Strona 1 z 2
S2 Picek
: 2015-04-09, 19:24
autor: picek
Czas najwyższy zacząć temat o remoncie mojego sporta.
Zakupiłem go w zeszłym roku dzięki wielkiej pomocy kolegi metzek.
Motocykl od razu został rozebrany i w miarę upływu czasu i oddechu finansowego po zakupie rozpocząłem prace renowatorskie, aby przywrócić go do stany zbliżonego do oryginału ale z zamiarem normalnego poruszania się nim po terenie.
Obecnie wygląda tak
IMG_3043a.jpg
Wszystko co czarne rozebrane i wypiaskowane. Potem ewentualne poprawki blacharskie i jeśli było konieczne znów piaskowane by usunąć zalążki rdzy. Potem proszek czarny z podkładem cynkowym.
Wszystko co w ocynku poszło do ponownego ocynkowania, a śruby które można kupić współcześnie w klasie 8.8 lub 10.9 zostały kupione.
Zbiornik i błotniki już pomalowane, lampa w przyszłym tygodniu też powinna być już gotowa.
Prawie wszystkie chromy do tego motoru już są zrobione. Nie jest ich za dużo, ale nagorzej zawsze z drobnicą.
Zastanawiam się jeszcze jak koła zrobić czy bębny tylko wstepnie przepolerować, albo raczej oczyścić czy jednak wyszkiełkować. Ale chyba z racji jazdy po terenie bedzie najlepiej zostawić je tylko wstępnie przepolerowane.
Całe zawieszenie przednie zregenerowane- zrobiony chrom techniczny, golenie pochromowane, zrobione nowe odboje w goleniach ii uszczelka zamiast skórzanej.
Amorki tylne podobnie - wszystko rozebrane wymyte w nitro i zregenerowany chrom oraz umalowane proszkowo. Pozostaje tylko złożyć w całość
Silnik dopiero rozłożony i wał dany do regeneracji.
Zamieszczam kilka zdjęć dodatkowo
IMG_3045a.jpg
IMG_3048a.jpg
IMG_3044a.jpg
CDN
I
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 19:58
autor: metzek
Piękna robota. Powodzenia w dalszych pracach.
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 20:46
autor: krzysiek200
Ach ten zapas odnowionych części na półkach :->
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 21:22
autor: picek
Ten zapas wynika z wielu motocykli w trakcie remontu. Dodatkowo chromuje co się daje bo mam możliwości zrobić to taniej. A metalowe części, zwłaszcza w kolorze czarnym, zostają wypiaskowane i malowane proszkowo. Wtedy mogą poleżeć i kolejnych 10 lat bez uszczerbku na zdrowiu.
A tu zamieszczam zdjęcie pomarańczowych elementów z pierwszej tury malowania. Wprawdzie zdjęcia nie oddają tego co w realu ale dodam jeszcze że zbiorniki z tego zdjęcia zostały chemicznie wytrawione z rdzy i farby, potem wypiaskowane i pomalowane podkładem cynkowym w lakierni proszkowej. Na to poszła baza plus bezbarwny.
IMG_3061b.jpg
W drugiej turze nastąpiła poprawka i zbiorniki oprócz podkładu mają dany kolor w proszku ( podobny, ale różni sie jednak od bazy) i dopiero na proszek będzie baza i bezbarwny. Natomiast w miejscach niedostępnych (od strony ramy) zbiornik nie będzie już malowany bazą. Podobnie będzie z boczkami metalowymi od środka i lampą przód.
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 21:27
autor: metzek
Gdzie malujesz proszkowo ?
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 22:40
autor: Alien
10 baków na zdjęciu, a i tak jedyne co mi się rzuciło w oczy to rodzaj pudełka po butach w które pakowałem Ci tłoki
Ciekawy sposób na robienie proszku w docelowym kolorze i pozostawienie trudno dostępnych miejsc. Testowałeś to już wcześniej?
Re: S2 Picek
: 2015-04-09, 23:01
autor: picek
Proszkowo maluje w radomiu i jestem bardzo zadowolony bo to duża i profesjonalna firma.
Co do testowania proszku i potem bazy to tak. Testowałem już to, w sumie przez przypadek ale okazało się że nie ma problemów z niedomalowaniem w zakamarkach. Pozatym tak jak błotniki to od spodu nie dość że bedą w twardym i odpornym proszku to jeszcze w ramach możliwości bedą zabezpieczane środkiem który coś jak biteks tyle że przezroczysto-mleczny.A zbiorników maluje więcej, zakupiłem 5 litrów bazy, bo chce mieć pomalowane wszystkie motory w jednym odcieniu.
Jak przyjdzie czas na składanie silników to i tłoki się przydadzą. Zwykłe wały do czwórki już leżą od roku zrobione i kilka kompletnych zestawów, cylinder-tłok, też.
Muszę skończyć szklanki górne do półotwartych amorków i będę miał już wszystko co potrzeba by skończyć S2. - przynajmniej mi się teraz tak wydaje.
Re: S2 Picek
: 2015-04-10, 07:02
autor: daroohd
Świetna robota nie masz jakiego baku na sprzedaż

Re: S2 Picek
: 2015-04-10, 08:54
autor: picek
niestety nie sprzedaje niczego, poza rzeczami zrobionymi samemu wspólcześnie.
Re: S2 Picek
: 2015-04-10, 09:18
autor: Tomuś
Część;)
Picek czym zabezpieczasz zbiorniki paliwa w środku ?
Co do bębnów to delikatna polerka powinna wystarczyć, sam do swojej S2 zakładałem nowe bębny w związku z czym po 10min polerowania staliwem najdrobniejszej granulacji wyglądały pięknie - może twoje też nie są w najgorszym stanie. Ewentualnie mogę uruchomić kontakty i mam znajomego który wykonuje usługę polerowania granulatem z porcelany, jest to polerowanie mechaniczne które jest znacznie trwalsze od chemii-past itp.
Pozdrawiam
Tomek
Re: S2 Picek
: 2015-04-10, 09:30
autor: picek
Zbiorniki zabezpieczam farbą z rafilu chyba jakimś epoksydem.
A z bębnami to poprostu ja sam nie mogę się zdecydować jak to zrobić, bo nie wiem co będzie najbardziej praktyczne. Szkiełkowanie brudzi się szybciej niż polerowanie. Ale mam też bębny nowe i widać ze motocykle wychodzące z fabryki bębny miały prosto z formy ciśnieniowej bez jakiejkolwiek obróbki polerskiej.
Pozatym już wiosną pachnie więc czas trochę przyśpieszyć z tym składaniem i chciałbym już teraz wziąć się za koła.
Re: S2 Picek
: 2015-04-25, 21:02
autor: mlody3110
Witam jesteś może za Zwolenia pod Radomiem ja jestem z okolic pionek mam sporo motocykli , mam s2 na sprzedaż jak cie interesuje pozdrawiam
Re: S2 Picek
: 2015-04-27, 11:39
autor: irena41
sport zarezerwowany
Re: S2 Picek
: 2015-04-27, 20:32
autor: metzek
irena41 pisze:sport zarezerwowany
To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.
Re: S2 Picek
: 2015-04-27, 20:44
autor: czankete
metzek pisze:To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.
...hmmm, a może ta S2 to taki puchar przechodni bo jest "tak dobra" że każdy cieszy się jak ją kupi ale jeszcze bardziej jest hepi jak ją sprzeda?

Re: S2 Picek
: 2015-04-27, 20:49
autor: metzek
czankete pisze:metzek pisze:To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.
...hmmm, a może ta S2 to taki puchar przechodni bo jest "tak dobra" że każdy cieszy się jak ją kupi ale jeszcze bardziej jest hepi jak ją sprzeda?

Pewnie tak, gdy ją miałem było tak jak napisałeś...
Re: S2 Picek
: 2015-07-09, 08:33
autor: picek
Hej
ma ktoś możliwość zrobienia fotek lub szkiców instalacjie elektrycznej do S2, potrzebuje też przybliżonych długości oplotów przewodów. bo moja była przerabiana i ciężko mi dojść ładu.
drugie pytanie - czy może ktoś przesłać fotki lub napisać coś więcej o trójkącie tylnym co mocuje błotnik i lampe tylną? bo błotnik w s2 jest krótszy a nie pamiętam jak to u mnie było.
będę wdzięczny za szybka pomoc.
Re: S2 Picek
: 2015-07-09, 08:55
autor: Savier
Czemu błotnik w S2 krótszy? Z tego co wiem różni się tylko tym, że nie ma przetłoczenia na osłonę łańcucha.
Re: S2 Picek
: 2015-07-09, 08:58
autor: km1979wsk
Znajomi z leżajskiego klubu WSK posiadają szkice oryginalnej instalacji. Zapytam ich, jak będą chcieli udostępnić to zrobię fotki i ci prześlę a co do mocowania błotnika to wydaję mi się że jest takie samo. Mam błotnik z s2 bez przetłoczenia na osłonę łańcucha i mocowanie błotnika z innej zwykłej wsk-i i pasuje idealnie. Różnić się może tylko otworami na śruby adaptera lampy oraz brakiem otworu na przewody.
Jak chcesz to mogę spytać o gotową instalację. Wiem że znajomy robił już komuś z forum.
Re: S2 Picek
: 2015-07-09, 09:03
autor: picek
też tego nie zauważyłem ale kolega co ma S2( i składał ze dwa lata temu po remoncie) pytał się mnie co jest, bo ma krótszy błotnik.
ja przy składaniu też zauważyłem, że jest krótszy i dodatkowo mam 2 inne błotniki i też są krótsze. Można to zauważyć gdy montuje się trójkąt tylny i jego dolna część wystaje poniżej linii błotnika i to dość znacznie. Nie wiem czy powinien być krótszy trójkąt czy mieć również jakiś inny kształt. Ja mam chwilowo założony trójkąt z wygiętymi pałąkami, ale podejrzewam, że tak nie było w oryginale.