Strona 1 z 2
Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-15, 23:28
autor: Piotrek99
Siemanko

zakupiłem w ostatnim czasie garbatą 175 z 76r. z wszystkimi kwitami

Ogólny stan oceniam na jakieś 4/3, przy ramie ktoś fantazjował i nie potrzebnie ją rozciął;/ w silniku natomiast widać świeże ślady remontu, ale wątpię że ktoś na tym jeździł bo silikon wygląda na świeży, ponadto biegi ciężko wskakują chyba ze tak powinno być i kopniak przepuszcza, do tego rozbebrana elektryka i trochę braków. Wydaję mi się że została zachowana w oryginalne, brakuje oczywiście licznika i niskiego kominka bo reszty której na zdjęciach nie ma posiadam, do tego dostałem jeszcze skrzynkę części silnikowych głownie skrzyni biegów. Plany jak na nią to :
- Porządny remont silnika
- Założenie CDI
- naprawa blacharska ramy i siedzenie
- Uzupełnienie braków
- No i oczywiście czyszczenie

O to zdjęcia, jeśli możenie oceńcie oryginalność
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Pozdrawiam

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-15, 23:48
autor: picek
trochę pracy cię czeka, ale dasz radę. jak coś to po części do mnie masz blisko
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-16, 12:05
autor: Mateusz WSK
Czemu "Bananowa" ?
Fajny egzemplarz. Pewnie dopadł ją jakiś domorosły mechanik sądząc po spawach.
Rama w tylnej części nieźle zmęczona, nie widziałem jeszcze czegoś takiego.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-16, 13:55
autor: kondzisław
wszystko da się zrobić, ale niezły "medyk" musiał przy tym cudować, proponuję Ci zacząć rozbierać wszystko, rama strasznie zaniedbana

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-16, 21:38
autor: Piotrek99
Bananowa bo tak na mnie mówią "Banan"

Nie rama ogólnie jest okej nie ma żadnych luzów czy tym podobnych rzeczy wszystko jest ok poza tymi rzeźbami które można zrobić bez większego rozbierania

zawieszenie też jest okej wszystko ładnie chodzi
Myślę że na razie wstrzymam się z całkowitą renowacją bo w kolejce czeka jeszcze kilka sprzętów które są w gorszym stanie

Na tą chwilę będę chciał rozebrać silnik i zobaczyć co tam siedzi a potem zajmę się elektryką i oczywiście tą nieszczęsną ramą ;/
A tak pro po cena 1000zł to dużo za nią ?
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-17, 11:59
autor: Mateusz WSK
Nie przepłaciłeś zwłaszcza, że są kwity

Jakbym miał kase i Garbuska w takim stanie najlepiej z pierwszych roczników była by w mojej okolicy to bym się nie zastanawiał

Lakier masz w niezłym stanie, na razie bym ogarną dobre czyszczenie.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-03-17, 18:55
autor: Piotrek99
No właśnie dlatego ją wziąłem bo ma kwity

mi się marzy 175 z prostą kierownicą

No dlatego jak na razie jej nie maluje tylko wyczyszczę, nawoskuje i będzie lalka

ale jak na razie skupiam na się na komarze 232, zostało mi malowanie i składanko

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-06, 13:23
autor: Piotrek99
Ruszyłem trochę z tematem, rozłupałem silnik i już są pierwsze problemy mianowicie :
- Wyłamana tuleja cylindra
- luz na wale na dolnym i górnym sworzniu
- tryby kopniaka do wymiany
- łożyska na wale do wymiany i jedno na skrzyni
W silniku to chyba tyle, muszę zakupić części i zdobyć inny cylinder ale to już mniejszy problem, następna sprawa to kolanko, ktoś dospawał do niego kawałek grubszej rury

, łoże silnika było trochę spawane i będę musiał to jakoś ładnie poprawić, jak na razie to koniec problemów, biorę się teraz za składanie komara i kompletowanie części do wsk'i, jeszcze takie pytanie gdzie najlepiej kupić części do silnika ag-mot czy SD ?
A tu uzupełniona galeria zdjęć :
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Zwróćcie uwagę na wyłupany karter co z nim zrobić ?
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-06, 14:26
autor: Mateusz WSK
Nie przejmuj się tym odpryskiem w karterze, u mnie jest troszke gorzej i w niczym to nie przeszkadza. Gorsza sprawa to nierówne powierzchnie.
Pierwszy raz widzę napis "Zelmer" w wueskowych częściach. Korpus kosza sprzęgłowego też troche zmęczony.
W cenie +/- 50zł dostaniesz ładny cylinder ( czyli bez uszkodzeń ).
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-06, 14:34
autor: Filip518
Fajnie działasz. Powodzenia. o mi się podoba- nie rozbierasz jej od razu do malowania itd. tylko ładnie wyczyścisz. To się też chwali. ;p MateuszWSK- ja też mam na lewym karterze od strony sprzęgła napis zelmer. silnik 059. Zrobiłbym fotę, ale w tygodniu złożyłem silnik.xd
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-06, 17:44
autor: Piotrek99
A czy w tym miejscu powinien być gwint, chodzi mi o dziurę która jest obok tego wyszczerbienia, bo była dana tam śruba m6 na przestrzał a z tyłu była założona nakrętka, a dziura w tym miejscu jest na śrubę m8 i nie mam pojęcia czy tak powinno być bo silnik od 4'ki robię 1 raz, z częściami nie będzie raczej problemu, bo ten gość co od niego kupiłem powiedział że jak coś będzie nie tak to daje 2 silnik więc jakoś na tym wyjdę

no też byłem zdziwiony tym napisem ale widocznie tak było, zresztą wszystkie nr się zgadzają

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-06, 23:13
autor: Filip518
Tam powinien być gwint M6 ale widocznie się komuś zerwał i zrobił przelotowo i rozwiercił na M8.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-04-07, 20:29
autor: Piotrek99
Hmm, gwint m8 raczej już nie zrobię bo za duża dziura ;/ najwyżej dam śrubę m8 i nakrętkę z tyłu

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-05-31, 16:34
autor: Piotrek99
Ruszyłem trochę z tematem mojej "czwórki". Zmieniłem trochę plany co do niej, a mianowicie będzie ona cała malowana oprócz baku, błotników i boczków. Dlaczego ? ponieważ za dużo rdzy jest na ramie i jej poszczególnych elementach i musiałbym ją sporo łatać żeby jako tako wyglądała, było także sporo spawania na ramie i jakoś nie po mojemu by było tego nie wymalować, dlaczego nie wszystko ? bo szparunki są w bdb stanie i nie chce ich naruszyć, najwyżej zrobię jakąś polerkę

. Zrobiłem zamówienie na skuterze i odwiedziłem też MWB i zakupiłem trochę gratów m.in.
- komplet chlapaczy
- licznik
- komplet klamek z uchwytami
- parę ori gum na podnóżki
- zapadki kopniaka
- tryb skrzyni
I parę gratów silnikowych ;p łożyska, tulejki itp.
Wyszło też parę nieplanowanych wydatki ale to norma
- osłona łańcucha (chyba że można ją jakoś naprawić)
- plastikowa osłona przykręcana do piasty
- łożyska koła tylnego i zębatki
- tulejki wahacza trzeba dotoczyć
Wracając do silnika to rozbiłem wał, korbowód jest już przeszlifowany, sworzeń zrobiony i łożysko także, zostało tylko złożyć do kupy i ustawić

Niestety szlifierz mi spierniczył cylinder ( za luźny szlif) i muszę szukać nowego bo to był już ostatni nadwymiar.
Jeszcze mam takie pytanie bo będę robił CDI i nie jestem pewien czy ten zestaw części będzie pasował :
-
http://allegro.pl/quantum-zipp-yamaha-j ... 36943.html
-
http://allegro.pl/impulsator-nadajnik-s ... 28436.html
-
http://allegro.pl/keeway-longjia-sharpy ... 65570.html
-
http://allegro.pl/shineray-atv-250-stx- ... 66276.html
A to kolejna porcja fotek
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Pozdrawiam

Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-05-31, 23:18
autor: franq87
Skąd wiesz, że za luźno spasował? Mierzyłeś, czy na czuja? Cylinder robiony honownicą czy na szlifierce?
Odlewy ciśnieniowe dla ZMD robiło FSM, oraz właśnie Zelmer z tym, że nie w Rzeszowie, tylko w jakiejś filii (Nisko albo Janów Lubelski juz nie pamiętam) .Odlewy kokilowe odlewano na miejscu. Zelmer wtedy należał do zjednoczenia PREDOM,tak jak ZMD.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-06-01, 11:56
autor: Piotrek99
Tłok w cylindrze z tego co wiem powinien chodzić suwliwie ale bez luzu, a wkładam tłok i na boki słychać stuk-stuk, tłok tak chodzi w cylku jakby był wychlastany już :v Nie mam pojęcia, wożę to do gościa z X doświadczeniem który ma własny warsztat itp. Z tego co pamiętam to chyba drugi raz mi teraz taki szlif zrobił. Ale jeszcze dla pewności zmierzę dopuszczalny luz to chyba 0.03 tak ?
A wypowie się ktoś co do tego zestawu CDI ?
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-06-01, 15:06
autor: franq87
Wybacz kolego ,ale tutaj ukazuje się niewiedza. Tłok jest owalem, nie kołem w przekroju ,więc na "boki" ma się telepać! Tłoki ,które się na boki nie ruszaja w cylindrze to tanie wyroby ,które nie maja właściwego kształtu, oraz po zagrzaniu zacierają się w okolicach piast sworznia właśnie. Tłok jest tez stozkiem, więc część pierścieniowa zawsze jest luźna w cylindrze. Nie chce mi się tłumaczyć dlaczego tłoki nie są walcem. W przypadku silnika W2B punkt pomiarowy tłoka dla ustalenia pasowania to 3mm pow. krańca płaszcza tłoka w osi prostopadłej do osi sworznia czyli po drugiej stronie denka. Resztą się nie interesuj, czy on się kiwa na boki czy nie. Sam szlifuję cylindry i szlag mnie bierze jak przychodzą z niby reklamacją bo tlok się rusza na boki w cylindrze. Błędem jest pasowanie tłoka tak by ciasno i suwliwie się w nim poruszał TO SIĘ NIGDY NIE DOTRZE.
Tłok w tym silniku pasujemy na 0,05-0,07mm nie inaczej chyba że mamy do czynienia z tlokami CX ,oraz MOTOIMPEX.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-06-01, 21:22
autor: Piotrek99
Aaaaaa.... teraz wszystko rozumiem :v nie po prostu wcześniej nie było luzu, sam jeżdżę simsonem i szlif był zrobiony właśnie tak suwliwie i już 5 sezon bez żadnych problemów, ale w takim razie składam silnik bez obaw.
Jutro zawożę już graty do piachu i myślę że na weekendzie zagruntuje wszystko

Dzięki za wyjaśnienie.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-06-02, 18:51
autor: franq87
Tak ,bo w simsonie tłoki pasuje się na 0,03mm do tego ma on inny gabaryt (im mniejszy i lżejszy tłok tym można ciaśniej pasować). To inna konstrukcja, inne żeliwo na tuleję i inny silumin na tłok, lepsze chłodzenie, nie można stosować takich samych luzów i wcisków dla wszystkich silników o różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.
Re: Bananowa M21W2 1976r
: 2015-06-02, 21:08
autor: Piotrek99
Tak teraz to wiem

wielkie dzięki, no właśnie dlatego też mnie to trochę dziwiło bo dawałem 2 cylki naraz i jeden jest luźniejszy a drugi chodzi suwliwie, a silnik od 4 robię pierwszy raz także tego :p
Jeszcze tylko waham się czy ten zestaw części do CDI będzie ze sobą grał :v Bo zawiozłem dziś graty do piachu, jutro zawiozę ocynki bo jeszcze tam dorabiałem takie drobiazgi, i może wziąłbym się w tym czasie za przeróbkę zapłonu
