Strona 1 z 2
CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-03, 14:08
autor: termin21
Pokazuje Wam ten motocykl,bo jest naprawde godny uwagi ,ze względu na jego idealny stan zachowania.
Motocykl od nowości u jednego właściciela z woj.poznańskiego(tam dbają o motory).Co do samej CZ motocykl w 100% sprawny ,lakier zachowany idealnie, Dokumentacja kpl z ważnym OC opłacanym nie przerwalnie od 86roku,podbite przeglądy ma tylko 87,89,99r.
A na deser:
http://www.youtube.com/watch?v=omReHOW2 ... e=youtu.be
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-03, 14:09
autor: Kamil.Z
Super motor. Stan zaiste kolekcjonerski. Kapitalny okaz
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-03, 18:39
autor: Patyk
Pięknie mruczy

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-03, 19:15
autor: termin21
Dzięki chłopaki
Silnik i tak na dniach bede regulował wg.instrukcji ,ale jest bardzo zrywna

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-04, 21:49
autor: Lorrenzo
"z woj.poznańskiego(tam dbają o motory)"
nie ma takiego województwa kochany
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-04, 22:04
autor: termin21
Lorrenzo pisze:"z woj.poznańskiego(tam dbają o motory)"
nie ma takiego województwa kochany
Wiele wniosłeś do tematu,ale tak dla ścisłości to naprawde dałeś popis wiedzy i wyprowadziłeś mnie z nieświadomosci ,że zmienił sie podział kraju,ale żebyś wiedział na przyszłość Wielkopolska to dawne Poznańskie ,tak samo jak Swiętokrzyskie to dawne woj.Kieleckie, a obracajac sie w klimatach tamtych lat fajne zajechać lokalizacją wg.historycznego podziału.
Skan dowodu specjalnie dla Ciebie bo widze, że na historii chyba nie bywałeś . Cześc i czołem Obywatelu

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 20:25
autor: Kamil.Z
Możesz mi coś o tych Cezetach opowiedzieć? Jak z wygodą jazdy, spalaniem i awaryjnością? Pytam, ponieważ chciałbym w wakacje nabyć taki motocykl
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 22:00
autor: 35C2S1P
Ja się wypowiem za termina. Co prawda posiadam model 472.6 czyli 350 jednak te silniki niewiele się różnią prócz pojemności.
Spalanie tego singla to średnio 3,4L/100km. Jest całkiem lekki, zwinny. Czujnik luzu jest swoistym komfortem, daje pewność, że mamy wrzucony luz. W razie problemów z układem oświetleniowym zapala się niebieska kontrolka(jeśli instalacja jest sprawna i niepodrutowana). Półautomat sprzęgła to w sumie jest bajer, jednak dobrze naregulowany pozwala szybciej przełączać biegi jednak niestety nie według woli użytkownika lecz silnika. Musisz po prostu wyczuć jak to działa. Motocykl jest ciut większy, wyższe osoby mieszczą się bez problemu, nie ma zjawiska pt. "Siedzę na zadupiu siedzenia od WSK". Zasadniczo jest to model 487 więc powinien mieć wałki w korbowodzie na sworzniu, a nie tuleję z mosiądzu. Pamięć mnie delikatnie zawodzi, więc nie wiem. Dla tego typu motocykli, przy stosowaniu odpowiedniego oleju przebiegi 25 tyś z plusem to żaden wyczyn. Moi jawerowi koledzy tłuką na jednym remoncie nawet po 45 tysięcy i silnik dalej chodzi klawo, kwestia sposobu eksploatacji. Jak się postarasz to wał możesz mieć do regeneracji nawet po niecałych dziesięciu tysiącach.
Powiem inaczej, jak się dba tak się ma.
Z tym, że mój knedel przeszedł przez parę par rąk i efektem tego jest sypiące się sprzęgło, tak to nie mam zastrzeżeń. Na blacie zalicza 135 km/h. Model 175 487 powinien maksymalnie pojechać 110 km/h przy sprzyjającym wietrze.
Ogromną wadą jest 75W prądnica i instalacja 6V. Bez częstego ładowania akumulatora się nie obędzie. Oczywiście znając życie to pewnie koledzy "popsują" ČZ zapłonem CDI. Jeśli jest dobrze naregulowana to sobie niech właściciel ją odpali ręką z 1 ząbka. Zapali. Platynki - symbol biedy i prostoty, loffciam je.
Co chwilę wpadam na myśli i w sumie to sam półautomatu używam, gdyż sprzęgło w modelu 350 nie należy do zbyt łatwych w przełamaniu, jednak to nic w porównaniu do junaka. Jak chyba wspomniałem, półautomatyczne sprzęgło w modelu 175 raczej ma mały sens, chyba że kręcimy z aparatem w lewej ręce. Druga funkcja to jak nam się zerwie linka. Wprawna osoba ruszy nawet półautomatem bez szarpania.
Wiem już o czym zapomniałem... Przedni hebel trzeba często regulować, jednak porządnie naregulowany blokuje koło przy 60 km/h. Z przodu mamy duplexa, okładzina dzięki temu lepiej przylega do bębna. Silnik ma 15KM co nie jest złym wynikiem przy skromnych 5550 obr/min.
Czechosłowackie maszyny są bardzo niezawodne pod warunkiem, że są należycie traktowane. Awaryjność Jaw i ČZ wynika raczej właśnie z nieumiejętności posługiwania się. Tak się przyjęło i wszyscy nazywają knedle szrotami.
I proszę nie mówic Jawa-ČZ. Są to dwie oddzielne fabryki i współpracowały ze sobą tylko w latach 50.
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 22:12
autor: termin21
35C2S1P pisze:W razie problemów z układem oświetleniowym zapala się niebieska kontrolka
???Dziwne...
U mnie ona sie zapala jak włącze światła drogowe...
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 22:19
autor: Lorrenzo
Myślę kochany, że jednak się pomyliłeś, następnie poczytałeś co nieco i próbujesz pokazać jakim umiesz stukać tutaj sarkazmem. Pozdrawiam Cię terminku serdecznie.
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 22:32
autor: Łukasz S.
Lorrenzo, co jak co, ale to Ty pierwszy próbowałeś "błysnąć", co z resztą marnie Ci wyszło

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:00
autor: Lorrenzo
Dawniej mogło być. Obecnie mamy inne czasy i nie ma woj. Poznańskiego. Tego się trzeba trzymać tak jak ja się trzymam tego co napisałem 2 posty wyżej
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:10
autor: termin21
Najkrótszy żart Lorrenzo...
Lorrenzo pisze:Myślę,
Dzięki,dałeś mi troche usmiechu na noc.Pozdro
Po drugie Łukasz.S obiektywnie popatrzył na sprawe i bezstronnie ocenił i ma racje ,za co serdecznie pozdrawiam całe podkarpackie województwo

No chyba ,że kolega Lorenzo znowu "wymyśli "coś nader mądrego i sie okaże ,że i podkarpackiego nie ma ;p
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:15
autor: Lorrenzo
Według Ciebie powinno być zapewne Rzeszowskie. Kij z tym pisz "se" jak chcesz
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:17
autor: Savier
Zdecyduj się Termin na teksty, bo wcześniej było coś innego

.
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:18
autor: termin21
Dzięki za lekcje o podziałach administracyjnych Polski ,ale jak już szumisz to chociaż w dwóch słowach wnieś coś do samego tematu ,bo robisz offtop ,a ja brne razem z Tobą.
Zobacz jak kolega 35C2S1P sie napocił ,a Ty sobie nic z tego nie zrobiłeś. Poczytaj
Savier,dyskutując z takim Lorrenzo trzeba liczyć się ze słowami i w miare nie wdawać w dyskusje bo taki ma taktyke... sprowadzi Cię do swojego poziomu ,a potem pokona na Swoim terenie

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:29
autor: Lorrenzo
zdecyduj się, a nie zmieniasz 3 razy posta.
Co chcesz usłyszeć na temat tej CZ ? ładna jest i tyle, ma solidne chromy bo czesi robili je konkretnie. Nie jestem zwolennikiem czeskich sprzętów, chyba że chodzi o skodę, to lubię
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:35
autor: 35C2S1P
Dla nieświadomych napiszę, wiem że dopiero poznajesz knedla termin

Tak więc jeszcze raz powtórzę. Niebieska kontrolka oznacza długie światła. Jednak kiedy nie są włączone, a spaliła się żarówka bądź jest inny problem to ta kontrolka też ma świecić. Tak czesi to zaprojektowali.
Wszyscy leją co prawda "malinkę" orlena w stosunku 1:50, jednak dlatego że cylindry są żeliwne to zalewam 1:40 i nie odczuwam nawet tego kopcenia. Zresztą to 2T, to ma kopcić

Poza tym, nie wiem jak jest z budową tego silnika. Przy tulejce mosiężnej na sworzniu max 1:40!
O czymś jeszcze sobie przypomniałem. Wrzucaj luz jak motor się toczy, nie bujaj nim i nie wrzucaj luzu, bo zarżniesz wodziki. Jak jest na biegu to musisz kawałek go przetoczyć i w międzyczasie wbić luz. O ile w WSK 125 sobie wrzucałem luz normalnie

To w tych maszynach jest to niewykonalne.
Radzę poszukać także automatu zmiany biegów na zapas. Obecnie są, ale nie wiem czy za parę lat będą tak łatwo dostępne. Wspomniany element jeśli ma jakiekolwiek luzy to idzie na szrot. Pamiętaj także o luzie między krzywką(motylkiem), a dźwignią od półautomatu sprzęgła ma on wynosić 0,5mm do 1mm. Ten luz ma wpływ na zużycie skrzyni biegów.
Zobaczyłem posta kolegi wcześniej. Od siebie powiem tak, nikt nie robił tak dobrych karterów i chromów jak czesi. Dodam, że jakbym miał patrzeć "skośnym okiem" to powiedziałbym, że ten motocykl wygląda dosyć topornie. W przypadku 350-ki silnik jest delikatnie "ospały". TS 350 zupełnie inaczej reaguje na gaz.
Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:36
autor: termin21
Lorrenzo pisze: ładna jest i tyle, ma solidne chromy bo czesi robili je konkretnie. Nie jestem zwolennikiem czeskich sprzętów, chyba że chodzi o skodę, to lubię
No widzisz i teraz wchodząc tu i wychodząc zostawiłeś bardzo pozytywny ślad w tej rzece .dziękuje za opinie a ,nawet UWAGA,Vorsicht,Attention zgodzę sie z Tobą też nie jestem zwolenikiem czeskich sprzętów,nawet zarzuciłeś mi ,że nie jest moja,ale zapewniam Cię na słowo ,że jestem w jej posiadaniu jak i innych sprzętów którymi zalewam forum i zbieram głównie polskie ,ale takie "białe kruki"nawet zagraniczne znajdą ciepły kąt i świeży olej w moim garażu

Re: CZ 175 Salonowa :)
: 2012-06-05, 23:39
autor: Lorrenzo
Gdybyś miał kiedyś zamiar wybić sworzeń tłoka od razu wsadź szmatki w komorę wału bo jest tam bardzo dużo igiełek poukładanych fabrycznie. Gdyby wypadły to długa i ciężka droga z magnesem Cię czeka.Ponowne poukładanie tego dla mnie było rzeczą niemożliwą. Od razu trzeba zamawiać łożysko główki korbowodu od wronki19 z allegro.
Nigdzie nie napisałem, że nie jest twoja. Gdzie to wyczytałes ?