Strona 1 z 1
WSK M21W2 1973
: 2014-02-05, 23:03
autor: Hada
Przedstawiłem się w odpowiednim wątku, a teraz czas na zdjęcia masziny. WSK po ojcu, stała w garażu latami, ostatnio przypomniałem sobie o niej i tak wylądowała u mnie. Na razie jedynie co to umyta i wstępna diagnoza co do roboty. Oczywiście zachować chcę jak najbardziej w oryginale. Ale do rzeczy. Zdjęcia:
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-05, 23:20
autor: matitima1985
calkiem fajnie zachowana maszyna, uwielbiam takie zdobycze.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-05, 23:25
autor: guziec583
Fajna maszyna . Jak tam masz do niej papiery ? jak sprawa z lakierem da się odratować ?

Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-05, 23:26
autor: Jakub
Nic przy niej nie rób . Umyj wypoleruj i śmigaj

Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-06, 00:38
autor: AudioBas
Piękna! Naprawdę ładna!
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-06, 08:53
autor: gabste
Motocykl piękny
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-06, 11:18
autor: Hada
Po kolei:
- tak, papiery mam do niej;
- nie, nie sprzedaję. Kiepski detektyw Borewicz

- lakier nie jest w stanie strasznym. Staram się uratować co się da.
- chcę jak najmniej zmienić w niej. dobrze wyczyścić, wymienić wiązkę (rozpadła się w rekach), wypolerować i zobaczę co to da.
Wstępnie, póki jej nie widziałem, był plan przeróbki na Caffe racer. Ale po zobaczeniu na żywo, szybko skorygowałem pomysł. na szczęście dla mnie i dla WSKi
Powoli do przodu wszystko idzie.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-06, 14:02
autor: qpa
Rozbieraj w mak, czyść, rób zaprawki i wymieniaj co trzeba. Będzie piękny oryginał.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-07, 00:40
autor: Hada
I taki jest plan

Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-07, 17:46
autor: Lolekmotorbike
No cóż, aż brak słów, aby opisać coś tak niezwykłego i cudownego
Co prawda zdjęcia niezbyt HD

, ale widzę, że lakier jest w idealnym stanie, a zwłaszcza znaczek chyba też jest oryginalny? Tak z ciekawości zapytam bo sam zaczynam prace remontowe nad taką samą ale rocznik 77`, czy znaczek na baku jest malowany czy czerwone tło jest nalepiane?
Proponuje, abyś poleciał go lakierem bezbarwnym i polerka zakonserwujesz lakier i znaczek, który w oryginale cholernie trudno znaleźć, bo szybko się ścierały i płowiały.
I broń Boże nic w niej nie przerabiał, bo masz ją w zaje****ście ( przepraszam za wyrażenie, ale inaczej się nie da ) świetnym stanie.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-08, 18:05
autor: peter125-175
Piękna wsk na dodatek w oryginale

.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-08, 18:48
autor: Mateusz WSK
Ciekaw jestem jak będzie wyglądać po wyczyszczeniu. Fajnie by było jakby została w ori lakierze.
Fajna zdobycz

Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-22, 18:58
autor: Hada
Przepraszam, za brak odzewu, ale sezon trwa i mało czasu na prace mam.
Ale po kolei. Co do znaczka,sprawdzę, bo nie przyjrzałem się. Co do lakieru, to właśnie tak chcę zrobić. Odświeżyć delikatnie całość i pokryć bezbarwnym.
Dziś udało mi się wygospodarować 2h na pracę. Rozebrałem ile mi się udało. Co mnie zaskoczyło? Do żadnej śruby nie użyłem młotka! Wszystko puszczało, jakby wczoraj było skręcone w fabryce! Takie rzeczy w dzisiejszych sprzętach (tak z 5-8 letnich) są nie do pomyślenia. Nawet wydech zszedł sam po poluzowaniu śrub. Bajka.
Poniżej parę fotek z rozbiórki:
Jak widać na ostatnim zdjęciu, na baku jest naklejka Michelin. Największa zagadka, czy nie zjedzie z znaczkiem z baku.
Teraz dokładne czyszczenie ramy, płukanie zbiornika, sprawdzenie wiązki, bo masa mi odpadła w rękach, czyszczenie silnika przed odpaleniem. Tu nasuwa mi się pytanie: jak odpalaliście taki sprzęt po takim postoju? Zgodnie z instrukcją? Czy jakaś wypracowana procedura?
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-23, 16:22
autor: Mateusz WSK
Szkoda, że ktoś nakleił tego Michelina na logo WSK

Przed odpaleniem silnika to bym chyba wymienił olej w silniku na nowy i tyle, popatrzył do cylindra czy nie ma korozji

( mało prawdopodobne w tym przypadku )
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-23, 16:28
autor: Hada
Też żałuję tej naklejki. Pewnie w '73 był lans na wsi
Płyny wiadomo, w instrukcji polecają nasączyć jeszcze jakiś filc (?)/materiał przy przerywaczu (?) nie pamiętam dokładnie. Coś komuś świta?
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-23, 16:35
autor: Skinder
Tak, filc który nasączony smaruje krzywkę przerywacza - puść tam jedną-dwie krople oleju i będzie ok.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-24, 11:12
autor: kapitan zbik
Piękna, trzymam kciuki i będę obserwował postępy prac. Widzę że jest z woj opolskiego, możesz zdradzić w jakiej miejscowości stała?
Przy rozkładaniu na części, uważaj bo ta czarna tablica rejestracyjna może się łatwo zagubić. I wtedy trzeba będzie pisać oświadczenie do WK że się zgubiła. A jak się przypadkowo później (po przerejestrowaniu na białe paskudne blachy) odnajdzie to co robić?
Co do odpalania to można iść na skróty - tj po wyczyszczeniu zbiornika i założeniu filtra paliwa na wężyk, próbować zapalać.
Można też zrobić to porządniej, tj dodatkowo:
- wyczyścić gaźnik sprężarką, po uprzednim rozkręceniu oczywiście,
- wyczyścić powierzchnie styku platynek, sprawdzić ustawienie zapłonu (wyprzedzenie, rozwarcie przerywacza) i dać nową świecę,
Można też i iść w perfekcję, tj. dodatkowo:
- zdjąć cylinder i głowicę, sprawdzić czy są pierścienie i czy nie są zapieczone (od biedy można to zrobić demontując kolanko wydechowe); przy zakładaniu cylindra pamiętaj żeby nie na siłę bo połamiesz pierścienie - trzeba je docisnąć przez okno od strony wlotu mieszanki z gaźnika, inaczej się nie da,
- wymienić olej w skrzyni,
- wymienić przewód zapłonowy i fajkę
Wybór należy do Ciebie, powodzenia!
P.S. Oczywiście pamiętaj że to dwusuw, do benzyny lejemy olej 2T w proporcji 1:30 (pewnie wiesz ale widzę na zdjęciach że stoją japońce które pewnie robisz na codzień i łatwo się zapomnieć)
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-24, 20:45
autor: Hada
Dzięki za rady

Re: WSK M21W2 1973
: 2014-02-25, 21:41
autor: Mariusz1980
Ładna sztuka.
Ja moją też tylko wyczyszczę.
Re: WSK M21W2 1973
: 2014-03-01, 18:48
autor: Hada
Dziś wygospodarowałem trochę czasu. Parę zdjęć z prac dzisiaj:
