Strona 3 z 6

Re: JueS: SKM 008

: 2013-08-24, 23:02
autor: JueS
OK. Bo nie było ostatnio lekko, dużo stresu i emocji.

Pierwszy dzień, maszyna trafiła pierwszy raz od wielu lat na tor. Pierwsze okrążenia na nieobowiązkowym treningu wszyły przyzwoicie, hamulcem bez zastrzeżeń, mocy trochę brakło ale najlepsze okrążenie było 2:20. Zjechaliśmy, spakowaliśmy sprzęta. Po drodze kupiliśmy kilka dysz do testowania.

Dzisiaj, zmniejszyliśmy dyszę na 115 i było rewelacyjnie -moto dostało dużo więcej mocy. Tuż przed wyjazdem na tor zblokował nam się przedni hamulec i na naprawę straciliśmy dobre 15 minut, wyjechaliśmy na 5 minut przed końcem treningu kwalifikacyjnego (trzeba przejechać 5 kółek).. Pierwsze okrążenie czas wyraźnie lepszy ale.. na końcu długiej prostej zdechł i zblokowało się tylne koło.. Pierwsze podejrzenia po zdjęciu głowicy się potwierdziły.. zatarł się. Kaplica.
Generalnie już zrezygnowaliśmy z zawodów. Bo nikt nam nie przeszlifuje cylindra w sobotę popołudniu.

Ale niełątwo było nam zrezygnować, dojechaliśmy do Puszczy, przejrzeliśmy co mamy na stanie. Tak się składa, że mam jeszcze jedną Bestie wyścigową z silnikiem od CZ 250.. bez większej wiary zdjęliśmy cylinder. Cudu nie było ale przynajmniej cylek był bez progu, na tłoku widać, że pierścienie trochę przepuszczają ale JEST! Zdjęliśmy go i pytanie czy będzie pasował? Nie było lekko ale dzięki zaprzyjaźnionemu zakładowi ślusarskiemu udało się dopasować tak by można było złożyć.. minęła 15:00. I od tej pory na pełnych obrotach zaczęło się dopasowywanie: mocowania silnika i układu wydechowego, nowe uszczelnienia silnika, poprawiliśmy też przednie hamulce, układ zapłonowy. Obniżyliśmy też przód bo miał tendencje do podsterowności.

Przyjechał Yahoo i wspólnym siłami pchnęliśmy Bestie, zapalił po 2m pchania :D

Jedzie ale znowu jest słabo z mocą, przerywa i nie wchodzi na obroty tak jak powinien...Świeca zalana, zmieniliśmy dysze na mniejszą, jest lepiej ale nadal daleko od ideału.. Na dziś skończyliśmy, sprzęt zapakowany, jest 23:00 idziemy nyny a jutro pobudka o 7:00 i po 8:00 będziemy na torze dalej walczyć :)
o 10:00 ostatnia szansa by się zakwalifikować do wyścigów, trzymajcie kciuki!

Re: JueS: SKM 008

: 2013-08-26, 10:50
autor: JueS
up: na drugim treningu kwalifikacyjnym również się zatarł cylinder i do tego posypał wał. Odpadliśmy ale najgorzej nie było, może nawet tak musiało być. Najważniejsze, że zdobyliśmy doświadczenie i poznaliśmy wielu pasjonatów wyścigów. Impreza godna polecenia, następnym razem też będzie :)

Kilka fot z Toru Poznań:
skm tor 3.jpg
skm tor 2.jpg
skm tor 1.jpg
skm tor 7.jpg
skm tor 9.jpg
skm tor 8.jpg
skm tor 4.jpg
skm tor 5.jpg
skm tor 6.jpg
Dziękuję Marcinowi i Tomkowi oraz wszystkim, którzy się przyczynili do tego by SKM pojechał na Torze :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-08-26, 17:45
autor: Kapiii
JueS pisze:zmniejszyliśmy dyszę na 115 i było rewelacyjnie
Zacznijcie od 150, na zimnym może go Wam przylewać, ale ważne jest, aby się Wam wkręcał rozgrzany. Tak mała dysza przy seryjnej dyszy 150 nie powinna być odpowiednia.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-08-26, 23:58
autor: Sebastian440

Re: JueS: SKM 008

: 2013-08-28, 09:55
autor: Sebastian440
.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-01, 11:33
autor: Garry1
Po wspólnych rozmowach i debatach doszliśmy do wniosku że wiele spraw złożyło się na to jak skończyliśmy rozgrywki. Dzięki spotkanym na torze ludziom dowiedzieliśmy się o wielu ważnych rzeczach, które pomogą nam w przyszłości. Ogólnie podsumowuje ten wyścigowy weekend jako bardzo pouczający i nie zamierzam zmarnować tak cennej lekcji ;)

Temat na razie zwolni, ale motocykl na pewno zostanie odbudowany by za rok(?) pokazać na torze, że jest groźnym oponentem :mrgreen:

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-02, 14:47
autor: Sebastian440
Odnośnie zacieru, byłem w jeżewie na wyścigach i też mi tłok złapało ale bez rys na gładzi. Dysza u mnie 168 bez filtra i za ubogo. Będę testował 180-190 narazie.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-02, 22:00
autor: Garry1
Z tego co weterani mówili to wpływ na to ma co lejemy, minimum 98 oktanów benzyna i mieszanka 1:30 jak najlepszego oleju. Później to już regulacja zapłonu i ważniejsze, mieszanki. Poza tym jakość części do cz, też nie jest najlepsza więc zacieranie jest na porządku dziennym :mrgreen:

