M21W2 1979

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2019-07-14, 13:08

Sezon można uznać za zamknięty :(

https://www.youtube.com/watch?v=Fil0qkl3aGc

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2080
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: jjaworskyy » 2019-07-14, 17:31

Skinder pisze:
2019-07-14, 13:08
Sezon można uznać za zamknięty :(

https://www.youtube.com/watch?v=Fil0qkl3aGc
Dla mnie to akurat plus :) Będą nowe odcinki z remontu, fajnie się ogląda vlogi, a przecież mądrego to i dobrze posłuchać :) Działaj!

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2019-07-14, 21:04

No cóż, dla mnie to raczej nie jest plus ;) Filmy z remontu 175 już są, tutaj nic więcej się chyba nie da już wykrzesać - co wiedziałem, to powiedziałem. Ciekwae czy jeszcze jakiegoś bałaganu nie narobiło.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2019-10-26, 10:46

Silnik łupnięty, obszerniej pod tym linkiem - https://www.youtube.com/watch?v=g0nPeIruXH4

Tak jak podejrzewałem, pękł czop w miejscu stopniowania. Bayu już nawiązał ze mną kontakt w tej sprawie i chce to ogarnąć. Tylko sam nie wiem czy nie poszukać kogoś, kto powiększyłby otwory w przeciwwagach i wstawił sworzeń z YZ bez stopniowania. Technologicznie jest to trudniejszy zabieg, ale z drugiej strony można by wykluczyć ryzyko ponownej takiej awarii, a tego już bym wolał drugi raz nie robić i nie narażać się na ponowne koszty i niepotrzebną robotę. Ogólnie sporo bałaganu narobione, co dalej i kiedy, zobaczymy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 592
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: wkzarci » 2019-10-26, 13:40

Najlepszy sposób to dorobienie nowego czopu i go nawęglenie. Dzwoń do Dor-Mar. Nikt na tym forum tego nie zrobi. W swoich 3 wałach wymieniałem te czopy stopniowane... dorobił nowe i jeżdżą od 2014 do tej pory.

bayu

Re: M21W2 1979

Post autor: bayu » 2019-10-27, 00:13

Skinder pisze:
2019-10-26, 10:46
Silnik łupnięty, obszerniej pod tym linkiem - https://www.youtube.com/watch?v=g0nPeIruXH4

Tak jak podejrzewałem, pękł czop w miejscu stopniowania. Bayu już nawiązał ze mną kontakt w tej sprawie i chce to ogarnąć.
Zgadza się znam temat a jako że jest gwarancja to nie opuszczam przyłbicy. Co do różnych dywagacji kilka czynników miało wpływ na tą sytuacje. Po pierwsze przy wszelakiego rodzaju Tuningu i modyfikacjach zawsze jest opcja że gdzieś bedzie zonk, jednak to nie przypadek że stało się to u Ciebie. Choć sam nie miałes na tą awarie większego wpływu i chylę czoło za profesjonalne podejście oraz postawę na wysokim poziomie.

Mimo iż temat technologiczny wyczerpaliśmy w rozmowie wspomnę tutaj ogólniki przyczyn.

Obecny relacjonowany przebieg przy tej modyfikacji kilkukrotnie przerósł już nasze oczekiwania z rozważań podczas opracowań lata temu, i czasu testów oraz prac. to co sie stało nie jest przypadkiem a składowe to.

- stary typ wału czyli sworzeń 20,8mm czyli mniejsza średnicą.
- kiepskie fazowanie fabrycznych otworów wag z PRL
- możliwość wady materiału- której nie mamy jak sprawdzić a może się zdarzyć.
- łamanie karbu w wyniku małej fazy otworu
- oraz zawsze istniejąca możliwość niewielkiej odchyłki centrycznosci która może wynikać z zużycia czy montażu której nie mamy jak zbadać ale nie można jej wykluczyć, i trzeba brać pod uwagę. Dlatego zalecam blokadę przeciwwag podczas składania. By nie powstało "gibanie" sworznia który również pracuje.

Te czynniki wpływają na zmęczenie materiału które widać po ziarnistości na krawędzi pęknięcia.

Jesteśmy dogadani ze Skinderem co do czynności Gwarancyjnych. Trzeba popatrzeć na tą sytuacje konstruktywnie bez wyśmiewań ponieważ na tym forum tworzymy zespół pasjonatów oraz fachowców którzy nie tylko eksploatują, ale reanimują technikę szanując ówczesnych jej Twórców ale i czasem coś tuningują czy dopracowują co w tamtych czasach nie było możliwe z racji tak technologi dostępności części czy tez masowej produkcji, jak i jej wytycznych lub realiów tamtej epoki.

Pozdrawiam serdecznie

paniczq
Posty: 316
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: paniczq » 2019-10-29, 03:13

U mnie w okolicy jest młody, zdolny majster. Możesz się z nim skonsultować. Wojtala garage. Telefon i inne dane zjadziesz w Google. Młoda osoba z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2020-05-03, 01:04

Noł slip el zi

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2020-05-10, 11:51

Złożony, wrzucony do ramy, odpalony. Wpadło kilka drobnych zmian.

Obrazek

No i jest też nowy film ;)

https://www.youtube.com/watch?v=l6eTEZBbgwo

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2020-05-17, 11:31

Kilka km zrobione, strady z tyłu zdecydowanie na plus.

https://www.youtube.com/watch?v=akRLiVBvfOI

Obrazek

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2024-09-12, 23:13

Jedyne aktualne zdjęcie po szybkim serwisie i czyszczeniu, jeszcze przed gnojeniem w polu.

Obrazek

Ten temat to taka uproszczona wersja "pamiętnika" chociaż brakuje to trochę zdjęć ze składania, spróbuję coś dodać w wolnej chwili. Trochę już minęło lat od zakupu i sporo to wszystko przeszło. Ostatnie 3 lata przebiegi praktycznie zerowe ze względu na brak czasu. Jeśli chodzi o zmiany to właściwie prócz drobnej kosmetyki w tym roku w maju to też by było na tyle.

Ostatnie 2 sezony i aktualny to jakieś śmieszne kilometraże, głównie w ramach testu przed imprezą Cross Country na której startowałem 3 razy z rzędu. 2022 - 2 miejsce, 2023 - 1 miejsce, 2024 - ... Niedopilnowanie naciągu łańcucha spowodowało, że w połowie wyścigu trzeba było odpuścić ze względu na zaklinowanie łańcucha w karterze i między zabierakiem a śrubą amortyzatora.

Ze względu na warunki w jakich to jeździło przydałby się jakiś większy przegląd / serwis. Ale to już nie w tym sezonie, czas na hibernacje do przyszłego roku.

Tak było w 2022:

Obrazek

Tak rok temu - 2023:

Obrazek
Obrazek

A tak było w tym roku i w końcu załapałem się na jakieś fajne zdjęcie :)

Obrazek

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 222
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: krajdomini » 2024-09-17, 22:03

Fajne gładkie szkło z przodu w tym sezonie :-)

Z Twoich filmów wynika, że może teraz będziesz miał więcej czasu i weny na swoje sprzęty? ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości