WSK 175 Kobuz 82r - Inżynier Dymacz.
: 2012-09-17, 09:28
Po długich namysłach postanowiłem napisać ten temat, który prezentuje mój już 4 moto
Witam.
Jest to WSK 175, dokładniej M21W2 KOBUZ z silnikiem 060.
Zamieniłem się za swojego rometa 50 t1 z silnikiem WSK 125, co jeździło
Mam to moto od 1 lipca czyli praktycznie początku wakacji. W silniku trzeba było przeszlifować cylinder, poprzedniemu właścicielowi wyskoczyło zabezpieczenie sworznia i wysunął się sworzeń. Przeszlifowałem, ale w oczekiwaniu na cylinder rozebrałem silnik, jest to 2-gie rozpołowienie od nowości, opór czopów na wale i w karterach dały znać o tym. Miałem wielkie szczęście że rozpołowiłem, zrobiłem to w celu czyszczenia skrzyni korbowej, w której było zabezpieczenie, resztki tłoka i 2 pierścień w kilku częściach.
Złożyłem silnik na uszczelkę z bristolu i silikon po obu stronach, trzyma elegancko, cylinder też założyłem, były problemy niestety z lewym powietrzem pod głowicą i zastosowałem uszczelkę aluminiową od MZ ETZ 150.
Instalacja była podpięta na krótko, cewka się skończyła niestety i znalazłem starą od ogara 200, podpiąłem akumulator, lecz ładowania nie było. Podpiąłem też na krótko tą 2 cewkę butelkową, przejechałem około 50 km i czarny scenariusz się niestety powtórzył
W tym momencie powiedziałem sobie "DOSYĆ TRADYCYJNYCH PLATYN!" i zacząłem główkować nad CDI. Dzięki forum o WSK się to udało bez najmniejszego problemu, no, może kilka ich było
Zapłon CDI:
-Moduł zapłonowy z allegro od odkurzacza (czytaj "skuterka") chińskiego 2T
-Cewka zapłonowa od kolegi który miał na sprzedać od jakiegoś chinola w 4 suwie, ale ile suw to bez znaczenia
-Impulsator też od kumpla za flachę, od 4T chińskiego
-Cewka CDI zamiast cewki ładowania, od kolegi z forum WSK o nicku AudioBas (pozdro ) za 45 zł
-Blaszka czy jak kto woli, target, który wyznacza impulsatorowi kiedy ma być iskra
Tutaj macie kilka filmików z CDI:
http://www.youtube.com/watch?v=HYIU9g4Txok - pierwsze kopnięcie (czytajcie opis)
http://www.youtube.com/watch?v=XTjtOOm684I&feature=plcp - omówienie
http://www.youtube.com/watch?v=AJXBBkLdXwo&feature=plcp - prezentacja iskry po ustawieniu dobrze tego wszystkiego
No i powiem tyle, pali ale uszczelka w kraniku się zepsuła i ma zdjęty zbiornik teraz
Jest na dotarciu.
Gaźnik od CZ 175 bo PEGAZ zużyty, niestety
Czyli tutaj pasuje dać filmik jak WSK pięknie pracowała na pegazie PRZED zapłonem CDI
http://www.youtube.com/watch?v=9yDK1d0FwU0&feature=plcp
A tutaj stary romet którego nie prezentowałem, silnik po remoncie
http://www.youtube.com/watch?v=gdsrohJCFeQ&feature=plcp (najcichszy motor jaki miałem, najlepiej pracujący, jeżeli bym nie zrobił swapa, nie było by WSK)
Plany co do WSK 175, zrobić ją na PEŁEN ORYGINAŁ, planowany remont
Zapomniałbym dodać że WSK ma mały luz na wale, pukanie góra-dół
Będę na bieżąco aktualizował temat wraz ze zmianami przy motorze
Oczywiście zapodaję fotki jak WSK aktualnie wygląda:






Dzisiaj takie foto zrobiłem co nawiązuje do starych klimatów z czasów PRL

Witam.
Jest to WSK 175, dokładniej M21W2 KOBUZ z silnikiem 060.
Zamieniłem się za swojego rometa 50 t1 z silnikiem WSK 125, co jeździło
Mam to moto od 1 lipca czyli praktycznie początku wakacji. W silniku trzeba było przeszlifować cylinder, poprzedniemu właścicielowi wyskoczyło zabezpieczenie sworznia i wysunął się sworzeń. Przeszlifowałem, ale w oczekiwaniu na cylinder rozebrałem silnik, jest to 2-gie rozpołowienie od nowości, opór czopów na wale i w karterach dały znać o tym. Miałem wielkie szczęście że rozpołowiłem, zrobiłem to w celu czyszczenia skrzyni korbowej, w której było zabezpieczenie, resztki tłoka i 2 pierścień w kilku częściach.
Złożyłem silnik na uszczelkę z bristolu i silikon po obu stronach, trzyma elegancko, cylinder też założyłem, były problemy niestety z lewym powietrzem pod głowicą i zastosowałem uszczelkę aluminiową od MZ ETZ 150.
Instalacja była podpięta na krótko, cewka się skończyła niestety i znalazłem starą od ogara 200, podpiąłem akumulator, lecz ładowania nie było. Podpiąłem też na krótko tą 2 cewkę butelkową, przejechałem około 50 km i czarny scenariusz się niestety powtórzył

W tym momencie powiedziałem sobie "DOSYĆ TRADYCYJNYCH PLATYN!" i zacząłem główkować nad CDI. Dzięki forum o WSK się to udało bez najmniejszego problemu, no, może kilka ich było
Zapłon CDI:
-Moduł zapłonowy z allegro od odkurzacza (czytaj "skuterka") chińskiego 2T
-Cewka zapłonowa od kolegi który miał na sprzedać od jakiegoś chinola w 4 suwie, ale ile suw to bez znaczenia
-Impulsator też od kumpla za flachę, od 4T chińskiego
-Cewka CDI zamiast cewki ładowania, od kolegi z forum WSK o nicku AudioBas (pozdro ) za 45 zł
-Blaszka czy jak kto woli, target, który wyznacza impulsatorowi kiedy ma być iskra
Tutaj macie kilka filmików z CDI:
http://www.youtube.com/watch?v=HYIU9g4Txok - pierwsze kopnięcie (czytajcie opis)
http://www.youtube.com/watch?v=XTjtOOm684I&feature=plcp - omówienie
http://www.youtube.com/watch?v=AJXBBkLdXwo&feature=plcp - prezentacja iskry po ustawieniu dobrze tego wszystkiego
No i powiem tyle, pali ale uszczelka w kraniku się zepsuła i ma zdjęty zbiornik teraz
Jest na dotarciu.
Gaźnik od CZ 175 bo PEGAZ zużyty, niestety
Czyli tutaj pasuje dać filmik jak WSK pięknie pracowała na pegazie PRZED zapłonem CDI
http://www.youtube.com/watch?v=9yDK1d0FwU0&feature=plcp
A tutaj stary romet którego nie prezentowałem, silnik po remoncie
http://www.youtube.com/watch?v=gdsrohJCFeQ&feature=plcp (najcichszy motor jaki miałem, najlepiej pracujący, jeżeli bym nie zrobił swapa, nie było by WSK)
Plany co do WSK 175, zrobić ją na PEŁEN ORYGINAŁ, planowany remont
Zapomniałbym dodać że WSK ma mały luz na wale, pukanie góra-dół
Będę na bieżąco aktualizował temat wraz ze zmianami przy motorze
Oczywiście zapodaję fotki jak WSK aktualnie wygląda:






Dzisiaj takie foto zrobiłem co nawiązuje do starych klimatów z czasów PRL