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-02, 22:10
autor: Muciek
No ale dysza 115 jak seria ma 150 to jest jakaś pomyłka :d Przy tak ubogiej mieszance to nawet kuty tłok by nie dał rady. Zapodajcie foto tłoka :) Zapłon z tego co słyszałem też nie był ustawiony poprawnie.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-02, 22:20
autor: Garry1
Rozumiem wszystko, ale te silniki seryjne nie są więc wszystko w nich jest inaczej ;)
Z tymi dyszami to już w ogóle był cyrk, Na samym początku była stara dysza z oznaczeniem chyba 110 nawet(choć otwór mogła mieć większy..) założyłem 140, motocykl wcale nie wchodził na obroty, im mniejsza tym lepiej pracował. Na drugim cylindrze i gaźniku, dysza też była rozwiercana na jakieś ponad 200, dopiero na 140 jakoś to jechało. Nie stawiam tylko na dysze że ona załatwiła dwa zestawy. Złożyło się na to kilka czynników.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-03, 00:20
autor: Alien
Garry1 pisze:założyłem 140, motocykl wcale nie wchodził na obroty, im mniejsza tym lepiej pracował.
Tym lepiej pracował bo się nie wkręcał na wysokie obroty na wysokich biegach. 1, 2, 3 pełen ogień, wrzuć 4 i momentalnie zacier. W tematach o Keihinie było pisane żeby uważać na to i na za małe dysze. Na regulacji lepiej go zalać niż dać za małą.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-03, 13:09
autor: Sebastian440
Garry1 pisze:Rozumiem wszystko, ale te silniki seryjne nie są więc wszystko w nich jest inaczej ;)
Z tymi dyszami to już w ogóle był cyrk, Na samym początku była stara dysza z oznaczeniem chyba 110 nawet(choć otwór mogła mieć większy..) założyłem 140, motocykl wcale nie wchodził na obroty, im mniejsza tym lepiej pracował. Na drugim cylindrze i gaźniku, dysza też była rozwiercana na jakieś ponad 200, dopiero na 140 jakoś to jechało. Nie stawiam tylko na dysze że ona załatwiła dwa zestawy. Złożyło się na to kilka czynników.
Wydaje mi się, że lapiej chodził wam na mniejszych dyszach bo mieliście założony stożek i dławił silnik. Czym mniejsza tym lepiej pracował. Jeżeli chcecie jeździć na stożku to musiał by to być jakiś jebitny filtr gąbkowy ( http://allegro.pl/filtr-gabkowy-gabka-g ... 23107.html ) i pod niego dobierana dysza główna. Ja nie miałem stożka, dysza 168 i po wrzuceniu 4 chwyciło tłok :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-03, 20:16
autor: Garry1
Sożek był siatkowo gąbkowy ;)
Będziemy działać, teraz mamy duzo większą wiedzę i na pewno dostrajanie rozpoczniemy odpowiednio prędzej.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-06, 08:24
autor: bing17
Do takich testów polecam sondę AFR wtykaną w wydech (nie trzeba robić żadnych mocowań itd.). Dzięki temu podczas testów można kontrolować stan AFR. Urządzenie drogie w zakupie, ale pozwala zapobiec zatarciom, wypaleniom itd. w porę, myślę że przy tego typu maszynach to wskazany zakup ;)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-06, 09:48
autor: Sebastian440
Bing zarzuć jakiś szerszy opis bo kilka razy już o tym słyszałem, ale nigdy nic konkretnego.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-06, 11:25
autor: Muciek
Sondy AFR nie lubią silników 2t na każdym forum gdzie ścigają się wyczynowymi 2t Ci to napiszą :P Zaraz zdychają i głupoty pokazują ;) Najlepiej czujnik temp pod świecę albo EGT do wydechu ale jeszcze trzeba wiedzieć jak interpretować te wyniki.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-07, 17:38
autor: bing17
Nie ma sond AFR przystosowanych do pracy z silnikami 2T ? Aż z ciekawości sprawdzę.
Jues, wklep w google sonda AFR i znajdziesz sporo informacji o tym.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-07, 19:56
autor: JueS
Brzmi ciekawie, może sam rozwiniesz temat bo ja nic o czymś takim nie słyszałem. Im więcej pomysłów, propozycji, rozważań tym lepiej!
Z mojej strony mogę powiedzieć tyle, że wyścigi bardzo mi się podobały.. nawet do tego stopnia, że chciałbym wystawić 2 motocykle na następny raz :) a do nich mieć jeszcze jakieś zestawy zapasowe.
Plan jest taki, że ruszamy na nowo z projektem SKMa i "Promota" dopiero w styczniu/lutym. Jak na razie zbieramy wiedzę i części głównie silnikowe: także jakby ktoś z Was chciał sprzedać/wymienić się na podzespoły do CZ 250 to proszę o PW albo mail.
Do tego wszystkiego warto już teraz zrobić kampanie reklamową następnych zawodów.

Do następnego sezonu mamy dużo w planach a czas szybko leci. Może jutro zrobię mały update z równoległych projektów w temacie o Sokole..

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-07, 22:49
autor: bing17
Osobiście korzystałem z tego raz przy ustawianiu swojego 125p, w celach czysto edukacyjnych. Używałem prostej wersji którą dysponuje mój kolega, tzn. sondą wtykaną w wydech z wyświetlaczem pokazujący tylko chwilowe AFR :) Obroty sczytywałem z obrotomierza i sobie porównywałem z danymi które miałem. Dzięki temu udało się uzyskać poprawną dynamikę przy niezłej ekonomii :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-09-09, 10:54
autor: Garry1
Wystarczyloby więcej czasu na testy i miejsce na nie, w latach 80 bez tego sobie radzili także my też to zrobimy :D