Renowacja WSK 175 Kobuz

Odpowiedz
qurll
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-02, 15:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175,YAMAHA STRYKER
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontaktowanie:

Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: qurll » 2024-05-31, 07:36

Witam

Nie było mnie tutaj kilka lat, ale moje konto było, dziękuję za to :-)

Przeszukuję forum bo chciałbym znaleźć firmę lub osobę która zajmuje się kompleksową renowacją motocykli.
Chciałbym aby była to renowacja z prawdziwego zdarzenia, dlatego chciałbym podpytywać tam gdzie są osoby najbliżej źródła tej wiedzy :->
Podam kilka informacji na temat mojej WS-Ki:
Rok prod. 1976, zarejestrowany, motocykl kompletny - nie jeżdżący.

Z góry dziękuję za udzielone informacje
Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2058
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: jjaworskyy » 2024-05-31, 16:18

qurll pisze:
2024-05-31, 07:36
Witam

Nie było mnie tutaj kilka lat, ale moje konto było, dziękuję za to :-)

Przeszukuję forum bo chciałbym znaleźć firmę lub osobę która zajmuje się kompleksową renowacją motocykli.
Chciałbym aby była to renowacja z prawdziwego zdarzenia, dlatego chciałbym podpytywać tam gdzie są osoby najbliżej źródła tej wiedzy :->
Podam kilka informacji na temat mojej WS-Ki:
Rok prod. 1976, zarejestrowany, motocykl kompletny - nie jeżdżący.
Taka renowacja zrobiona porządnie przed kogoś to koszt z 20k zł...

Z góry dziękuję za udzielone informacje
Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2058
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: jjaworskyy » 2024-05-31, 16:18

jjaworskyy pisze:
2024-05-31, 16:18
qurll pisze:
2024-05-31, 07:36
Witam

Nie było mnie tutaj kilka lat, ale moje konto było, dziękuję za to :-)

Przeszukuję forum bo chciałbym znaleźć firmę lub osobę która zajmuje się kompleksową renowacją motocykli.
Chciałbym aby była to renowacja z prawdziwego zdarzenia, dlatego chciałbym podpytywać tam gdzie są osoby najbliżej źródła tej wiedzy :->
Podam kilka informacji na temat mojej WS-Ki:
Rok prod. 1976, zarejestrowany, motocykl kompletny - nie jeżdżący.


Z góry dziękuję za udzielone informacje
Pozdrawiam
Robert
Taka renowacja zrobiona porządnie przed kogoś to koszt z 20k zł...

qurll
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-02, 15:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175,YAMAHA STRYKER
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: qurll » 2024-06-04, 18:20

Dziękuję za informację 😃
Zdaję sobie sprawę,że nie jest to tanie,myślałem bardziej o cenie 15k,będę musiał to przetrawić 😉

sbanys
Posty: 1162
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: sbanys » 2024-06-04, 20:04

Jak moto jest kompletne i nie ma żadnych braków które trzeba uzupełnić to jest możliwość zmieścić się w 15 tyś. Wszystko zależy od ustaleń co i jak.ma być zrobione.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 232
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: CZESIO1958 » 2024-06-05, 09:41

A może jakieś fotki?
Powodzenia

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1777
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: Szczepan » 2024-06-05, 11:47

Jesteś z Elbląga to polecam zgłosić się do : https://www.facebook.com/profile.php?id=100065260700421 , lub https://www.facebook.com/profile.php?id=100051290497954 . Znam robotę jednego i drugiego od ładnych paru lat i polecam z czystym sumieniem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1301
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: czankete » 2024-06-05, 21:18

...jeżeli ma to być renowacja z prawdziwego zdarzenia to z grubsza mówiąc oznacza to tylko jedno - motocykl ma być przywrócony do stanu jak oryginalny, bazując przy tym w miarę możliwości na oryginalnych częściach lub dobrych zamiennikach / replikach możliwie nie odbiegających od oryginału, w kolorze jakim był malowany fabrycznie, rozebrany do najmniejszego elementu itd. itd.. Pomijam tu przypadki, gdzie motocykl sam z siebie jest w takim stanie zachowania, że wymaga jedynie prac pozwalających zachować jego wygląd i stan techniczny w stanie niepogorszonym...

...podstawą do jakiejkolwiek wstępnej wyceny tego typu projektu, gdzie ma być kompleksowa renowacja jest baza – czyli konkretny motocykl / model. Natomiast to, że jest on kompletny, nie oznacza, że wszystkie części / podzespoły można będzie wykorzystać do ponownego montażu po renowacji tak by finalnie spełniały oczekiwania właściciela. To co ładnie wygląda z wierzchu nie zawsze oznacza, że jest takie wewnątrz. A naprawdę często wychodzi sporo niespodzianek i nie zawsze prace przebiegają jak się to zaplanowało / oszacowało :-/ ...

...od ładnych kilku lat zajmuję się tego typu renowacjami (także samochodów) i do każdego pojazdu prowadzę „księgowość”, gdzie zapisywany jest każdy nawet najmniejszy wydatek. Z uwagi na system i opracowaną taktykę prac realna kompleksowa renowacja przeprowadzana jest najczęściej na przestrzeni 11-12 miesięcy. Ilość motocykli jakie równolegle w tym czasie jest się w stanie „przerobić” mając na uwadze jakość prowadzonych prac to trzy maksymalnie cztery w zależności od złożoności projektu. Przyjęta organizacja i planowanie kolejności prac pozwala na zoptymalizowanie kosztów i czasu pracy poświęconego na przygotowanie części do renowacji, opisanie i rozdysponowanie wymaganych prac, wysyłkę, szukanie części itd., a następnie złożenie motocykla....

...zmierzając jednak do sedna – na koniec prac, po podliczeniu wszystkich kosztów oraz dodaniu (uśrednionej) ilości roboczogodzin wychodzą takie liczby, że za każdym razem dla pewności powtórnie wszystko dla pewności przeliczam. Niestety jak porównuję poszczególne kwoty za części, usług, przesyłki itp. jakie były przy wcześniejszych projektach okazuje się, że sukcesywnie ceny wszystkiego powoli ale idą w górę. Co za tym idzie bardzo ciężko ciąć koszta związane z prowadzoną renowacją a jednocześnie przeprowadzić ją na możliwie najwyższym poziomie. Nie jestem więc zaskoczony kwotami jakie się tu padły ;-) ....

qurll
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-02, 15:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175,YAMAHA STRYKER
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: qurll » 2024-06-21, 06:34

Witam
Dziękuję za odzew, namiary i konkretne wypowiedzi(zwłaszcza dla czankete).
W weekend będę na wsi, gdzie przechowuję motocykl, więc zrobię zdjęcia i wrzucę.

sylwekseat
Posty: 338
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard
Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: sylwekseat » 2024-06-22, 09:27

Robiłem dwie b3 zwykle w ostatnim roku
Same chromy ocynki i lakiery to ok 6tys za szt
Remont silnika ok 1.8tys
Do tego opony i inne pierdoly
Plus ewentualną robocizna
Łatwo policzyć ile wyjdzie

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 178
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: krajdomini » 2024-06-23, 14:57

sylwekseat pisze:
2024-06-22, 09:27
Robiłem dwie b3 zwykle w ostatnim roku
Same chromy ocynki i lakiery to ok 6tys za szt
Remont silnika ok 1.8tys
Do tego opony i inne pierdoly
Plus ewentualną robocizna
Łatwo policzyć ile wyjdzie
To pokazuje, że przy tych sprzętach liczy się tylko sentyment :-) :-)

Mixol
Posty: 821
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK 175 Kobuz

Post autor: Mixol » 2024-06-24, 08:34

Tylko sentyment, za te pieniądze mamy japoński motocykl gdzie osiągi, komfort itp to przepaść.Ale jak ktoś ma Wueskę we krwi to nie ma przebacz, ogólnie stan tych motorów jest taki że do roboty jest praktycznie wszystko, naprawy ramy, elementów typu stopka centralna, zawieszenie, wahacz, koła.Mamy konieczność spawania i toczenia, wysyłki, i co tam jeszcze poprzednicy zdążyli zepsuć i podrutować.Też mam w kolejce kompletną Czwórkę do roboty, chcę jeszcze zrobić B3 i tu się zastanawiam czy nie składać z części które już mam, i skompletować resztę co mi brakuje.
To ostatnia Wuseka którą robiłem dwa lata temu, koszt renowacji ok 10000 tyś.
https://www.youtube.com/watch?v=Vbof-QsenUs

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości