M21W2 1979
- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Ładnie to ogarniasz ale pracy przed Tobą jeszcze sporo.Miło się ogląda postępy w pracy na motorem.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Piasta wygląda super :O ! Ładnie Ci to wszystko idzie i oby tak dalej.
Pokaż fotki jak ta piasta wygląda zamontowana na tokarce, no i obowiązkowo zrób zdjęcie porównawcze obręczy Jawy i Wiechy. 
Pozdro !


Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Nie chcę zakładać kolejnego tematu, dopadłem dzisiaj resztki dudka za 250zł i troche części, co wy na to? Szczegóły jutro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
A my na to jak na lato.
Nie no, okazja bardzo dobra. Trochę tych części wyrwałeś, no i duduś jak się patrzy. ![:]](./images/smilies/splash.gif)
Czekamy na szczegóły.
Pozdro !

![:]](./images/smilies/splash.gif)
Czekamy na szczegóły.

GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Trochę cisza w temacie bo w zasadzie nic się wielkiego nie dzieje. Od ostatniego upa rozszprychowałem koło od kosa i wypolerowałem piastę, przygotowałem szprychy do ocynku o czym dalej. Rozebrałem też koło od jawy, wyczyściłem obręcz, zapodałem nowe łożyska w piastę i zeszprychowałem tylne koło - zostało wycentrować. Ogółem chcę zrobić ocynki, planuje dać podnóżki, szprychy, oś koła tył, zębatkę i ewentualnie jak jeszcze się coś trafi. Zostało mi aby usunąć nity zębatki, oczyścić ją i wysłać paczkę z ocynkami do Arniego. Przygotowałem sobie tylny hamulec, oczyściłem już trochę pokrywę bębna, przygotowałem nowe szczęki i szukam jakiegoś rozpieraka, bo mój już jest zużyty. Plany na ten tydzień to zaprojektowanie w końcu podstawki pod aku i schowek i wysłanie ich do wycięcia plazmą, stwierdziłem że ręczne wycinanie kilku takich egzemplarzy jest zbyt pracochłonne, a przy okazji dam do wycięcia kilka innych elementów. Zaczynam rozglądać się również za piaskowaniem, pod koniec miesiąca trafi się wreszcie trochę pieniędzy i prace powinny ruszyć do przodu zarówno z silnikiem jak i z ramą, planuje zakupić wtedy brakujące elementy i ostro wziąć się za robotę, żeby w maju było już czym jeździć. Rozebrałem dudkowego wiatra, wał zastany na korbie - przycina się. Skrzyni jeszcze nie oglądałem, ogółem stan średni, ten pierwszy jest lepszy. Silnik idealnie nadaje się na przeróbkę, pozatym wygląda ok. Kilka fot, w tym obiecane porównanie obręczy i fotka zamontowanej piasty na tokarce dla Pawełka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
No Michał, powiem Ci że to świetnie wygląda, szczególnie ta polerka
Koło też robi wrażenie
. Rożnicy w szerokości obręczy rzeczywiście wielkiej nie ma, ale zawsze coś.
Dziękuję również za te piękne zdjęcie dedykowane specjalnie dla mnie ! 
Pozdro !
![:]](./images/smilies/splash.gif)



Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Koła wreszcie zeszprychowane i wycentrowane. Finalnie Jawa jest na przodzie, Wsk na tyle. Reweli nie ma, ale wg mnie i tak lepiej niż malowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Cóż tu gadać jak widać wszystko na foto- no to to są koła !!! Naprawdę fajnie wyglądają.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Oddałeś komuś do centrowania czy ogarniałeś sam? Ładne szprychy
.

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Połatana częściowo rama i wstępnie przygotowana do spawania podstawka akumulatora. Zostało dorobić mocowanie lewego podnóżka i żeby było estetycznie - podstawkę schowka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: M21W2 1979
Elegancko Ci to idzie, koła sam centrowałeś bo nie wspomniałeś. Polerka zacna milordzie oby tak dalej, wzorujesz się na czymś ? 

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Koła sam centrowałem, nie wzoruje się na niczym, robię w taki sposób jaki uważam za odpowiedni. Pospawałem podstawkę, i wyciągnąłem na lepsze światło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Po małej przerwie jest niewielki progres w temacie
A mianowicie robią się nowe koła, szykują się ocynki z drobnicą, trochę ruszony został temat blach no i puzzle do silnika już mam też praktycznie wszystkie
Po prawie dwuletnich testach, stwierdziłem, że większy bęben od kosa na przodzie znacząco przypomina o swojej obecności i czas na poprawienie skuteczności hamowania koła tylnego. Dzięki uprzejmości Jędrka, który wygrzebał w magazynie ekstra kółeczko od Gazeli, mam teraz zagwozdkę z bębnem 150mm na tyle. Sprawa jest o tyle fajna, że zabierak od WSK 175 pasuje bez problemów, ewentualna pełna osłona łańcucha też nie powinna sprawiać problemów no i co najważniejsze - jest to polski wyrób, który nie licząc ożebrowania dobrze pasuje tutaj stylistycznie, więc stopień agro tuningu jest nieco mniejszy. Dorwałem w międzyczasie jeszcze dwa bębny kosa ze szprychami, więc na przód pójdzie całkowicie nowy set - piasta kos przetoczona - szprychy kos w ocynku - obręcz aluminiowa jawa, na tył siądzie zestaw - piasta gazela przetoczona - szprychy kos ocynk - obręcz alu jawa. Dlaczego alu? Otóż podobają mi się bardziej niż chrom, który jest problematyczny pod względem ceny lub znalezienia odpowiedniego egzemplarza. Ze względu na inne kąty zaplotu w gazeli, jestem zmuszony użyć szprych kosa, aby ożenić jawowską obręcz z piastą. Trwają poszukiwania bębna do tyłu i będę miał ładny komplet, piasty mam w planie wyszkiełkować, ewentualnei wypolerować, obręcze pójdą w polerkę. Odgrzebałem też błotnik, który udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku - kos, ale nowszy typ, z bocznymi wzmocnieniami. Pozapiekane śruby zostały poucinane, blacha dookoła otworów została oczyszczona w celu sprawdzenia, tak samo krawędzie. Sam błotnik jest w troche gorszej formie, niż ten który miałem wcześniej, ale nie chcę wiercić otworów do wzmocnień w starym i przekładać bez potrzeby. Z mojego wspornika ? chlapacza został taki kawałek pogiętej blaszki po spocie w działdowie, czas najwyzszy to naprawić
W tej chwili czyszczę dalej szprychy, które jak widać dupy nie urywają, ale z racji, że to kos to innego wyjścia nie mam, oprócz zakupu innego koła - dawcy. W sprawie silnika, brakuje mi już tylko wału, pierścieni i uszczelniaczy 




Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
A kto powiedział, że się nie da ? Sam takie koło ostatnio dla Sebastiana złożyłem. Tylna piasta z gazeli ma szprychy takie jak zwykła WSK i inną obręcz, o ostrzejszych kątach. W alu pod takimi kątami nie da się złożyć, bo poprostu nypel nie ma takiego luzu, dlatego potrzeba szprych kosa i wtedy nie ma takich problemów.auriol77 pisze:Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Raz na ruski rok wypada odświeżyć temat. Najważniejsza sprawa to to, że udało się krótko przed zlotem zarejestrować maszynę i z czystym sumieniem można było ruszyć na podboje w promieniu 100m od komina
Na początku sezonu trzeba było zrobić przekładkę ramy ze względu na papiery + przegląd i czyszczenie wszystkiego co się da, usuwanie patentów / braków. Silnik od momentu Działdowa 2012 pierwszy raz miał wykręconą świecę w ramach kontroli, po czym wróciła na miejsce po korekcie przerwy. Wielkich zmian nie było, przez przerwę 2013-2014 miałem skończyć silnik i koła, zapodać lakier i wszystko poskładać. Niestety, zbrakło kasy i czasu, musi wytrzymać jeszcze ten sezon przynajmniej. W grudniu zacząłem grzebać, siadła Morda Kamaro by Muczaczos, zacząłem zwijać dyfuzor i dorabiać króciec pod jikova. Problem z gubieniem zapłonów stał się upierdliwy, znów z nieocenioną pomocą Muczaczosa zmontowałem CDI pod swoje dyktando i zasadziłem zestaw do maszyny, niestety urwała się szpilka cylindra i trzeba było interweniować. Silnik zrobiłem na poczekaniu, jednak tradycyjnie przed sezonem stwierdziłem, że trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić. Ponownie rama została rozebrana praktycznie do zera, wszystko zostało umyte i na nowo nasmarowane / zabezpieczone. Siadły też nowe śruby z inoxu, amortyzatory tył, płytki błotnik z tyłu - w planie jeszcze zmiana zbiornika, siedzenia i pare pierdół. Odświeżyłem jeszcze koła i kilka innych elementów i powoli zaczynam składać, co ciekawsze fotki z placu boju:

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Ooo 
Czyli powoli się szykujesz na Nieborów 2014?

Czyli powoli się szykujesz na Nieborów 2014?
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Gdzie kupujecie śruby z nierdzewki ? Trzeba szlifować te napisy na łbie czy takie gładkie można dostać ?
Pzdr.
Pzdr.
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: M21W2 1979
Sporo ludzi zamawia na http://www.art-nierdzewne.pl/ Musisz polerować,bo takich nie mają w ofercie. 

Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości