Strona 2 z 5

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-08, 17:15
autor: Bysio
PANOWIE POMOCY!

Te tulejki wahacza to oryginały? Bo mi się nie wydaje, żeby Świdnik wypuszczał takowe i byłby jakikolwiek sens dawać tam uszczelki i jakieś inne cuda.
ee.jpg
eee.jpg
eeee.jpg
eeeee.jpg
Ktoś ogarnia temat? Zależy mi na odpowiedzi. ;)

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-08, 22:29
autor: matitima1985
ja mialem takie same a wiec raczej oryginal. Oringi pewnie dawali aby woda sie nie dostawala.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-08, 22:48
autor: Savier
Tak, to oryginał ;-) sam mam takie założone w lelku w sumie.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-09, 12:08
autor: Bysio
Dzięki panowie! Dobrze wiedzieć. Tylko szkoda, że zgubiłem gdzieś drugą... XD
Spróbuję znaleźć. :)

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 09:31
autor: picek
jak nie znajdziesz to kup sobie w skuterze
to rozwiązanie jest lepsze - pod względem dostawania się zanieczyszczeń i przy tym rozwiazaniu oś wychodzi zawsze bez kłopotów a w zwykłych tulejkach bez oringów zawsze muszę grzać palnikiem.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 17:38
autor: Bysio
picek pisze:jak nie znajdziesz to kup sobie w skuterze
to rozwiązanie jest lepsze - pod względem dostawania się zanieczyszczeń i przy tym rozwiazaniu oś wychodzi zawsze bez kłopotów a w zwykłych tulejkach bez oringów zawsze muszę grzać palnikiem.
Tak, jak najbardziej chciałem kupować te ze skutera. ;) Tam zamawiam zresztą większość "pierdółek'' które razem mnie wyniosą koło 300 złotych. :roll:
BTW. Macie może jakąś opinię na temat nowych klamek sprzęgła i hamulca przedniego? Bo muszę kupić klamkę hamulca (jak kupiłem motocykl to oryginalna była ułamana) no i jestem ciekaw, czy są one wytrzymałe, czy szukać oryginału?
I przy okazji macie jakąś opinię na temat linek ze skutera?
ODPOWIEDZI BARDZO BY MI POMOGŁY :papa:

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 18:16
autor: Savier
Klamki z obsadkami nie wyglądają jak oryginał, jakbys się natknął na oryginał to byłoby miodzio :D. Niby są podobne, ale inaczej wygięte.
Linki jak to linki, sa OK. Wytrzymują parę tyś km.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 20:58
autor: Bysio
Dzięki Savier. Będę szukał oryginału więc. :->

Dzisiaj rozebrałem tylne amortyzatory. Tak dla jaj. I tak ich nie potrzebuję a i tak wiedziałem, że są w co najmniej schujowaconym stanie lekko mówiąc. :D Nie myliłem się. Jeden amortyzator można powiedzieć, że jeszcze do czegoś by się nadawał, ale drugi to istna katastrofa.
Zresztą pokażę zdjęcia.
g.jpg
Teraz trochę przybliżę temat. :-o
gg.jpg
ggg.jpg
gggg.jpg
ggggg.jpg
Na koniec "kapsle".
gggggg.jpg
W tym gorszym amortyzatorze było tylko trochę oleju a reszta to była woda. To pewnie dlatego. ;)
Amortyzatory oczywiście powędrują na złom, chyba że ktoś chce to niech się odzywa to złożę je i mogę sprzedać za przysłowiową flaszkę. :hihi:

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 21:44
autor: Skinder
Norma, ciężko znaleźć takie w ori stanie nadające się jeszcze do jazdy. Albo zrobić porządek z tymi albo szukać nowego zamiennika.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 22:07
autor: Grzesiek90
Korzystając z tego, że temat zbiegł na amortyzatory - co powiecie o tych sprzedawanych na skuterze?
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4691
Są warte uwagi? Ktoś ma już jakieś doświadczenia?

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-10, 22:20
autor: Bysio
Skinder, muszę kupić inne, "szklane" bo odkryte do 74 rocznika nie pasują ni jak. ;)
Co do amortyzatorów ze skutera to szkoda zachodu. To Chińczyki, pochodzą parę miesięcy i będą cieknąć albo się wybiją.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-11, 13:32
autor: Bysio
Ciąg dalszy!
Chciałem się pochwalić oponami które były w mojej WSK i zresztą nadal będą. Oryginalne opony z wprost świetnym bieżnikiem! ;D
t.jpg
Przy okazji chcę Was spytać co oznaczają te wygrzane numery na oponach? Jeden mam bardzo niski a drugi bardzo wysoki. Ktoś pomoże co one oznaczają?
Tu niżej fotki.
tt.jpg
ttt.jpg
Mam nadzieję, że ktoś ogarnia temat i mi odpowie. :-D

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-11, 15:31
autor: Savier
To data produkcji - jedna opona jest z 1980, druga z 94 (?)

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-11, 15:37
autor: Bysio
Savier pisze:To data produkcji - jedna opona jest z 1980, druga z 94 (?)
94? W sumie chyba możliwe. Zdaje się, że je jeszcze produkowali przez parę lat po zakończeniu produkcji samych motocykli. Ale i tak ciekawa sprawa... 8/

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-11, 18:58
autor: Bysio
Ciąg dalszy!

Przygotowałem wszystkie graty do ocynku. Włożyłem je do roztworu wody z Kretem. Efekt? Świetny! Na zdjęciach tego nie widać, ale kret pozbył się całego syfu i starego ocynku. Przebił się praktycznie do gołej blachy. :) Zostało mi jeszcze to przelecieć papierkiem ściernym, jutro idzie to do ocynkowni w bajecznej cenie 2 zł/kg :cool:
y.jpg
yy.jpg
Jak już wspominałem zdjęcia nie oddają tego co widać naprawdę, ale to serio świetny sposób żeby oczyścić części które chcemy cynkować lub chromować. ;) Polecam, zwłaszcza że kreta mozna kupić za niecałe dziesięć złotych. Ważne jest tylko, żeby był to ten w granulkach. ;-)
Jak odbiorę części z ocynku to też dam fotki.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-14, 16:51
autor: Bysio
Ciąg dalszy!

Wczoraj wypolerowałem swoje dekielki bębnów. Były w tragicznym stanie wizualnym, ale się tym zająłem. :]
Zacząłem papierem o ziarnistości 80, potem 220, następnie 360, 660 (dwa razy, raz na sucho potem już z wodą), następnie 1000 i w końcu 2000. :-)
Tak, mam fotki, ale najpierw rzut oka jak wyglądały przed polerką. (UWAGA! OSOBY O SŁABYCH NERWACH NIECH LEPIEJ NIE OGLĄDAJĄ!)
d.jpg
A teraz już po polerce. :-D
dd.jpg
ddd.jpg
dddd.jpg
No i przedni ;D
ddddd.jpg
dddddd.jpg
ddddddd.jpg
Jak Wam się podoba? :papa:

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-14, 17:02
autor: Savier
Bardzo ładnie przygotowane pod polerkę :D.

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-14, 17:41
autor: Bysio
Savier pisze:Bardzo ładnie przygotowane pod polerkę :D.
Ojj wiedziałem, że będą się czepiać! :mrgreen:
Ten efekt jest jak najbardziej zamierzony, nie lubię efektu lustra. W tym chodziło mi, żeby bębny wyglądały nieco lepiej niż nowe. ;-)

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-15, 21:43
autor: Bysio
Ostatnio naprawiłem przednie amortyzatory. Podczas gdy motór jeszcze stał i gdy zdejmowałem przednie koło dziwiło mnie, że lewy amortyzator wychodzi ponad swoje możliwości (już było widać te zgrubnienie takie) i mi się to nie podobało, no ale co ja wtedy tam mogłem zrobić. Wczoraj więc wziąłem te amortyzatory i rozkręciłem. Okazało się, że sprężyna nie była wkręcona w "element tłumiący" co już od razu wskazywało na to, że to wina właśnie tego... Wykręciłem więc element tłumiący, wyczyściłem (wszystkie simery ktoś przede mną wymienił) wkręciłem sprężynę poza amortyzatorem w element tłumiący i wsadziłem do środka. Efekt? Świetny. :D Oba amortyzatory są już takiej samej wysokości i pracują równomiernie.
W poniedziałek biorę się za puszkę filtru powietrza, i tutaj potrzebuję pomocy. Wiecie może jakiego koloru były oryginalne puszki? W 1974 roku? Mnie się wydaje, że czarne tak jak karoseria, ale nigdy nie wiadomo. :D Ale myślę, że najlepiej wyglądałaby w czarnym macie. :->
I mam też pytanie w pewnym sensie retoryczne... Dlaczego nie można nigdzie dostać oddzielnie metalowego kominka niskiego do lampy??? :-x

Re: WSK M21W2 1974

: 2015-08-16, 14:29
autor: picek
bysio - ja bym wziął te amorki tylne " na części", będziesz w łodzi na giełdzie?