"175 Project" z Myślenic

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-07, 09:35

Za silnikiem jestem jak najbardziej. Może coś z tego wyniknie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Ursusek
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 83'
Lokalizacja: (kuj-pom)
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Ursusek » 2011-09-07, 09:58

Jak na razie to dla mnie porażka... Cała zabawa polegałaby na tym, aby zrobić wszystko na podzespołach WSK a tutaj tylko silnik z małymi modyfikacjami no i tylko on jest ciekawy i warty względnego zainteresowania...
Bez urazy rozumiem że chciałeś go jakoś sprawdzić i wykorzystać ok ...
Ktoś napisał, że to nie jest WT, to ja się spytam co dla was znaczy WT ???

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Savier » 2011-09-07, 14:17

WT to znaczy wiejski tuning, czyli robienie modyfikacji bez jakiegokolwiek przygotowanie teoretycznego. Do tego pasują mody tego typu jak wał bez blach (mniejsza waga, szybciej sie kręci), świeca o większej ciepłocie, najlepiej z samochodu (mniejsza komora spalania), kostka na tył, z przodu łysy stomil, przyspawania błotnika przedniego do półek, ucięcie tylnego, wywalenie lampy, założenie baku od komara i takie tam.

Machina fajna. Emblemat też fajny, ale nie ukrywam, że lepiej jakby jeździł w jakiejś wuesce.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2011-09-07, 18:15

Kolejne zdjęcia......;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Muciek » 2011-09-07, 20:14

Będziesz miał problem z filtrem powietrza bo centralny amor za blisko...

hartman

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: hartman » 2011-09-07, 20:35

Skąd w niektórych tyle jadu to ja nie wiem :P Kubus łącznik gaźnika ten gumowy z czego masz ? Lub gdzie można szukać ?

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2011-09-07, 21:10

Filtr planuje zrobić w tej plastikowej puszce pod siedzeniem ;-)

Owy łącznik kolego to kawałek przewodu układu chłodzenia z Mercedesa w123, taki kawałek zbrojonego węża gumowego ;-)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-07, 22:59

Węże wodne nie są olejoodporne.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2011-09-08, 20:04

Nawet jeśli przewód sparcieje to mam go na metry, a wymiana potrwa jakieś 5 min ;-)

hartman

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: hartman » 2011-09-09, 12:04

Dokładnie tak samo myślę.Co najwyżej stwardnieje.W razie W wozić ,ze sobą kawałek lub 2 na zapas i po problemie.Ze zdjęcia jednak wynika ,że możesz mieć problem poprowadzić linkę do gaźnika bo czapke masz w zasadzie w ramie.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-09, 13:54

hartman pisze:Dokładnie tak samo myślę.Co najwyżej stwardnieje.
Ciekawa teoria ;-)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2011-09-09, 20:35

Ze zdjęcia jednak wynika ,że możesz mieć problem poprowadzić linkę do gaźnika bo czapke masz w zasadzie w ramie.

Masz całkowitą racje, i dlatego było w planie przerobienie tego odcinka ramy ;-)

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2011-11-20, 17:47

W sobotę znalazłem w końcu trochę wolnego czasu i chęci i zabrałem się za przygotowania uruchomienia silnika wszystko skończyło się na tym że było już za późno na próbę w sobotę ale w efekcie tego WSK zagadała dzisiaj ;-) . Mogę śmiało przyznać ze teoria co po niektórych na temat za małej membrany nie sprawdziła się ponieważ silnik na obecnej membranie jak i gaźniku pracuje równo i bez żadnych zastrzeżeń, do pełni szczęścia brakuje jeszcze mu tylko filtra powietrza. Cały układ wydechowy zrobiony na gotowe, trzeba jeszcze tylko uszczelnić go przy cylindrze bo występują lekkie przedmuchy. Prace poszły sporo na przód a o nowościach postaram się pisać na bieżąco ;-) Pozdrawiam

Filmik z odpalania silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=Q-aoMVeQpok

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Muciek » 2011-11-20, 18:00

Mogę śmiało przyznać ze teoria co po niektórych na temat za małej membrany nie sprawdziła się ponieważ silnik na obecnej membranie jak i gaźniku pracuje równo i bez żadnych zastrzeżeń
Praca na luzie a jazda to są 2 różne rzeczy :P

hartman

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: hartman » 2011-11-20, 18:29

Ale słyszę że rezo silnik nie łapie ,albo takie wrażenie.
Ostatnio zmieniony 2011-11-20, 23:46 przez hartman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Muciek » 2011-11-20, 19:46

Musi to wyregulować porządnie ;) Dyfuzor do seryjnego cylindra (nic kolega nie pisał o portingu cyla) może nie dać najlepszych efektów (odejmie momentu) a mocy przybędzie troszkę albo wcale.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2012-02-25, 21:13

Dziś postanowiłem pierwszy raz zrobić próbny przejazd WSK'ą. Po pierwsze zdjąłem z niej wszystkie owiewki został tylko przedni błotnik. Wszystko zapowiadało się dobrze, zatankowałem wyprowadziłem z garażu i wziąłem się do odpalania maszyny. Zapaliła na ssaniu bez większych problemów po kilku kopnięciach. I tu właśnie kończą się pozytywy dzisiejszego dnia i wielkiej próby WSK. Już na samym starcie były problemy z ruszeniem z miejsca. Silnik na biegu jałowym pracował poprawnie lecz podczas jazdy był mało żwawy. Nawet na pierwszym biegu potrzebował sporego odcinka drogi żeby osiągnąć obroty maksymalne. Przyspieszał bardzo ciężko aż nagle w górnej partii obrotów dostawał małego wzrostu mocy kiedy wchodził w rezonans który był wyczuwalny. Niestety po włożeniu drugiego biegu silnik znowu stawał się ociężały i brakowało mu mocy.
Po pierwszym przejeździe został przeregulowany gaźnik co nieco poprawiło prace silnika. Po drugim przejeździe eksperymentalnie została zdemontowana membrana jako główna podejrzana o słabe osiągi. Obserwacje były następujące, z gaźnika została wyrzucana na zewnątrz duża dawka niespalonej mieszanki, silnik na pierwszym biegu niego szybciej osiągał obroty maksymalne lecz po wrzuceniu drugiego biegu osiągał może 3/4 tyś.obr./min. po czym samoistnie zwalniał, tak jakby brakowało mu paliwa, po zredukowaniu działo się to samo, dopiero po chwili pracował "normalnie".
Wnioski z dzisiejszego dnia są następujące: Przełożenie 43/15 musi zostać koniecznie zmienione na 55/15 ponieważ biegi są zdecydowanie za długie. Nie wiem natomiast co jest przyczyną tak złego wkręcania się silnika na obroty maksymalne. Jestem zadowolony jedynie z pracy sprzęgła i skrzyni biegów. Musze wypróbować jeszcze różne warianty ustawienia gaźnika, dawki, położenia iglicy, a w razie potrzeby sprawdzić stan paliwa w komorze pływakowej. Ogarnęła mnie lekka bezradność związana z brakiem wiedzy co może być przyczyną.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-26, 13:25

Jeżeli masz seryjny wydech od 175 spróbuj go nawet prowizorycznie zamontować i zaobserwuj co się dzieje.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Alien » 2012-02-26, 13:36

tak jakby brakowało mu paliwa
Ma moje oko to silnik ma go za dużo i nie przepala=muli. Jeździłeś z jakimś filtrem czy tak jak na ostatnich zdjęciach?

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: "175 Project" z Myślenic

Post autor: Kubus_Rider » 2012-02-26, 14:58

No właśnie pierwszą jazdę robiłem bez filtra, możliwe że musi mieć trochę zdławiony dolot bo już kiedyś widziałem taki przypadek w skuterze 2T że dopuki nie miał lekko zdławionego dolotu to nie miał mocy, ale wydaje mi się że chyba bardziej chodzi o regulacje gaznika, może stan paliwa za mały.. :?:
Jeżeli masz seryjny wydech od 175 spróbuj go nawet prowizorycznie zamontować i zaobserwuj co się dzieje.
Właśnie nie mam możliwości założenia seryjnego, ale wydaje mi się ze nie w tym rzecz..

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości