Strona 1 z 1

WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 11:28
autor: Szczus
Witam niedawno zostałem posiadaczem ramy bez silnika oraz kół tego modelu WSK , ramę oddałem do piaskowania i zamierzam ją pomalować na czarno własnoręcznie pistoletem , czeka mnie dużo roboty oraz poszukiwania części bo motocykl jest niekompletny ,ale dzięki temu forum myślę że uda mi się tchnąć w tą wsk-ę nowe życie .
Oprócz chęci i materiału czasem będę potrzebował waszych porad na początek kilka pytań
-czy w zwykłych m21w2 z 1980 r były koła 19 czy 18 ?chromowane malowane ?
-czy występowały czarne tłumiki?
-czy w tych latach robili szparunki na błotnikach ?
-czy szparunki na czarnych wsk były tylko białe czy złote też występowały
-czy rączka pasażera była z dwóch stron czy z jednej ?

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 11:40
autor: Savier
ad.1 tylko 18
ad.2 nie, tylko chrom
ad.3 nie robili (do 1979r)
ad.4 złote do 1975, białe do 1979
ad.5 tylko z lewej

Masz bardzo rzadkie malowanie :)

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 11:58
autor: Szczus
Dzięki za błyskawiczne odpowiedzi co do rzadkiego malowania możesz się wypowiedzieć więcej na ten temat ? Uważasz że powinienem malować na te kolory co ma w oryginale ??

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 12:48
autor: peter125-175
Szczus pisze: Uważasz że powinienem malować na te kolory co ma w oryginale ??
Maluj na te kolory,będzie się wyróżniać bo czarnych jest dużo :) .

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 13:12
autor: Szczus
przeglądałem inne modele i rzeczywiście większość ram ma kolor czarny a nie wydaje wam się że kolor ramy różni się zasadniczo od baku i że rama mogła być kiedyś odnawiana i to nie jest oryginalny kolor ?? Oprócz tego strasznie nie podoba mi się kolor kości słoniowej na błotnikach wręcz jest ohydny .Jedno co mnie bardzo zdziwiło przy rozkręcaniu na części to że żadna śrubka nie była zapieczona a wręcz przeciwnie w rękach można było kręcić wydaje mi się że po tylu latach powinienem mieć problem z odkręceniem , być może ktoś ją rozbierał już pod malowanie i zakonserwował śruby np wazeliną techniczną ?? Co o tym myślicie ?

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 14:04
autor: Szczepan
Charakterystyczne malowanie dla 1980r.

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 14:15
autor: Savier

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 14:27
autor: Szczus
pewnie macie racje ale tam gdzie są uchwyty na silnik jest kolor czarny na tym zdjęciu a u mnie jest cała rama pomarańczowa .
Zastanawiam się nad przednią lampą czy w tych modelach były instalowane metalowe ? Bo ta plastikowa bardziej szpeci niż wygląda i zastanawiam się nad zmianą .

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 14:51
autor: Szczepan
Całe pomarańczowe ramy też były. Występowały ale do 76r. chcesz to zmieniaj, według mnie ten plastik też się do kibla nadaje ;)

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 15:41
autor: Szczus
zadziwia mnie wasza wiedza na temat co i w którym roku było robione skąd czerpiecie takie precyzyjne informacje ?
Chciałem jeszcze powiedzieć że rama posiada przecięty dowód rejestracyjny oraz umowę kupna sprzedaży planuje w przyszłości zarejestrować maszynę bo z tego co doczytałem to jest to możliwe .
Jutro jadę na giełdę szukać silnika myślę że 175-tki nie różniły się zasadniczo od siebie a może się mylę i w tym modelu był jakiś specyficzny silnik?

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 15:43
autor: Łukasz S.
U nas na giełdzie nie trafisz nic fajnego, jest tylko jeden dziadek, który coś czasem wozi :-)

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 16:05
autor: Szczus
zapewne o tym samym dziadku słyszałem o którym mówisz , no nic przejechać się mogę szukam też w okolicach na różnych ogłoszeniach .Może ktoś posiada takowy silnik w naszym rejonie może być do remontu ale oczywiście wolałbym na chodzie.
:-) Sporządziłem sobie listę rzeczy które na pewno będę musiał kupić ; kompletne koła 18 , tłumik z kolankiem,silnik+gaźnik+cewka ,lampa metalowa przód,wszelakie linki,łańcuch ,manetka gazu,instalacja elektryczna,guma na bak ta górna, znaczki boczne,osłona łańcucha.

no i tu mam kolejne pytania
-kolanko tłumika dwa razy gięte czy te półokrągłe w tym modelu?
-znaczki na bak który wzór?

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 16:16
autor: Łukasz S.
Odczytaj PW :)

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 17:50
autor: Mateusz WSK
Witam z okolicy. Masz na nią papiery ?
Ja bym malował tak jak jest oryginalnie, rzadko to malowanie występuje a czarnych wuesek jest aż za dużo, zwłaszcza w okolicy ( mojej :P )

Co do rączki pasażera, ja w swojej B3 78r. ( chromowane ) i Kobuzie 82r. ( ocynkowane ) miałem z obydwu stron. Chyba że ktoś dołożył sobie je X lat temu.

Przy okazji zapraszam do tematu: :)
viewtopic.php?f=107&t=7255&start=340

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 18:07
autor: Szczus
kolega Łukasz napisał że w tych modelach była tylko jedna rączka a pytałem się dlatego że tylko jedną taką posiadam i zastanawiało mnie to czy aby druga się nie zgubiła . Co do kolorku to mam czas do środy żeby się zastanowić ,ostateczny głos oddam mojej dziewczynie :) co prawda czarny kolor mi się bardziej podoba ale skoro mówicie że pomarańcz mało popularny to mam dylemat .

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-01, 21:35
autor: Kermit
To nie jest rączka pasażera, tylko uchwyt do stawiania motocykla na podnóżke centralną, także powinien być tylko jeden :)

Re: WSK m21w2 1980 r. Łańcut

: 2013-06-04, 00:07
autor: Szczus
z przykrością muszę stwierdzić że nie dokończę budowy tego modelu , ktoś inny zrobi to za mnie ale to nie z powodu braku chęci tylko z powodu nabycia innego modelu wsk moim zdaniem dużo "ładniejszej" .Dziękuje wszystkim za rady i pomoc :)