Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: AudioBas » 2012-12-10, 02:33

Patrzę tak na ten wał i jakoś na mega porządną robotę mi nie wygląda :)
Korba wygląda jakby była kątówką szlifowana, albo jakimś pilnikiem...
No, ale wygląd tutaj nie gra istotnego znaczenia.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-10, 15:03

To jest zdupcona robota po wcześniejszych mechanikach.. Bayu wszystko ogarnął tak jak ma być, więc tu żadnych zastrzeżeń do niego, najgorzej jest po kimś poprawiać..

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-13, 22:56

Mały UP dla śledzących temat :)
Zawias kosa z tarczami. Nie wiem jeszcze na 100% czy widniejące na zdjęciu zaciski będą pasowały, a niestety nie mam całego koła by to sprawdzić ;/ Te są trochę szersze od ori emzetowskich i mogą dotykać szprych.
Tarcza wsk 01_zmniejszacz-pl_567144.jpg
Tarcza wsk 02_zmniejszacz-pl_203143.jpg
Tarcza wsk 03_zmniejszacz-pl_624917.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Skinder » 2012-12-13, 23:13

Ładnie, tylko ja się pytam... Co z wagą? :> Pozatym, obie tarcze do wymiany.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: z-tomek » 2012-12-14, 11:02

Skinder pisze:Ładnie, tylko ja się pytam... Co z wagą? :> Pozatym, obie tarcze do wymiany.
Masz miarę w oku :?: Jaka jest grubość tych tarcz ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Skinder » 2012-12-14, 13:42

Grubość nie ma nic do rzeczy, mowa o nawiercaniu.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: jannex » 2012-12-14, 16:16

Nawierty mają gówno do gadania ale przy tak lekkiej maszynie wystarczy w zupełności jedna tarcza. Do tego dajesz zacisk z MZ po regeneracji, MARKOWE klocki (np. EBC), pompka z przewodem w oplocie z ściga albo czegokolwiek innego i masz hebel ideał.
Pytanie brzmi jak masz zamiar przyspawać mocowanie do lagi kosa. Albo jak już przyspawasz to czym wyrównasz lagę w środku bo żeby to się trzymało to spawacz przetopi ją na wylot :-) A te zaciski to od czego?
Poczytaj.. http://www.jawacz.pl/modyfikacje-uspraw ... e-uchwytu/

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-14, 17:23

Zrezygnowałem z zacisku MZ, ponieważ kupiłem te dwa zaciski z Yamahy Xj z przewodem w cenie jednego zacisku od MZ.. A skoro mam możliwość założenia dwóch tarcz, wykorzystam ją :)
Hmm nic nie wyczytałem by oni tu "równali" goleń w środku, nie przetapiało im nic.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Alien » 2012-12-14, 17:43

Ja bym to wolał złapać jakimś zaciskiem/uchwytem bez spawania. To jak chcesz zrobić dobry spaw to musi być pełny przetop - a chyba wiadomą sprawą że na mocowaniu hamulca musimy mieć pewną spoine :) wtedy ciężko o to żeby nie naruszyć goleni w środku.

Jedna tarcza w zupełności by wystarczyła, ale skoro była okazja to trzeba było brać - poza tym to już technologia japońska a nie DDR.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: jannex » 2012-12-14, 18:59

Z kolegą to robiłem w Mz i niestety przez ten przetop nie wyszło. Po lekkim spawaniu mocowanie odpadło przy pierwszej próbie hamowania. Poszliśmy to poprawić to potem laga już była do wyrzucenia tym bardziej że ścianki nie są specjalnie grube. A
Nie spawasz przecież 1 cm metalu tylko ładny kawałek na który potem działają mega siły hamowania.
A umiesz odpowietrzyć zestaw 2 zaciski plus jedna pompka? Kupiłeś na 2 przewody cz trójnik?

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-14, 21:14

Czekam póki co na foty zawiasu gdzie do mocowania zacisku zastosowano obejmy, trochę czasu mam to przemyśle jak to zrobić ;)
Przy odpowietrzaniu pomoże mi kolega który pracuje w serwisie. Pompa jest na jeden przewód, więc przewody są połączone trójnikiem.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: z-tomek » 2012-12-14, 21:31

Kwestia opasek jeśli były by odpowiednio grube i z odpowiedniego materiału to się spiszą . Zgadzam się z tym że przy tak lekkiej maszynie nawierty nic złego nie zrobią. Ba nawet w Mz na 2 tak potężnych tarczach hamulec byłby odpowiedni. W konstrukcjach są znane tarcze tak samo lub gęściej nawiercane.
''Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi. W tym drugim przypadku głównym zdaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.''

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Skinder » 2012-12-14, 22:24

Tak, ja się zgadzam co do nawiercanych tarcz że takie są, ale osobiście jestem przeciwnikiem wiercenia tarczy w warunkach polowych, które do tego nie były przeznaczone.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: jannex » 2012-12-15, 14:29

Niby czemu nie? Tarcza Mz daje się wiercić całkiem łatwo więc nie jest to jakiś hiper twardy materiał więc i odkształcenia mu nie grożą. Osobiście jestem zwolennikiem dwóch przewodów a nie trójnika. W tym ustrojstwie potrafi się zrobić baaaardzo wredny bąbel powietrza.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-15, 19:06

Skinder pisze:Tak, ja się zgadzam co do nawiercanych tarcz że takie są, ale osobiście jestem przeciwnikiem wiercenia tarczy w warunkach polowych, które do tego nie były przeznaczone.
Tylko, że Yamaha XJ chyba fabrycznie miała takie tarcze...
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-15, 19:21

Łukasz S. to tarcze od MZ ;)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-15, 19:23

glutek21 pisze: kupiłem te dwa zaciski z Yamahy Xj
Ciężko nadążyć...
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-12-16, 20:36

Tłok 65mm, sworzeń ma 15mm, muszę dokupić łożysko igiełkowe i wszystko będzie cacy ;)
Przy tłoku pozostało zrobić podcięcia tak jak w tłoku wski.
tłok 65_zmniejszacz-pl_675771.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: Alien » 2012-12-16, 20:49

Jakie podcięcia? Mówisz o wybraniu przy otworach piasty tłoka?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: AudioBas » 2012-12-16, 20:50

Pewnie podetnie go od dołu jak w oryginale :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości