Strona 1 z 1

WSK Formuła B

: 2015-05-19, 13:04
autor: danio110
Witam.
Chciałbym zbudować sobie WSK 175 do okazyjnych startów na zawodach weteranów np. w Poznaniu, na ten sezon plany są dość skromne, chciałbym przede wszystkim poprawić zawieszenie, hamulce, ogółem trakcję, zdobyć do niej owiewki i delikatnie poprawić silnik. Ogółem ograniczyć na razie zakres prac, aby zdążyć w tym sezonie chociaż raz wystartować :) Chciałbym zrobić motocykl w duchu epoki zatem mam kilka pytań dotyczących WSK startujących w Formule B w latach 70-tych i 80-tych.
-czy są dostępne gdzieś regulaminy w których zawarte są dopuszczalne przeróbki dla WSK 175 ?
-jakie koła polecanie aby do niej zamontować ? Widziałem na archiwalnych zdjęciach WSK z kołami od Pannoni, MZ itp.
-to samo pytanie odnośnie zawieszenia, co polecacie zamontować ?
-czy zmieniać kąt główki ramy (mam możliwość wykonać to porządnie) i czy dokonywać innych przeróbkach w ramie, oczywiście oprócz zmiany punktu mocowań podnóżków.
-czy są gdzieś dostępne kopie laminatów od takich WSK ?
Pozdrawiam.

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-19, 16:53
autor: Muciek
Ich tam chyba tylko pojemność 175 ograniczała i budżet. Ktoś tam nawet miał ramę od Yamahy :mrgreen:

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-19, 17:22
autor: Eisengrau
Chodzi o tą wueskę :?:

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-19, 22:20
autor: Garry1
Co do przeróbek, z tego co zawodnicy wspominali, silnik miał wyglądać z zewnątrz seryjnie, stawidło i membrana były zakazane.

Nadwozie - tu nie było ograniczeń, co lepszego udało ci się dostać tym lepiej mogłeś moto przygotować.

Co do tego jak chcesz przygotować motocykl, to popatrz na regulaminy dzisiejszych zawodów. Wsk 175 najłatwiej przygotować do klasy classic do 1978. Wtedy nie masz za dużo ograniczeń jeśli chodzi o hamulce i zawieszenia.

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-20, 15:52
autor: Sebastian440
Pierwsze słyszę by w formule B membrana i stawidło były zakazane. W takim razie zakazali by i przeróbek cylindra i powszechnie wiadomo, że różne rzeźby spotykano w tym wielokanałowe.

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-20, 22:19
autor: tazu
Seba, prawdę mówiąc to nie spotkałem się z czymś bardziej wymyślnym niż boost port (porty) w WSK... pytanie czy wynikało to z regulaminów czy nakładów jakie trzeba by ponieść. Wracając do tematu w formule B bardzo popularne było wykorzystywanie całego podwozia z CZ-MTX 125,a jedynie silnik pozostawał z wsk.

zawias: polecam wsk Kos.
hamulec: Panonia np. co by było z duchem epoki - tarczy made in japan było niewieli.
Ramę zostaw w spokoju - zawiasem przód/tył kont ustawisz sobie taki jaki będzie najbardziej Tobie odpowiedni

Re: WSK Formuła B

: 2015-05-20, 22:56
autor: Sebastian440
Też nie widziałem ale raczej wątpię aby zapis był aby były to tylko symetryki.