Strona 1 z 2

Ryś MR1 1959r

: 2012-03-06, 16:42
autor: termin21
Wczoraj kupiony Ryś zupełnie przypadkowo,stał wiele lat pod cokołem domku.Silnik po ustawieniu zapłonu próbuje odpalić ,ale coś nie ma sił(4 Bar ciśnienie chyba za mało),swiatła o dziwo też sie świecą.Rok 59
Będzie na zime poddany gruntownemu remontowi.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-06, 17:07
autor: Muciek
To jest org tłumik z Rysia?

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-06, 17:09
autor: termin21
Tak ,rozbieralny na 3 części.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 16:57
autor: Downolander
Papierki są ?

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 17:18
autor: termin21
nie,tylko tablica i umowa ks

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 22:44
autor: Adam_Ga
termin21 pisze:tylko tablica
jak właściciel żyje to da radę wyciągnąć papiery z WK i zarejestrować na białe.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 23:12
autor: Muciek
Pytanie z innej beczki taki tłumik z Rysia jest coś warty ? :D

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 23:18
autor: termin21
Tyle co do sztywniaków zapewne.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 23:29
autor: sieergiej
termin21 pisze:(4 Bar ciśnienie chyba za mało
No powinno być koło 8 Bar. Ile dałeś?

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-07, 23:46
autor: termin21
8 Bar?? w sumie masz racje w kwadraciakach widywałem po 7,5. kosztował 250zł

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 00:37
autor: sieergiej
Tak w kwadraciakach 8 a w Rysiu 6,5. To jak za darmo wyrwałeś go.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 01:20
autor: termin21
sieergiej pisze:Tak w kwadraciakach 8 a w Rysiu 6,5. To jak za darmo wyrwałeś go.
no to jak w końcu?? Post wyzej twierdziłeś ze powinno byćok 8 w rysiu

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 17:47
autor: sieergiej
Bo mi się skojarzył z kwadraciakiem na początku. Sprawdziłem i 6,5 ma być w Rysiu, czyli masz 2,5 za mało.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 18:58
autor: Karlicek
Nie chciałbym robić śmietnika, ale z tymi 6,5 i 8 to chyba chodziło o stopień sprężania a to nie to samo co ciśnienie. Z instrukcji Komara wynika, że prawidłowe ciśnienie sprężania wynosi ok. 5,5 bara, myślę, że dla Rysia będzie podobne.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 23:30
autor: termin21
czyli jak powinno byc 6,5Bar ,a ja mam 4 Bara to chyba powinien jeszcze zapalać i pracować o własnych siłach bez pomocy ciągłego kręcenia pedałami?? Bo silnik łapie/pracuje tylko podczas kręcenia pedałami.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-08, 23:59
autor: SHLnik
2,5 bara spadku to dużo.Próg w cylindrze pewnie jak ...

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-09, 00:19
autor: termin21
SHLnik pisze:Próg w cylindrze pewnie jak ...
Właśnie ściagałem głowice i zauważcie ,że jest nowy tłok razem z pierścieniami nawet nei ma jeszcze nagaru na tłoku. Progu też jakoś nie wyczuwam,chyba był szlifowany ten cylinder,uszczelke pod cylindrem i głowicą też dałem nową. Tą kompresje mimo wszystko czuć i paliłem juz S38ki w takim stanie i jakoś pracowały.

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-09, 00:23
autor: Savier
Jeżeli silnik jest niedotarty to raczej normalne, że nie wytwarza książkowego ciśnienia. Musisz trochę pojeździć ;).

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-09, 00:25
autor: termin21
Savier pisze:Musisz trochę pojeździć .
Ale on nie chce pracować ,silnik spala mieszkanke prawidłowo tylko podczas kręcenia pedałami ,wysokich obrotów nie moze złapać coś. :(

Re: Ryś MR1 1959r

: 2012-03-09, 12:00
autor: SHLnik
termin21 pisze:wysokich obrotów nie moze złapać coś. :(
Jak dajesz na wysokie to jak się zachowuje? Jak stał na dworze to nic dziwnego że nie chce kręcić.Albo zastany i musi się troszkę rozgrzać albo iskrownik nie daje tyle iskry żeby mógł iść na wysokie.Przewód WN cewka przerywacz kondensator dobry?