Strona 1 z 2

Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 18:37
autor: Zloty52
Siemka. Wczoraj nabyłem sobie M21W2 z 77r. Nie była odpalana 2 lata lezała sobie w szopce bardzo długo. Jeśli wiezyć licznikowi to pzrebieg 9 tys km. Silnik zaplombowany jeszcze, chodzi elegancko tylko trochę lewe powietrze ciągnie. Podejrzewam ze z simmeringa. Po pzreczyszczeniu gaźnika i podłączeniu akumlatora odpaliła od razu. Teraz czeka ją malowanie i ogólne "odszczurzanie" bo długo lezała w jakiejś szopce. Nie ma dokumentacji.

Jedyny maknament to coś ciężko wchodzi 4 bieg, nie wiem co z tym zrobić, czasami wejdzie czasami nie wejdzie trzeba wyczuć. Da się może jakoś to wyregulować?

Dalsze prace ruszą ostro na wiosne jak się ociepli i będzie można ją pomalować. Będzie pomarańczowa z szarymi błotnikami ;)

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=MvxfPRTC ... e=youtu.be

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:07
autor: 1angel
Mi to na Kobuza nie wygląda .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:14
autor: peter125-175
Zwykła 175,ale może założyć kierunkowskazy i ma kobuza :) .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:17
autor: Zloty52
W takim razie nie kobuz ;) Jeszcze muszę coś z wydechem pokombinować bo strzela jak z karabinu jeden wielki huk .

Wie ktoś czy ten model wychodził w wersji pomarańczowej?

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:18
autor: 1angel
peter125-175 pisze:Zwykła 175,ale może założyć kierunkowskazy i ma kobuza .
Albo skrzydła i silnik odrzutowy i będzie miał samolot .

Dokładnie ten co masz w pomarańczowym nie wychodził .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:19
autor: peter125-175
1angel pisze:
peter125-175 pisze:Zwykła 175,ale może założyć kierunkowskazy i ma kobuza .
Albo skrzydła i silnik odrzutowy i będzie miał samolot .
Z tym trzeba modzić,a ty tylko kierunki założyć :roll:

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:21
autor: Savier
Nie było pomarańczek w tym roku, ten model miał przez krótki czas pomarańczkę, ale nie w tej specyfikacji (1980).

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:22
autor: 1angel
peter125-175 pisze:Z tym trzeba modzić,a ty tylko kierunki założyć
Pod warunkiem , że założysz inne osłony przendnich amortyzatorów - i to bez modzenia .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:25
autor: peter125-175
1angel pisze:
peter125-175 pisze:Z tym trzeba modzić,a ty tylko kierunki założyć
Pod warunkiem , że założysz inne osłony przendnich amortyzatorów - i to bez modzenia .
Fakt nie zauważyłem na zdjęciach że nie ma w przednich osłonach miejsca na kierunki.

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:41
autor: Zloty52
A i tak zrobię ją na pomarańczowo, za bardzo mi się podobają pomarańczowe 175 zeby malować ja na czarno ;)

A czy to jest silnik dezameta czy wiatra? Chyba dezameta bo jak udało mi się wbić 4b to nieźle przymuliła ;)

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:47
autor: 1angel
Zloty52 pisze:A czy to jest silnik dezameta
Nie znam gościa , ale mi to wygląda na w2b 060 o ile wzrok nie myli :) A co tam w skrzyni siedzi , że Ci muli to Ci nie powiem .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 22:59
autor: krzysiek200
Jak chcesz malować ją na pomarańczowo to przynajmniej zmień bak na taki jak masz w 3 bo garbaty będzie głupio wyglądał.

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:00
autor: Savier
Jak ma wnęke to starszy typ, jak nie ma to nowszy. Nie jestem tylko pewien czy skrzynie zmienili razem z typem silnika, odsyłam do nowego opracowania załęskiego po konkretne info.

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:06
autor: Zloty52
Pod gaźnikiem jest wnęka. Aku jest 6v
Będę jeszcze próbował coś robić z biegami, nie chcę rozpoławiać tego silnika bo ma plombę, ale jak tak ciężko będzie wchodzić 4b to trzeba będzie coś zrobić ;) Jeszcze spróbuje jakoś opatentować wbijanie 4b bo kilka razy mi się udało ;)

krzysiek200 pisze:Jak chcesz malować ją na pomarańczowo to przynajmniej zmień bak na taki jak masz w 3 bo garbaty będzie głupio wyglądał.
Przecież wychodziły garbate pomarańczowe WSK i były piękne ( przynajmniej dla mnie )
Jak bym juz zmieniał bak to na łezkę :->

PS.
Zamieszczam tu model WSK na którym będę sie wzorował.
Zdjęcie jest z sieci, ale Ta WSK jest chyba któregoś z użytkowników forum:

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:09
autor: 1angel
Czyli masz 059 , a zmiana skrzyni nastąpiła w okolicach 123280 nr silnika .
zdjęcie które zamieściłeś , przedstawia inny model WSK niż Ty masz .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:26
autor: Zloty52
Nr silnika to 14xxxx albo 17xxxx jakoś dziwnie nabita jest ta druga cyfra. czyli wersja z długą 4, tak?
A czy ten model mojej WSK miał gumy na baku?
I tak prawdopodobnie będę malował ją tak jak ten kobuz co powyżej zamieściłem jego zdjecie ;) za duzo czarnych WSK ;)
Planuje ją zrobić troszeczkę "Po swojemu" Mam dostęp do taniej lampy tzw. Telewizorek. Ta co była np w tych m21w2 z prostą kierownicą. Właśnie taką chciałbym założyć, i może gumy na bak czy coś w tym stylu. Myślę że nie będzie to zbezczeszczenie WSK :-D Może jeszcze tylne amortyzatory starego typu te zasłonięte jakby gdzieś się trafiły po cenie.

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:30
autor: peter125-175
Miał gumy na baku ;) .

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-23, 23:39
autor: Savier
Zasłonięte to nawet powinny być z tego co wiem :D. Gumy na zbiornik jak najbardziej.
Mi też się czarne nie podobają, ja swoją tak zrobiłem:

http://imgur.com/a/qemmM#0

http://imgur.com/a/mkGep#30

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-24, 00:44
autor: Zloty52
Elegancka 175. Zawsze chciałem mieć taką 125. Taką albo rama i błotniki niebieskie ;)

Co do objawów lewego powietrza: Może to być spowodowane przez to ze nie mam ssania? Nie wiem w silnikach 175 jestem kompletnie zielony. Po prostu rozbieram gaźnik patrze nie ma ssania nigdzie nie ma miejsca na podpięcie linki. Myślałem ze jakaś wersja bez ssania ale ogarnąłem to ze nie mam tego całego mechanizmu w gaźniku. W gaźniku nie ma tez tego przycisku od pompowania paliwa, bardzo tryska tamtym miejscem paliwo po dodaniu gazu, aż musiałem przysłonić to ;)

Coś mi się nie podoba ten cały PEGAZ :->

Edit.
Zrobiłem biegi i to niby lewe powietrze. Wykręciłem nieco śrubkę wolnych obrotów i już normalnie schodzi z obrotów itp. Nie wiem co to ma do siebie, ważne ze ustąpiło. A gdy to ustąpiło to 4 bieg zaczął wchodzić. Zauważyłem ze na postoju czwórka wchodzi bardzo dobrze tzn jak silnik jest zgaszony.
Wcześniej było tak ze jak jechałem na 3 i chcąc wbić 4 wciskałem sprzęgło to wkręcała się na wysokie obroty i nie chciała wejść czwórka. Teraz jak jadę na 3 i wciskam sprzęgło to obroty maleją i 4 wchodzi elegancko ale trzeba z wyczuciem i nie gwałtownie.

Jeszcze po ogarniać kable itp i można kompletować części. Na wiosnę malowanko, polerki czyszczenia i może co z tego będzie.

Jeszcze mam wątpliwości co do oryginalności kierownicy. Mocowania kierownicy wiem ze są od SHL

Jeszcze jedno: Nie mam rurki tłumiącej w tłumiku. Czy tłumik po za tą rurką ma jakieś inne wyciszenia? czy to znaczy ze mam przelotowy tłumik? Nie mogę nigdzie znaleźć przekroju wydechu 175

Re: Towarzysz Kobuzov by Złoty '77r

: 2013-12-25, 13:19
autor: guziec583
kierownica ze zdjęć wygląda na orginał ;-)