wojska i tez '85r ;) Widocznie coś musiało być, jeżeli w tych rocznikach duzo tego było w mundurowych.

Moja jest dokładnie w tej samej konfiguracji tylko ze od nowości była czarna :D Nawet blaszki podobne miała USH 7573 :P
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

wenta

Re: 1985 WSK 125 M06B3

Post autor: wenta » 2011-02-20, 10:37

Jak skończysz remont to dodaj jakieś zdjęcia.
Ps ja mam podobną,może niedługo wrzucę zdjęcia

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości