WSK 175 M21W2 1977r

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-05-08, 22:14

Mamy spis łożysk na forum, znajdziesz w szukajce i powinno byc w Artykuły.
Łożysko igiełkowe to takie specjalne jest, na allegro czy gdzieś byś musiał...

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: peter125-175 » 2014-05-08, 22:33

jawamustang pisze:Witam ponownie, prace nad WSK idą pełną parą. Rama już złożona zostało zamontować przednie koło i tyle w temacie. Jutro jadę odebrać wał po regeneracji i kupić wszystkie łożyska + uszczelniacze do silnika lecz mam pewien problem a nawet dwa...
1. czy na wale oba łożyska są takie same????
2. na jakiej podstawie zweryfikować co to za łożysko (igiełkowe) nie wiem czy były wszystkie wałeczki i nigdzie na nim nie mogę znaleźć numerów czy jak zawiozę obudowę i środek łożyska do sklepu to sprzedawca będie wiedział co to za łożysko??? Całe się rozsypało ale tak chyba powinno być... :-P
1.Na wale oba łożyska są takie same.
2.A drugie łożysko jest całe :?: .Jeśli tak to zanieś do sklepu.Powinien mieć takie łożysko.To jest łożysko 6305.
Ps:Najlepiej kupować w hurtowni łożysk.Tam mają wszystkie :mrgreen:.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-05-08, 22:40

Dobra dzieki wielkie koledzy ;) . Jutro jadę do sklepu gdzie mają same łożyska to może będzie. :->

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: AudioBas » 2014-05-09, 09:06

Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-05-11, 22:50

Wiec wygląda to tak... ( bak nie wyszedł i jest do poprawy, połozony tylko do zdjęcia ;) ) AudioBas dzięki za link ale już znalazłem :-P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-05-12, 17:49

Mam pytanie na czym polega dystansowanie skrzyni ??? Jak to się robi??? czego nam do tego potrzeba? Jest to jakoś gdzies opisane na forum bo nie mogłem tego znaleźć w SZUKAJCE... :/ a jak już piszę to powiedzcie czy ten silnik można słożyć na sma sylikon? czy ogólnie w starych silnikach musi być uszczelka która spełnia może funkcje tego dystansu bo w temacie 4 jestem zielony, a jeżeli trzeba uszczelkę to papierową czy moze z czegoś innego byłaby lepsiejsza??? :-D

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: andy2004f » 2014-05-24, 00:15

Dystansowanie jest dokładnie opisane na forum. AudioBas chyba jeszcze sprzedaje podkładki do dystansowania skrzyni. Oprócz tego potrzebna tylko cierpliwości. Chodzi o to, żeby skrzynia miała jak najmniejszy luz. Uszczelka też jest dystansem - w temacie o składaniu silników Brata jest podana grubość uszczelki. Nie wiem czy idzie dostać porządne uszczelki do WSK w sklepie, ja sobie wycinałem sam, tak jak Brat radzi w swoim poradniku i jest ok.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-05-24, 11:39

Dzięki za odpowiedź ;) mam kolejny problem jakim jest odpowiednie założenie koła do ramy.... wszystko byłoby okej gdyby nie to że dekiel hamulcowy trze o obręcz bębna poprostu wpada na maxa i ociera i skrzypi a jak skręce koło za mocno to się nie obraca... koło złożyłem tak : laga-dekiel-bęben-osłonka łożyska-łożysko-dystans łożysk-łożysko-filc-napęd licznika z małą podkładką w środku-licznik-następna podkładka(próbowałem ją dać między dekiel a beben ale nie ma różnicy) - laga.
Następną zagadką jest pewna podkładka która była w silniku a teraz nie wiem do czego ona jest i gdzie ją dać. Osobiście myślę że może ona być pod tym pierścieniem dystansowym na wale od strony sprzęgła ... Dodaję jej zdjęcia obok pierścień o którym mówiłem ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-06-08, 22:37

Witam. Wczoraj miała być wielka chwila czyli pierwsze odpalenie. Podłaczyłem aku, sprawdziłem światła (były tylko pozycyjne na 2,3,4 pozycji) i przekręciłem kluczyk na pozycję 1 (wtedy myślałem ze ustawiłem na 0) i jeszcze poszedłem poszukać butelki na bęzyne. Zrobiłem butelke, wlałem bęzyny i przymierzam się do przywiązania jej zamiast baku i nagle dotykam ramy nad cewką a ona była gorąca! dotykam cweki a ona strasznie się nagrzała. Pierwsze co to odłączyłem aku a potem nie wiedziałem czy próbować jeszcze raz czy nie. Wtedy skapnołem się że kluczyk był w pozycji 1. Pytanie brzmi tak czemu tak się stało... czy to normalne zeby cewka na pozycji 1 tak się nagrzała? chyba nie bo jak są światła postojowe to też by się tak nagrzewała???? na prądnicy jest ład.6v oświ.12v i mam aku 12v . dzisiaj patrzyłem że masa od diody prostowniczej nie była przykręcona lecz nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ. Przez to wszystko teraz boję się o to że moze się coś kiedyś zapalić. Dodam że instalacja jest w wieku motocykla i po remoncie została podpięta tak jak była. Nie wiem czy cewka się tak nagrzewala przed remontem bo bak był założony. Potem próbowałem ją jeszcze odpalić lecz nic z tego... A i jeszcze jedno czy jak włożyłem krzywkę i prądnice wkręciłem tak jak była wyjęta to zapłon się zmienił czy nie?

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: T3rroR » 2014-06-08, 23:13

Powinieneś mieć akumulator 6V . Żarówkę światłą głównego powinieneś mieć 12V reszta 6V . Zapłon nie powinien zmienić swoich ustawień , jeśli dobrze siądzie , jego parametry zostaną bez zmian
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-06-08, 23:44

To przez ten 12v akumulator grzeje się cewka?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-06-08, 23:50

Tak - nie żebym coś tego, ale jeśli wstawiłeś akumulator 12v do prądnicy z ładowaniem 6v to na pewno resztę masz tam wszystko dobrze? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Muciek » 2014-06-08, 23:55

Cewka CI się zagrzała bo zostawiłeś włączony zapłon i styki przerywacza pewnie były zwarte, wtedy przez cewkę płynie prąd i u Cb się nagrzała bo trwało to dłuższą chwilę. A zapłon to byś sobie mógł ustawić jeszcze raz , a nie takie akcje że było coś jakoś kiedyś tak ustawione....

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-06-09, 13:08

Savier pisze:Tak - nie żebym coś tego, ale jeśli wstawiłeś akumulator 12v do prądnicy z ładowaniem 6v to na pewno resztę masz tam wszystko dobrze? :mrgreen:
Chodzi Ci o to ze mogło się coś przez to uszkodzić???
Co się mogło/może stać jak będzie takie aku podłączone???

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: andy2004f » 2014-06-11, 15:19

Zasiliłeś elektrykę dwa razy większym napięciem niż powinieneś, więc możliwe, że coś tam Ci się spaliło np. żarówki podejrzewam, że możesz mieć do wymiany. Zresztą, po co mamy się nad tym zastanawiać? Pójdź i sprawdź czy Ci wszystko działa...

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-06-11, 19:22

AAA jeśli o to chodzi to już mówię że nic się nie zdązyło zepsuć :D

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-06-19, 11:25

Mam problem, mianowicie po założeniu łańcucha oraz napięciu łańcuch szoruje o spód osłony (górna przelotka) za długi amor czy co? POMOCY

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-07-01, 15:44

Witam. Wsk jest już prawie ukończona, pozostało ogarnąć elektryke :/ szukałem schematów jak podłączyć stacyjkę ale wszystkie schematy maja jakieś inne numery niż moja stacyjka. Prąd był napewno ale musiałem wyjąć stacyjkę ponieważ kable były poowijane wokół tych bokczyków. Oznaczenie stacyjki : 7016.7.00.3 dodam że mam 10 wejść w stacyjce

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: piotrBe » 2014-07-01, 23:31

jawamustang pisze:Witam. Wsk jest już prawie ukończona, pozostało ogarnąć elektryke :/ szukałem schematów jak podłączyć stacyjkę ale wszystkie schematy maja jakieś inne numery niż moja stacyjka. Prąd był napewno ale musiałem wyjąć stacyjkę ponieważ kable były poowijane wokół tych bokczyków. Oznaczenie stacyjki : 7016.7.00.3 dodam że mam 10 wejść w stacyjce

Ogarnij dokładnie ten schemat.

:!: :!: http://zapodaj.net/b37740482d59b.jpg.html :!: :!:
(tutaj zbyt białe i w kolorze = brak klimatu ;D viewtopic.php?f=125&t=9938#p568023)

Proste jak cep. Weź papierową taśmę malarską, pisak i naklejaj odpowiedni numerek na dany kolor i zostaw :) Jeżeli kable przy moto masz w tych kolorach co w tym schemacie, wszystko podłączysz jak było i musi działać. Sam sprawdzałem miernikiem które piny są na poszczególnych położeniach i się wszystko zgadza. To że końcówek brak to już inna sprawa, ważne kolory. Ja też mam 10 pinów w stacyjce.

Ja w swojej miałem wszystko wg schematu.

Ty mi jeszcze napisz, czy lampę masz całą plastikową a może kominek dzielony :)
Powodzenia w składaniu i zerknij do mojej m21 ;)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-07-02, 13:03

Lampe mam plastikową z wysokim kominem. Podłączyłem wszystko według schematu i iskry nie mam... narazie chcę zrobić coś aby znaleźć iskrę i odpalić tą wsk i się kawałek przejechać. potem będę myślał o światłach. Wydaje mi sie że cała instalacja jest u mnie oryginalna chyba 12V bo z prąnicy wychodzi 5 kabli ale na tej podstawce od zapłonu jest ład 6v ośw. 12v ale to ktoś mógł sobie zmienić. Zmieniany był napewno silnik w 85" i teraz sam nie wiem jaka to instalacja, co jest nie tak. Ogólnie nic już nie wiem... kiedys była iskra ale zachciało mi się czyścić styki w stacyjce i kostce pod siedzeniem... Jak podłączyć kable żeby narazie była sama iskra no i ładowanie? :-(

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości