Witam wszystkich! WSK 1978r

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Phillip1944 » 2010-09-01, 19:29

U mnie też jakiś niedoszły elektryk grzebał w instalacji, ale u ciebie to po prostu poezja :P

Jak efekt końcowy będzie taki jak się zapowiada to czekam z niecierpliwością na koniec.

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-03, 09:40

Siedze nad tą instalacją i niewiele się pokrywa w kolorach....normalnie dramat. Wczoraj się poddałem. Była straszna pajęczyna, światła się paliły po przekręcaniu kluczyka, nie można było ich wyłączyć.
Czy warto zainwestować z nową instalację?
Jaka jest kolejność zakładania żeby się nie pogubić?
Ma może ktoś jakiś patent?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: wujcio » 2010-09-03, 11:07

przecież kolory nie maja aż tak dużego znaczenia.
Patrz na schemat i mniej więcej jeden koniec kabla podepnij w odpowiednie miejsce w stacyjce czy innym przełączniku a drugi koniec w żarówce filozofii nie ma, dla pewności możesz miernikiem sprawdzić czy oba końce kabla należą do niego

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-06, 08:59

No teoretycznie TAK.
Ale w praktyce to różnie bywa. Siedziałem w sobotę i myślałem nad tą pajęczyną.... no i powoli dochodze do wniosku że jest tak jeszcze jedna wiązka której nie powinno być. tzn trzecia w grubym oplocie która idzie pod bakiem, moim skromnym zdaniem powinny być dwie grube które się łączą z kostką, z selenem z kierunkami i silnikiem. A u mnie w to wszystko jest wpleciona trzecia która daje trochę prądu tu, trochę tam. Dziś chce jeszcze raz nad tym usiąść, odpiąc na nowo i podłączyć. Odpiąc dlatego że dałem nie po tej stronie wiązkę, dałem bezpośrednio pod siedzeniem, a powinna byc między baterią a ramą i wychodzić za filtrem. Między kostką spinającą kable a filtrem... No i w koło macieju.... ale dam radę, w tym tygodniu chcę odpalać.
Nie wiesz może w którym miejscu najlepiaj podpiąć selenowy prostownik? mam taką czarną płytkę która nijak pasuje do oryginalnego mocowania...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Wojtek » 2010-09-06, 11:16

Wszyscy chwalą te gotowe instalacje. Zamiast walczyć z pajęczyną kup gotowca.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-06, 15:00

Chyba tak zrobię. Wszystko będzie ładnie pozarabiane, polutowane i dociśnięte.
Szkoda mi tylko tej kasy co włożyłem. Kupiłem różne kolory kabli, termokurczek, wsówek, nawet obcęgo do zarabiania końcówek. Jak to wszystko podliczyć to prawie połowa ceny gotowej instalacji.... ech. Tak jest jak człowiek chce na duperelach zaoszczędzić.

Napiszcie prosze jaki dac przerywacz do kierunkowskazów i gdzie jego najlepiej zamontować.

z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Wojtek » 2010-09-06, 15:57

Szczypce do konektorów zawsze się przydadzą więc tego zakupu nie musisz żałować. Kilka zmarnowanych wtyków to nie wielka strata.

Przerywacz na odpowiednie napięcie i tyle. Jeśli masz instalację 6V to kup w sklepie zwykły bimetalowy przerywacz 2x21W /6V. Zamocuj go pod bakiem tam gdzie go przewidziano fabrycznie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: wujcio » 2010-09-06, 18:17

dlatego najprostsze rozwiązanie to zrobić samemu instalacje (nowe kable) albo kupić gotowa ;)
wtedy jest wszystko jasne co gdzie ma iść.
stary pająk to trzeba w kat rzucić bo jednak co stare kable to stare i do tego jeszcze dochodzi zamieszanie spore w rozgałęzieniach i w "patentach" poprzedniego właściciela.

Jaki masz problem żeby teraz zrobić nowa instalacje (masz nowe kable, konektory, lutownice i zaciskarke)?
wywalasz wszystkie kable zostawiasz tylko te gumowe osłony i robisz od nowa wszystko wg schematu, filozofii nie ma.

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-08, 08:24

No i podłączyłem to jakość oprócz kierunków. Na to nie było już czasu, przy mojej Małej (1,5 years old) ciężko czas znaleźć.

No ale jakoś się udało spiąć to wszystko do kupy.

I tu rozczarowanie. brak iskry. Fakt - akumulator był średni naładowany ale żarówka na krótko się świeci. Więc wydaje mi się że powinna ta iskra być, chociaz mała.

Chwila zastanowienia i pomysł taki:

Tak jak pisałem, instalacja była kombinowana, działało wszystko bez kluczyka na przełączniku "włącz - wyłącz" światła się paliły cały czas. KLUCZYKA W STACYJCE NIE BYŁO I NIE MA. Bo wypadł. Nie trzymał się wśrodku (jak możecie to napiszczie jak to zrobić żeby siedział i nie wyskakiwał na kazdym dołku)

Stacyjke więc na zapłon ustawiłem śrubokrętem cienkim.
No i tu jest chyba problem. kluczyk powinien siedzieć - żeby był zamknięty obwód, prawda? Pewnie dlatego nie był iskry i niec tak naprawdę nie chciało działać.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Karlicek » 2010-09-08, 09:42

Jeśli masz oryginalną stacyjkę stacyjkę to powinno działać nawet bez kluczyka. Kluczyk w stacyjce przytrzymuje taka kulka, umieszczona w tym obracającym się trzpieniu.
Masz schemat? Tam są zaznaczone połączenia wewnątrz stacyjki w każdej pozycji. Jeśli masz jakiś miernik albo chociaż tester ciągłości obwodu, sprawdź najpierw czy stacyjka łączy to co powinna.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-08, 10:02

mam oryginalną stacyjkę, nie ma tam raczej kulki. Czyba że mówisz o elemencie który jest w środku - tego nie wiem, nie rozbierałem jej.

Ona jest na płaski kluczyk. Z tego co wiem kulkę ma kluczyk do wsk trójki, jest to zupełnie inny kluczyk niż ten który u mnie powinien być.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: wujcio » 2010-09-08, 10:17

chodzi o kulkę wewnątrz stacyjki która wskakuje w to zagięcie na płaskim kluczyku

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Wojtek » 2010-09-08, 21:25

W zużytych stacyjkach kluczyk wyskakuje. Możesz spróbować ją rozebrać ale uważaj na multum sprężynek, blaszek i kulek, które się rozsypią. Odnośnie iskry to w zapłonie bateryjnym uzyskać ją jest niezwykle łatwo. Masz miernik elektryczny? Włącz zapłon (pozycja 1 nawet bez kluczyka) i zmierz czy pomiędzy białym kablem idącym do cewki (jeśli masz pomieszane kolory to jakikolwiek inny, który podłączyłeś do cewki lecz nie czarny od przerywacza) a masą motocykla jest napięcie takie jak na akumulatorze. Akumulator naładuj swoją drogą. Jeśli bateria będzie sprawna a cewka będzie miała zasilanie to szukaj dalej w okolicach przerywacza. Ja nadal utrzymuję abyś kupił nową instalację :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-09, 08:14

Wojtku dziś sprawdzę tym sposobem o którym mówiłeś. Mam miernik więc nie będzie problemu. Choć elektryka to moja pięta achillesowa......niestety.....

Wczoraj nie grzebałem, tylko się na to popatrzyłem i........... czy nie jest tak........
Tak jak pisałem przed remontem, światła paliły się zawsze po odpaleniu motocykla, niezaleznie od położenia stacyjki. Zapłon był na kierownicy, jakimś przełącznikiem od pralki. Już tego nie ma, ponieważ instalację robię na oryginale (6V).
No i: czy takie rozwiązanie jak było wcześniej, czy ono nie wymuszało przelutowania kabli w prądnicy? Czy robiąc na oryginale nie musze tam zajrzeć czasem? Może wrzucilibyście zdjęcie jak to powinno wyglądać. W schemacie jest tylko silnik i cztery kable. Nie mam schematu do podłączenia kabli w prądnicy a chciałbym to sprawdzić.

Gdy nie ma prądu po "kopnięciu" - może wina lezy właśnie tam? Czy to nie prądnica odpowiada za przetworzenie energii na cewkę która potem generuje iskrę?

Poza tym przy wpiąciu wszystkich kabli, w różnych pozycjach kluczyka nic się nie świeci, ani światła pozycyjne, drogowe, hamulec - instalacja martwa. bezpiecznik jest ok.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Wojtek » 2010-09-09, 09:54

W jednej z książek dotyczących obsługi wsk był schemat całej instalacji a obok niego rozrysowane połączenia cewek. Kojarzy ktoś w której książce można to znaleźć? Zajrzałem do 'Motocykle WSK' oraz do instrukcji obsługi mojej WSK i nie znalazłem tego. Może w 'Naprawa..."?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!


Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-09, 11:58

Bogu dzięki za takich ludzi jak Wy.

Dziś działam! o to własnie chodziło. Nie zrobiłem zdjęć stacyjki przed odpięciem i zostały wolne 17tki. Właśnie się nad nimi zastanawiałem, były obsadzone na 100%, są nawet trzy wolne przewody i nei widziałem do czego podpiąć - a tu druga cewka do ładowania akumulatora, to przez nią płynie prądzik i jestem pewien że przez to motorek był martwy. Reszta przeciez powinna być podpęta ok, w/g instalacji. A jak zobaczycie na kazdym schemacie dot. kobuza, 17tki w stacyjce sa wolne! A to po prostu nieprawda, miałem je spięte ponieważ mam wole kable, ponadto na ostatnim zdjęciu strony księżki od agressiv-a jest jasno napisane. 17 i 17a włącza druga cewką.
mam tylko jedno pytanie. Na 3 ciej stronie skanu jest schemat. Na schemacie jest prostownik selenowy na 3 kable. Ja mam 4 (UNITRA). o co kaman?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: Karlicek » 2010-09-09, 16:23

Styki oznaczone numerem 17 odpowiadają za załączenie "II biegu" ładowania, a ten ze względu na kierunkowskazy w Kobuzach fabrycznie był załączony na stałe (w kostce pod siedzeniem), toteż styki nr 17 pozostają wolne.
Co do prostownika, to zauważ, że na schemacie ma on 4 wyprowadzenia, z tym, że jedno z nich (ujemne) jest połączone z masą motocykla, co jest oznaczone na schemacie (w nieco błędny sposób) kreską.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-09-10, 08:36

U mnie jest jednak jakas kombinacja....
Po załaczeniu niebieskich na 17tki w stacyjce i żółtego pomiędzy nich, pojawił się zapłon. Iskra jest jednak bardzo słaba..... Ale po kopnięciu i wlaniu paliwa w gaźnik było słogkie brum..... :) więc będzie chciał gadać jak założę bak z paliwem. Ale podkreślam - iskra bardzo słaba, nierównomierna, przeskakuje "od niechcenia" i to tylko przy mocniejszym kopnięciu. Pamiętam jak 10 lat temu miałem etz 250 z elektronikiem to iskra była widoczna nawet w dzień.
I teraz: Nie wiem gdzie umieścić (w co wpiąć) niebieski i żółty które idą ze stacyjki... Na istalacji z obrazka jest on wpięty w.... no właśnie, w co? Na shcemacie wygląda to jak sprężyna, jest mowa o drugiej cewce. Nie mam drugiej cewki (bądź nie wiem gdzie jest umieszczona i jak wygląda). Niebieski kabel, styki 17 i 17a połączył razem więc zamknął się obwód, pojawiła się iskra, przeciwległy koniec mam wypuszczony jednak przy kostce i razem z żółtym niesą podłączone do jakiegokolwiek odbiornika.

Panowie - wiem że to wygląda jak pisanie laika więc proszę o wyrozumiałosć. Laikiem w elektryce niestety jestem i potrzebuję pomocy, więc liczę na Was.

Pzdr

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

Post autor: wujcio » 2010-09-10, 09:01

ale chwileczkę prąd w cewce butelkowej, klaksonie i świetle stop z tyłu powinien iść prosto z aq tzn prosto z załączonej pozycji ale z prądu z aq a nie z cewek z białego kabla.
Zapłon ma być podłączony pod pin 21-> biały kabel zwiera się on z pinem 17 zielony kabel który idzie prosto z puszki prądów bezpośrednio z aq

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości