Strona 1 z 1

WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-05-21, 15:23
autor: stefan
Witam wszystkich. Chciałbym zaprezentować moją WSK-ę. Motocykl kupiłem rok temu od starszego faceta , który wcisnął mi bajerkę , że jest pierwszym właścicielem itd itp. WSK nie była rewelacyjna , ale silnik który dostałem do niej gratis zrekompensował jej stan. Po zakupie przyjechawszy nią do domu zrobiłem szybki przegląd stanu technicznego. Motor miał wszystko oryginalne lecz długo stał i w krótkim czasie jego eksploatacji zaczęły wychodzić problemy. Opony z 84r rozkleiły się , zastąpiłem je nowymi (chińskimi ) , łańcuch napędowy był też dość stary ponieważ rozkruszył się po tygodniu. Następnie stacyjka nie łączyła więc kupiłem nową. Sprzęgło ślizgało , to wymieniłem tarcze lecz problem do końca nie ustąpił. Tylni błotnik był nie zbyt profesjonalnie zamalowany dlatego postanowiłem pomalować go na swój sposób tj podkład + lakier w spreju. Obecnie borykam się z luzem na sworzniu tłokowym. Po sezonie 2013 biorę się ostro za naprawę OBYDWU silników. Wszystko chciałbym robić na oryginalnych częściach z epoki. W planach : szlif cylindra, regeneracja wału, wymiana łożysk na SKF , tłok pójdzie r2 oryginalny kompletny z epoki, łańcuszek sprzęgłowy prawdopodobnie też wymienię lecz nie wiem jeszcze na jaki dokładnie, zapłon zostanie fabryczny.Wymienię także amortyzatory tył ponieważ leją olejem , prawdopodobnie zastosuje pełne. W planach mam także zakup nowego koła na tył. Poniżej kilka zdjęć mojej WSK.
Zapraszam do komentowania. Wątek co jakiś czas będę aktualizował.

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-05-21, 15:39
autor: tony
Ładna czwórka powodzenia w pracach ;)

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-05-21, 21:37
autor: franq87
Piękna czwóra dbaj o nią i remontuj na oryginałach gdybyś potrzebował coś z oryginału do silnika chętnie służę :) zapraszam do mnie przy okazji zobaczysz sobie wał po regeneracji na starej korbie nie polecam tych nowych no chyba ze tulejkę zmienisz na brązową i łożysko na lepsze :)

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-05-21, 21:54
autor: krisco
ciekawa baza :) Dobrze zrobiona czwórka jest fajnym motorem :)

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-05-25, 10:44
autor: stefan
W końcu udało mi się zdobyć gaźnik od teścia ;-)
Zalety : w końcu sucho pod gaźnikiem , dłuższe biegi , lepiej odpala jak zimny :evil:
Wkrótce sprawdzę spalanie i zdam relacje. V-max jest mniejszy niż na poprzednim gaźniku.
Gdyby dało się zamontować kruciec od panoni który dostałem wraz z gaźnikiem , mieszanka paliwowo-powietrzna dostała by się szybciej do komory spalania. Ale zostanę przy oryginalnym krućcu.

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-06-13, 10:30
autor: stefan
Witam po krótkiej przerwie :-> Ostatnio opisywałem nowy nabytek gaźnik" teścia" . Po 100km okazało się , że szału nie ma i dupy nie urywa :lol: Dlatego ze starego założyłem korpus a komorę pływakową dałem z nowego. Motor pali średnio 3,5L/100km v max = 100km/h :-/ mogłoby być lepiej. Dzisiaj zrobiłem polerkę całemu motocyklowi ,bo spod błota go nie było widać :evil:
Wymieniłem też olej na hipol GL-4 80W-90 :-D Efektem tego zabiegu jest prawidłowa praca sprzęgła ( zero poślizgu). WSK ma obecnie 21122km przebiegu i prawdopodobnie do 25kkm nie będzie robione nic przy silniku :-| Dopiero zimą się za niego wezmę.
Wrzucam kilka fotek. Panowie czego mi brakuje w tłumiku? Mam tą wkładkę z otworami ale chyba powinna być jeszcze jedna? :?:

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-06-13, 22:40
autor: franq87
Panowie czego mi brakuje w tłumiku? Mam tą wkładkę z otworami ale chyba powinna być jeszcze jedna? :?:[/quote]

Tak brakuje Ci jednej wkładki którą w czasach ,gdy olejopodobne mazidło omyłkowo chyba nazywane luxem dolewane z przekonaniem im więcej tym lepiej skutecznie zapychało ten właśnie element to kto umiał to to wydzierał a kto nie umiał w sobote przed klubokawiarnią zawsze znalazł kogoś kto umiał się pozbyć dziurawej rurki dławiącej motór. A nawet jeśli komuś nie dławiła to kiedyś dziewczyny leciały na chłopaków śmigających głośnymi czwórkami umiejących jeszcze tańczyć.. Poszukaj na forum gdzieś widziałem zdjęcia tych wkładek jeśli tłumik nie zapchany to z wkładką piękny ma dzwięk ale bez niej przyjemny bas kwestia gustu.
Ps. ludzie jezdzą na 15W40 czy orlenowskim luxie i im nie ślizga sprzęgło chyba tarcze i sprężyna będą klękać ew. nieprawidłowo wyregulowane.

Re: WSK 175 M21W2 1983r.

: 2013-07-05, 20:04
autor: stefan
Dawno mnie tu nie było. Dzisiaj jadąc na przejażdżkę miałem pierwszą poważniejszą awarię WSK-i . Łańcuch napędowy jadąc 100km/h urwał się co uniemożliwiło dalszej jazdy. Na szczęście wożę ze sobą zestaw naprawczy wsk :-) Kumpel na MZ 150 skoczył po spinkę łańcucha do pobliskiego sklepu i po 15 minutach można było kontynuować jazdę. Zrobiliśmy ponad 120km. WSK spaliła 4 litry benzyny. I najważniejsza rzecz : WSK-a wyjechała pod górę" Grzywacką " :evil: Poniżej zdjęcia z wyprawy ;-)
Widok jest wspaniały :-D