Kapitangestykrzak i jego nowy nabytek WSK SPORT 2
: 2008-04-19, 21:46
Witam Oto mój nowy nabytek :
Wypatrzyłem go na allegro odrazu po wystawieniu aukcji (akurat sie tak trafiło ze przypadkiem weszłem na ta aukcje bo chciałem zobaczy junaczka jakiego sprzedaje ten gosc ale w czasie czytania opisu doczytałem sie ze ma tez wsk... i na ostatnim zdjeciu zobaczyłem to co teraz posiadam), odrazu zadzwoniłem do goscia ze ja biorę, telefonicznie stargowałem sie do ceny 300 zł ( wydaje mi sie to dosc niską cena jak na wsk sport), i dzis po nia pojechałem podróż dosc wyczerpująca bo w jedna stronę miałem około 170 km do tego doszło ze kilka razy sie zgubilismy itp , wiec za sam gaz zapłaciłem prawie 100 zł
Ale wkoncu czego sie nie robi dla wsk.
Gdy przyjechałem go gościa pokazał mi owa wsk nawet sie nie zastanawiałem tylko odrazu zapakowałem na pakę, gdy już włożyliśmy wsk do przyczepki poszliśmy z kumplami oglądać inne jego pojazdy a miał ich pełno od najstarszych wfm po kilka modeli wsk a nawet wsk 150 wszystkie w świetnym stanie z oryginalnymi lakierami !!! sam nie mogłem uwierzyć w to co widziałem... miał 2 junaki, panonie, wsk, jakiegoś mega starego simsonka na pedały na kołach bodajże 21 i torpedo w tylnym kole i stertę części 3 albo 4 silnik do junaków, silników z wsk 125 to mi sie nawet liczyć nie chciało by było ich na pewno ponad 10, i całkiem przypadkiem w tych częściach wypatrzyłem sie silniczka 175 odrazu pytam gościa ile za silnik powiedział ze moge sobie go wziasc do wsk co sie okazało jest to silnik (a tak naprawdę to co z niego zostało czyli kartery ze szkrzynia, sprzegło wał (który jest w idealnym stanie) oryginalnym silnikiem wsk 175 sport 2, na zapłon szwedzki sem. Co sie okazało dokładnie od tej wsk bo numery na całe szczęście sie zgadzają z tabliczka znamieniową
.
Silnik aktualnie założony w tej wuesce to silnik z shl czyli 175 na magneto co mnie bardzo ucieszyło bo miałem kiedyś taki silnik i dużo lepiej pracuje jak dla mnie od zwykłej 175 na wirnik. Niestety w silniku sa braki takie jak dekiel od zapłonu i popychacza sprzęgła (automatu sprzegła)...
Co do stanu ramy jestem 10000% zadowolony nie spodziewałem sie ze będzie w tak dobrym stanie i w takiej skali oryginalności
czyli :
*osłona pod silnik
*zegary
*oryginalna cewka sem oczywiście na tym oryginalnym uchwycie od jej mocowania
*przednia lampa z płaskim kloszem firmy (zelmot ?? halogen, pisze made in poland wiec pewnie jest oryginalny)
i inne części charakterystyczne dla tej wsk..
Wadami jakich sie dopatrzyłem to :
*urwana blokada ogranicznika skrętu ( ta blaszka pod tabliczka znamieniową żeby kierownica miały określony skręt)
*do tylnego wahacza dospawane klocki zeby była wyższa
*przedni błotnik ma minimalne pękniecie od śrubki ok 1 cm z tego co wiem to częste zjawisko.
Z tego co mnie dziwi jest bak jest on taki jak w 125 tylko wlew ma wyskoki a sam bak jest węższy od zwykłego z 125 ...
Do tego troszkę powierzchownego nalotu rdzy gdzie nie gdzie ale wszytko do wyczyszczenia i prze polerowania
więcej wad sie nie dopatrzyłem
Z tego co widać odrazu to nie oryginalna kierownica z klamkami od rowera,
Na szczęście mam oryginalna kierownice do sporta czyli taka płastsza i szersza ale niema w niej oryginalnie poprzeczki (po rozmowie z jednym gościem dowiedziałem sie ze nie które sportowe wsk też miały takie kierownice bez poprzeczki)
Oczywiście wszystkie nie dociągnięcia będą poprowione/zmienione a oczywiście cała wsk zostanie odrestaurowana.
Jak na razie nie mam do tej wsk dokumentów ale ten Pan od którego ja kupiłem powiedział ze sprobuję je załatwić, ponieważ ta wsk była w nad leśnictwie (Tatry) tam pracował jego bodajże kuzyn którego ta wsk wcześniej była i który posiadał owe dokumenty, w najbliższym czasie sie dowiem czy te dokumenty będą.
a oto kilka fotek na zdjęciach trochę nie za ciekawie wyszła ale tak naprawdę wszystko wygląda dużo lepiej.














Z chęcią bym kupił dekiel i automat sprzęgła do tego silnika 175 z magnetem
jesli ktos by chciał sprzedac na 100% kupię.
Jesli macie jakies pytanie albo nurtujące was wypowiedzi proszę pisać
Dodam ze dzięki wypowiedzi fenixa w temacie "koło 21 cali" po przemyśleniu wypowiedzi o puzzlach w worku i poszukaniu czegoś innego za 200 zł więcej.....dostałem natchnienia i zacząłem bez przerwy obserwować na allegro takie cukierki jak wsk sport, i inne rzadkie motocykle w tym oczywiście zaglądnięcie w aukcje junaka i dzięki temu teraz mam ta wsk... Wiec wielkie dzięki !!
Do tego : kilkanaście dni temu dowiedziałem sie od jednego starszego pana ze w takiej jednej szopie leży w sianie oryginalny junak... wiec to jest mój następny cel... mam zamiar zdobyć ta maszynkę za wszelka cenę wiec mam następny upatrzony cel
Pozdrawiam.
Wypatrzyłem go na allegro odrazu po wystawieniu aukcji (akurat sie tak trafiło ze przypadkiem weszłem na ta aukcje bo chciałem zobaczy junaczka jakiego sprzedaje ten gosc ale w czasie czytania opisu doczytałem sie ze ma tez wsk... i na ostatnim zdjeciu zobaczyłem to co teraz posiadam), odrazu zadzwoniłem do goscia ze ja biorę, telefonicznie stargowałem sie do ceny 300 zł ( wydaje mi sie to dosc niską cena jak na wsk sport), i dzis po nia pojechałem podróż dosc wyczerpująca bo w jedna stronę miałem około 170 km do tego doszło ze kilka razy sie zgubilismy itp , wiec za sam gaz zapłaciłem prawie 100 zł
Ale wkoncu czego sie nie robi dla wsk.
Gdy przyjechałem go gościa pokazał mi owa wsk nawet sie nie zastanawiałem tylko odrazu zapakowałem na pakę, gdy już włożyliśmy wsk do przyczepki poszliśmy z kumplami oglądać inne jego pojazdy a miał ich pełno od najstarszych wfm po kilka modeli wsk a nawet wsk 150 wszystkie w świetnym stanie z oryginalnymi lakierami !!! sam nie mogłem uwierzyć w to co widziałem... miał 2 junaki, panonie, wsk, jakiegoś mega starego simsonka na pedały na kołach bodajże 21 i torpedo w tylnym kole i stertę części 3 albo 4 silnik do junaków, silników z wsk 125 to mi sie nawet liczyć nie chciało by było ich na pewno ponad 10, i całkiem przypadkiem w tych częściach wypatrzyłem sie silniczka 175 odrazu pytam gościa ile za silnik powiedział ze moge sobie go wziasc do wsk co sie okazało jest to silnik (a tak naprawdę to co z niego zostało czyli kartery ze szkrzynia, sprzegło wał (który jest w idealnym stanie) oryginalnym silnikiem wsk 175 sport 2, na zapłon szwedzki sem. Co sie okazało dokładnie od tej wsk bo numery na całe szczęście sie zgadzają z tabliczka znamieniową

Silnik aktualnie założony w tej wuesce to silnik z shl czyli 175 na magneto co mnie bardzo ucieszyło bo miałem kiedyś taki silnik i dużo lepiej pracuje jak dla mnie od zwykłej 175 na wirnik. Niestety w silniku sa braki takie jak dekiel od zapłonu i popychacza sprzęgła (automatu sprzegła)...

Co do stanu ramy jestem 10000% zadowolony nie spodziewałem sie ze będzie w tak dobrym stanie i w takiej skali oryginalności
czyli :
*osłona pod silnik
*zegary
*oryginalna cewka sem oczywiście na tym oryginalnym uchwycie od jej mocowania
*przednia lampa z płaskim kloszem firmy (zelmot ?? halogen, pisze made in poland wiec pewnie jest oryginalny)
i inne części charakterystyczne dla tej wsk..
Wadami jakich sie dopatrzyłem to :
*urwana blokada ogranicznika skrętu ( ta blaszka pod tabliczka znamieniową żeby kierownica miały określony skręt)
*do tylnego wahacza dospawane klocki zeby była wyższa
*przedni błotnik ma minimalne pękniecie od śrubki ok 1 cm z tego co wiem to częste zjawisko.
Z tego co mnie dziwi jest bak jest on taki jak w 125 tylko wlew ma wyskoki a sam bak jest węższy od zwykłego z 125 ...
Do tego troszkę powierzchownego nalotu rdzy gdzie nie gdzie ale wszytko do wyczyszczenia i prze polerowania

więcej wad sie nie dopatrzyłem

Z tego co widać odrazu to nie oryginalna kierownica z klamkami od rowera,
Na szczęście mam oryginalna kierownice do sporta czyli taka płastsza i szersza ale niema w niej oryginalnie poprzeczki (po rozmowie z jednym gościem dowiedziałem sie ze nie które sportowe wsk też miały takie kierownice bez poprzeczki)
Oczywiście wszystkie nie dociągnięcia będą poprowione/zmienione a oczywiście cała wsk zostanie odrestaurowana.
Jak na razie nie mam do tej wsk dokumentów ale ten Pan od którego ja kupiłem powiedział ze sprobuję je załatwić, ponieważ ta wsk była w nad leśnictwie (Tatry) tam pracował jego bodajże kuzyn którego ta wsk wcześniej była i który posiadał owe dokumenty, w najbliższym czasie sie dowiem czy te dokumenty będą.
a oto kilka fotek na zdjęciach trochę nie za ciekawie wyszła ale tak naprawdę wszystko wygląda dużo lepiej.














Z chęcią bym kupił dekiel i automat sprzęgła do tego silnika 175 z magnetem
jesli ktos by chciał sprzedac na 100% kupię.
Jesli macie jakies pytanie albo nurtujące was wypowiedzi proszę pisać

Dodam ze dzięki wypowiedzi fenixa w temacie "koło 21 cali" po przemyśleniu wypowiedzi o puzzlach w worku i poszukaniu czegoś innego za 200 zł więcej.....dostałem natchnienia i zacząłem bez przerwy obserwować na allegro takie cukierki jak wsk sport, i inne rzadkie motocykle w tym oczywiście zaglądnięcie w aukcje junaka i dzięki temu teraz mam ta wsk... Wiec wielkie dzięki !!
Do tego : kilkanaście dni temu dowiedziałem sie od jednego starszego pana ze w takiej jednej szopie leży w sianie oryginalny junak... wiec to jest mój następny cel... mam zamiar zdobyć ta maszynkę za wszelka cenę wiec mam następny upatrzony cel

Pozdrawiam.