WSK 175 M21W2 1977r

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: franq87 » 2014-03-16, 17:50

Jeśli chodzi o kopnik - często mylne jest stwierdzenie, że to wina półksiężyca . W tym silniku najczęściej winą jest duży luz między kołem zębatym a tuleją kosza na której to koło pracuje. Wymiana półksiężyca zazwyczaj nic nie daje zwróć uwagę na to.
A jeśli chodzi o malowanie i tu uwaga to tylko moje zdanie uważam ,że można pięknie pomalować motocykl ,będzie on się świecił ,błyszczał itd ale oryginału to nie obraz sie nie osiągniesz. Osobiście nie znam nikogo ,kto potrafi zrobić szparunki takie jak org. Są goście ,którzy robią to ładnie ,ba nawet znośnie ,ale nie tak niestety jak fabryka. I tu twój wybór czy chcesz mieć ładny ,błyszczący motor, czy uroczy oryginalny. Gdyby zachowały się szparunki fabryczne zastanowił bym się nad zaprawkami i sam bezbarwny ale tu niestety nie bardzo to wygląda. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-03-16, 22:25

No właśnie nie bardzo to wygladało... :/ Błotniki od spodu rdzewiały więc postanowiłem ratować to puki jeszcze wielkiego wżeru nie było. :/ Ogólnie była poobijana. Szparunki będę robił metodą wypróbowaną na mojej WFMce które bardzo mi się podobają :D Tylko nie wiem jakie to logo ale to już coś wybiore. Czy po wyjechaniu z fabryki taka wsk miała logo malowane czy to moze była naklejka? :-? . Jeżeli jesteśmy przy temacie malowania to dodam że rama i osprzęt pomalowany a zostały błotniki oraz bak do poprawki. Chromy będą oryginalne po polerce która już objeła 50% elementów. Muszę zamówić jeszcze kilka rzeczy i niedługo bedę składał ramę. Zastanawiam się czy rozbierać silnik skoro chodził bardzo dobrze. Nie wiem jak z biegami bo nie były testowane wiem tyle że z silnika ciut cieknie bo cała rama pod nim była zalana. :-/

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: franq87 » 2014-03-16, 23:02

Na zbiorniku była naklejka na skuterdębica niedługo powinny być ,choć może nawet już są. Jak szparunki ogarniesz jak na WFM to będzie nawet miło. Jak już tyle rozebrałeś ,to może warto by było rozebrać silnik ,wymienić simeringi na świeże ,łożyska ,przeglądnąć skrzynię ,wymyć wszystko ,posprawdzać luzy , może jakieś pierścienie (choć starał bym się zostawić stare jeśli są oryginalne a nie zużyte tak samo tłok) uszczelnić wszystko (polecam org. uszczelki ew. z polonitu/gambitu + pasta Victor Reinz http://www.ceneo.pl/13343380) i masz w miarę pewna jednostkę myślę ,że ta WSKa na to zasługuje

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-03-17, 00:33

Szparunki na WFM to z tydzień wyklejałem ale było warto bo po pomalowaniu wyglądają naprawdę super :D . Właśnie wydaje mi się że silnik rozbiorę , zrobię wszystko i wtedy będzie pewne że raczej nic mnie nie zawiedzie. :-P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-03-17, 01:03

Logo małe czerwono białe, wydaje mi się że było malowne :). Zajrzyj do tematu mojej czwóry, pisałem o tym.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-03-17, 13:00

Kurde nie mogę znaleźć tego wątku :/ Powiedzcie czy gumy na bak zakładać czy nie? Jak to było? we wszystkich montowali?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-03-17, 14:00

viewtopic.php?f=120&t=16219
Gumy były tylko w 175, jeśli mowa o garbuskach :->
http://xarchiwum.pl/wsk-logo-naklejki-3 ... 40160.html
typ drugi - ja brałem od doboisi, ale pewnie można gdzieś taniej/lepiej. ;-)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: franq87 » 2014-03-17, 19:25

Savier pisze:Logo małe czerwono białe, wydaje mi się że było malowne :). Zajrzyj do tematu mojej czwóry, pisałem o tym.
Naklejka była na każdym garbatym baku ,która z resztą bardzo łatwo traciła kolory.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-03-17, 20:02

Czy to naklejka czy jest to malowane? Śmiem twierdzić, że malowane.
To, że była na każdym garbie to oczywistość :D (chociaż pierwsze B3 odziedziczyły większe logo z B1)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-03-25, 15:44

Witam ponownie. Właśnie jestem w trakcie robienia szparunków lecz nie wiem jak powinny one iść na moim baku. Tylko do gum czy może powinny również jednym ramieniem za gumy wychodzić???? :-/

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-03-25, 18:22

Tylko do gum, spójrz na moją czwórę :->

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-03-25, 22:24

Dzięki za pomoc ;)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-04-05, 11:41

Witam ponownie. Coś się ruszyło. Rama trochę poskładana, a teraz robię amortyzatory lecz nie wiem ile oleju nalać do przednich oraz tylnych :-/ . Miałem nawet zrobione szparunki lecz wiecie po znajomości... a tak to robi się na odwal wiec gdy rozkleiłem wszystko to lakier ze szparunków normalnie schodził pod palcami , wogóle się nie trzyma :-x . Tyle pracy poszło na marne... cały dzień to oklejałem i taki debil zepsół....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-04-05, 12:02

Robisz na skróty, można mieć tanio i dobrze. :)
Teoretycznie do przednich 90ml/laga, w praktyce daj ze 140.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-04-06, 00:37

Jak na skróty? W WFM tak samo było robione i jest dobrze a tu się im widocznie spieszyło...

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-04-08, 20:52

Coś się ruszyło. Rozebrałem silnik prawie całkowicie lecz nie mogę dać sobie rady z pierścieniem który jest na wale od strony sprzęgła. Jest on pod tym trybem zdawczym z wału i nie wiem jak go zdjąć aha i zastanawia mnie czemu ma taki rowek dookoła? Druga sprawa to korbowód ma luzy na boki lecz góra dół żadnych i czy takie coś się regeneruje? Ogólnie rozebrałem silnik nie dlatego że się coś zepsuło a dlatego że ciekło z niego i nie chciałem wsadzać takiego brudasa do ogarniętej czystej ramy. Jak będę składał to potrzebne są uszczelki czy można na sam sylikon jak to ja i moi koledzy robimy w silniku jawa 223. Tam składamy na sam sylikon i nie ma problemów tyle że tam to są cienkie uszczelki a w czwórce ta główna uszczelka od skrzyni to jest dosyć grubawa więc nie wiem. I z czego te uszczelki ewentualnie dorobić? Ramę powoli składam , lecz narazie wszystko to do czego nie są potrzebne części ocynkowane bo jeszcze ich nie mam :/ proszę o wypowiedzi , zdjęcia dodam w weekend ;)

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: peter125-175 » 2014-04-08, 21:02

To jest tulejka.Ściągacz w ręce i zejdzie :) .

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1301
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: czankete » 2014-04-08, 21:07

jawamustang pisze:nie mogę dać sobie rady z pierścieniem który jest na wale od strony sprzęgła. Jest on pod tym trybem zdawczym z wału i nie wiem jak go zdjąć aha i zastanawia mnie czemu ma taki rowek dookoła?
Ten pierścień zdejmiesz przy użyciu ściągacza, między innymi po to jest rowek dookoła - jak nie będzie chciał zejść podgrzej go dodatkowo opalarką elektryczną i wtedy sam "zeskoczy" ;-) .
jawamustang pisze:Jak będę składał to potrzebne są uszczelki czy można na sam sylikon jak to ja i moi koledzy robimy w silniku jawa 223. Tam składamy na sam sylikon i nie ma problemów tyle że tam to są cienkie uszczelki a w czwórce ta główna uszczelka od skrzyni to jest dosyć grubawa więc nie wiem. I z czego te uszczelki ewentualnie dorobić
Wszystko zależy od tego w jakim stanie masz powierzchnie styku karterów, jeżeli są w idealnym stanie to czasami z powodzeniem zamiast uszczelek wystarcza sam hermetyk.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-04-08, 21:21

Opalarke mam , ściagacz troche nie pasuje ale coś się zaradzi więc dam rade. A co do uszczelek to gdzieś słyszałem ale to może mit że w 4 ta uszczelka to jakiś dystans? :-P

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-05-08, 21:59

Witam ponownie, prace nad WSK idą pełną parą. Rama już złożona zostało zamontować przednie koło i tyle w temacie. Jutro jadę odebrać wał po regeneracji i kupić wszystkie łożyska + uszczelniacze do silnika lecz mam pewien problem a nawet dwa...
1. czy na wale oba łożyska są takie same????
2. na jakiej podstawie zweryfikować co to za łożysko (igiełkowe) nie wiem czy były wszystkie wałeczki i nigdzie na nim nie mogę znaleźć numerów czy jak zawiozę obudowę i środek łożyska do sklepu to sprzedawca będie wiedział co to za łożysko??? Całe się rozsypało ale tak chyba powinno być... :-P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości