WSK 175 Kobuz reaktywacja ;]
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
WSK 175 Kobuz reaktywacja ;]
Witam
Jako, że odezwały się młodzieńcze sentymenty planujemy z kolegą kupić i doprowadzić do stanu świetności Kobuza z 1976 roku. Niestety został on delikatnie skrzywdzony przez nawiedzonego lakiernika. Poza tym drobnym szczegółem reszta wygląda ok. Jako, że docelowo ma być zrobione na oryginał mam pytanie. Czy wizualnie mu czegoś brakuje, czy coś nie zgadza się z oryginałem. Dzięki za wszelakie sugestie.
Jako, że odezwały się młodzieńcze sentymenty planujemy z kolegą kupić i doprowadzić do stanu świetności Kobuza z 1976 roku. Niestety został on delikatnie skrzywdzony przez nawiedzonego lakiernika. Poza tym drobnym szczegółem reszta wygląda ok. Jako, że docelowo ma być zrobione na oryginał mam pytanie. Czy wizualnie mu czegoś brakuje, czy coś nie zgadza się z oryginałem. Dzięki za wszelakie sugestie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-03, 10:52 przez dudziorek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL - Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: witam
Na moje oko, na odwrót założone są kierunkowskazy tylne, ogólnie to nie masz do nich mocowań i nie wiem czy kapa nie powinna być z żołędziem.... Ale moge sie mylić 

- Klima_ll
- Posty: 40
- Rejestracja: 2011-05-08, 19:42
- GG: 5182106
- Moje maszyny: SHL M06u 1958r
SHL M11W
1973r - Lokalizacja: Trzebinia mdzy. Krak./Katow.
- Kontaktowanie:
Re: witam
Witaj.
Bardzo ładny materiał do odnowy, z tego co zauważyłem to tak, brakuje Ci gum na baku, amortyzatory tylne musisz zmienić na dwu-szklankowe, założyć zaślepki na śruby wahacza i chyba z tego co widzę to masz nieoryginalne mocowanie wydechu z przodu bo strasznie jest wygięty do środka w stronę koła. Ale nie jestem pewien bo dobrze nie widać na zdjęciach. No i na 100% musisz go pomalować w oryginalne odcienie bo te paski na błotnikach i malowanie jest tragiczne. Ale i tak to piękna baza remontowa, chciałbym żeby zawsze trafiały mi się tak kompletne motóry
Pozdrawiam i życzę powodzenia w remoncie
Bardzo ładny materiał do odnowy, z tego co zauważyłem to tak, brakuje Ci gum na baku, amortyzatory tylne musisz zmienić na dwu-szklankowe, założyć zaślepki na śruby wahacza i chyba z tego co widzę to masz nieoryginalne mocowanie wydechu z przodu bo strasznie jest wygięty do środka w stronę koła. Ale nie jestem pewien bo dobrze nie widać na zdjęciach. No i na 100% musisz go pomalować w oryginalne odcienie bo te paski na błotnikach i malowanie jest tragiczne. Ale i tak to piękna baza remontowa, chciałbym żeby zawsze trafiały mi się tak kompletne motóry

Pozdrawiam i życzę powodzenia w remoncie
Ride to live, live to Ride!!!
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2009-03-09, 00:21
- GG: 4713017
- Moje maszyny: WSK M21W2S2 75'
WSK DUDEK 76'
MR1 RYŚ 62' - Lokalizacja: Jaworzno
- Kontaktowanie:
Re: witam
Piękny okaz
ale standardowo lekko nie będzie 
Po powierzchownym oglądnięciu zdjęć , wydaje mi się ze na szczególną uwagę zasługują (być może nie oryginalne ew. może ten rocznik/egzemplarz tak miał ):
-Lampa tylna (nie wiem czy aby ten model nie powinien mieć klasycznego "telewizorka")
-Klakson (jakoś mam wrażenie , widząc tylko kawałeczek ze pochodzi od Simsona )
-Mocowania kierunkowskazów.
-Kierownica ( czy aby nie powinna być prosta ? koledzy ?)
-Amortyzatory tył (nie powinny być w pełni obudowane ? koledze ?)
-Brak kapsli blokujących śruby osi wahacza
Pozdrawiam i powodzenia


Po powierzchownym oglądnięciu zdjęć , wydaje mi się ze na szczególną uwagę zasługują (być może nie oryginalne ew. może ten rocznik/egzemplarz tak miał ):
-Lampa tylna (nie wiem czy aby ten model nie powinien mieć klasycznego "telewizorka")
-Klakson (jakoś mam wrażenie , widząc tylko kawałeczek ze pochodzi od Simsona )
-Mocowania kierunkowskazów.
-Kierownica ( czy aby nie powinna być prosta ? koledzy ?)
-Amortyzatory tył (nie powinny być w pełni obudowane ? koledze ?)
-Brak kapsli blokujących śruby osi wahacza
Pozdrawiam i powodzenia

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: witam
Lampa jest oryginalna, telewizorek do 75.-Lampa tylna (nie wiem czy aby ten model nie powinien mieć klasycznego "telewizorka")
Prosta do 75. Tak mi się wydaje-Kierownica ( czy aby nie powinna być prosta ? koledzy ?)

Tru. Amorki półszklankowe to tylko końcówka 1977 (prawdopodobnie).-Amortyzatory tył (nie powinny być w pełni obudowane ? koledze ?)
- Klima_ll
- Posty: 40
- Rejestracja: 2011-05-08, 19:42
- GG: 5182106
- Moje maszyny: SHL M06u 1958r
SHL M11W
1973r - Lokalizacja: Trzebinia mdzy. Krak./Katow.
- Kontaktowanie:
Re: witam
Chłopaki przecież to jest czysty i prawie bezkombinacyjny KOBUZ a nie garbuska, Tomuś porównałeś ten model do wersji M21W2 z początków produkcji. Zmień tylko te elementy i dołóż inne jak pisałem wyżej i będziesz miał poprawnego i kompletnego kobuza. 

Ride to live, live to Ride!!!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Sprzęt przetoczony do garażu, więc od następnego tygodnia powolutku zacznie się renowacja. Odnośnie lakieru to patrząc na wnętrze zbiornika można wywnioskować, że był pomarańczowy. Pytanie jaka była reszta moto? Przeglądając inne foty myślę, że popielate błotniki, pomarańczowe boczki i zbiornik, a co z lampą? Czarna, czy pomarańcz? Felgi, szprychy, kierownica, migacze, mocowanie migaczy, obwódka lampy chrom. Dobrze myślę ?
Odnośnie tylnych amortyzatorów to prawdopodobnie ktoś kto malował moto nie założył dolnych szklanek, co by wyeksponować sprężyny.
Odnośnie tylnych amortyzatorów to prawdopodobnie ktoś kto malował moto nie założył dolnych szklanek, co by wyeksponować sprężyny.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: witam
Bak, boczki, lampa - pomarańcz.
Błotniki - popielaty.
Rama i inne - czarne.
Wszystko co wymieniłeś oprócz szprych OK. Same szprychy to ocynk.
Błotniki - popielaty.
Rama i inne - czarne.
Wszystko co wymieniłeś oprócz szprych OK. Same szprychy to ocynk.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Ok to jeszcze kilka pytań
. Kolor obudowy łańcucha czarny czy srebrny. Pytam ponieważ widziałem już różne przedziwne kombinacje i mam trochę mętlik od tych kolorów w głowie.
Dwa. Silniki raczej w tych latach nie były malowane, anodowane czy cokolwiek innego, tak więc szkiełkowanie / polerka powinny przynieść efekt zbliżony do oryginału?

Dwa. Silniki raczej w tych latach nie były malowane, anodowane czy cokolwiek innego, tak więc szkiełkowanie / polerka powinny przynieść efekt zbliżony do oryginału?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Wczoraj mała przeszła przegląd śpiewająco, a po powrocie do garażu od razu została stopniowo rozebrana na kawałeczki do weryfikacji stanu. W poniedziałek dostanie nowe tablice i sprawa papierów zostanie wyprostowana
. Na stacji diagnostycznej trafił nam się miły gościu. Zorientował się, że dane w dowodzie są nie kompletne,brak mocy, masa własna określona na 220 kg, czyli prawie tyle co moja Honda
. Posiedział kilka minut na necie poszperał po katalogach, i wydał papier z uzupełnieniem danych. Wielki ukłon dla niego
. Od poniedziałku zaczynamy prace nad Kobuzikiem. W miarę możliwości wrzucę jakieś foty.
Pozdrowionka



Pozdrowionka
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Jako, że sezon w pełni projekt WSK stracił delikatnie na prędkości, jednak nie zamarł całkiem
. Poniżej parę fotek z efektami naszej pracy. Mam również prośbę do kolegów, a mianowicie proszę o zamieszczenie dokładnej fotki z mocowaniem tylnych kierunków, oraz fotki z mocowaniem tłumika.
obręcze chromowane, szprychy i nyple ocynk, piasta szkiełkowana
dy wymiany tylko śruby mocujące błotnik, na takie o odpowiedniej długości.
górna śruba amortyzatora do wymiany, natomiast kolor osłony łańcucha no cóż, lakiernik się zapędził
pokrywa tak na sztukę do fotki, problemy natomiast mamy z gaźnikiem. Przepustnica jest jak by to łagodnie powiedzieć wypracowana ... kolano i obejma tłumika oczywiście chrom.
oczywiście do założenia jeszcze emblematy, magiczna liczba 175, oraz szparunki
Jako Ciekawostkę dodam, że odnalazły się wszystkie papierki, które były dodawane przy sprzedaży
I tak dostaliśmy:
świadectwo kontroli jakości silnika,
świadectwo kontroli jakości ramy,
świadectwo kontroli jakości jakości opon, nawet numery seryjne opon się zgadzają,
książeczkę gwarancyjną,
rachunek,
instrukcja obsługi +wkładka dla kobuza
pozdrowionka

obręcze chromowane, szprychy i nyple ocynk, piasta szkiełkowana
dy wymiany tylko śruby mocujące błotnik, na takie o odpowiedniej długości.
górna śruba amortyzatora do wymiany, natomiast kolor osłony łańcucha no cóż, lakiernik się zapędził

pokrywa tak na sztukę do fotki, problemy natomiast mamy z gaźnikiem. Przepustnica jest jak by to łagodnie powiedzieć wypracowana ... kolano i obejma tłumika oczywiście chrom.
oczywiście do założenia jeszcze emblematy, magiczna liczba 175, oraz szparunki
Jako Ciekawostkę dodam, że odnalazły się wszystkie papierki, które były dodawane przy sprzedaży

I tak dostaliśmy:
świadectwo kontroli jakości silnika,
świadectwo kontroli jakości ramy,
świadectwo kontroli jakości jakości opon, nawet numery seryjne opon się zgadzają,
książeczkę gwarancyjną,
rachunek,
instrukcja obsługi +wkładka dla kobuza

pozdrowionka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 19:41 przez dudziorek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Teleskopy (szklanki), śruby teleskopów góra+śruby trzymające sprężyny ,obręcze kół, kierownica, kolanko wydechowe + obejma tłumika, obręcz lampy, szklanki amortyzatorów tył + sprężyny, kopka. Te wszystkie elementy zostały pochromowane. Z kopką troszkę poszaleli, bo zrobili ją na lustro, a mieli powiedziane, że mają zostawić fakturę odlewu...
Wszystkie śruby bez wyjątku + szprychy i nyple ocynk. Tutaj szczególnie zadowoleni jesteśmy z wkładu filtra powietrza. Wygląda jak nówka z salonu, aż szkoda go w oleju babrać
,
Cały silnik + piasty kół skiełkowanie. Cholernie trudno później te cholerne kulki wydłubać z wszystkich zakamarków. Taka mała rada. Zaślepcie wszystkie otwory gwintowane do takiego zabiegu. Oszczędzi wam to duuużoooo czasu.
Rama, podstawka centralna, i kilka innych gratów piaskowanie i malowanie proszkowe.
Ciekawie wygląda odbłyśnik po regeneracji
Nówka sztuka. Gość dał ciała jedynie, gdyż przed ostatecznym lakierowaniem odbłyśnika nie usunął danych klienta skrzętnie napacianych flamastrem z tyłu. Stąd możemy się dowiedzieć, kto, gdzie, kiedy i za ile...
, ba nawet numer telefonu jest do mnie oczywiście
.
Elektryka stara, tyle, że w nowych koszulkach. Mostek prostowniczy tylko nie oryginalny ukryty w profilu ramy. Oryginalny tak na sztukę zamontowany...
Silnik szlif + nowe łożyska i uszczelniacze. Wszystko złożone na uszczelkach papierowych i paście Dirko czy jakoś tak. Z czystym sumieniem mogę polecić tą pastę. Świetna sprawa, a do tego ma ładny szary kolor.
Do tego masa czasu spędzona na polerowaniu, czyszczeniu, szukaniu, szlifowaniu, ponownym polerowaniu, szukaniu, itd.
Wszystkie śruby bez wyjątku + szprychy i nyple ocynk. Tutaj szczególnie zadowoleni jesteśmy z wkładu filtra powietrza. Wygląda jak nówka z salonu, aż szkoda go w oleju babrać

Cały silnik + piasty kół skiełkowanie. Cholernie trudno później te cholerne kulki wydłubać z wszystkich zakamarków. Taka mała rada. Zaślepcie wszystkie otwory gwintowane do takiego zabiegu. Oszczędzi wam to duuużoooo czasu.
Rama, podstawka centralna, i kilka innych gratów piaskowanie i malowanie proszkowe.
Ciekawie wygląda odbłyśnik po regeneracji



Elektryka stara, tyle, że w nowych koszulkach. Mostek prostowniczy tylko nie oryginalny ukryty w profilu ramy. Oryginalny tak na sztukę zamontowany...
Silnik szlif + nowe łożyska i uszczelniacze. Wszystko złożone na uszczelkach papierowych i paście Dirko czy jakoś tak. Z czystym sumieniem mogę polecić tą pastę. Świetna sprawa, a do tego ma ładny szary kolor.
Do tego masa czasu spędzona na polerowaniu, czyszczeniu, szukaniu, szlifowaniu, ponownym polerowaniu, szukaniu, itd.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-11-26, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: CB650SC
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: witam
Dzięki za uznanie. Natomiast odnośnie pytania, powiedzmy że otarliśmy się wspomnianą kwotęSavier pisze:Teraz pytanie najważniejsze - w 4k się zmieściliście?
Jeszcze raz, naprawdę kawał dobrej roboty!

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: witam
To i tak bardzo ładnie. Motocykl naprawdę mi się podoba, zrobiony bez kompromisów - niech mi ktoś teraz powie, że nie warto!
Następne pytanie - gdzie robiliście chromy i jak to wyszło cenowo? Cenna wskazówka dla innych
.
Następne pytanie - gdzie robiliście chromy i jak to wyszło cenowo? Cenna wskazówka dla innych

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości