Strona 1 z 2
					
				WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 21:35
				autor: srkhan
				Witam, pragnę zaprezentować Wam mój najnowszy nabytek jakim jest WFM-ka z 1955 r. Kupiłem ją okazyjnie. Zawsze chciałem mieć WFM-kę. Ta została wyciągnięta z Motławy. Częściowo leżała w mule więc nie jest źle. Jena strona baku jest podziurawiona, sporadyczne dziurki są w ramie i błotnikach. Niestety była ona bez silnika. Nr ramy to 29 XXX, a nr silnika 74 XXX więc jest ona z początków produkcji. Przebieg wg licznika to 3685 km (odczytałem po demontażu tarczy). Wszystkie amortyzatory odziwo działają. Puszkę i korek wlewu paliwa można otworzyć. Wszystkie gumy (manetki i osłony na lagach) zachowane jak nowe.  
W tym tygodniu zamierzam ją oddać do piaskowania, potem spawanie i podkład.(ewentualne szpachlowanie)
WFM-ka wg oryginału najprawdopodobniej była bordowa jednak ja mam zamiar pomalować ją na kolor kremowy. Podobno tez takie były oryginalnie.
Czeka mnie ogrom prac ale to właśnie będzie najlepsze. Satysfakcja gwarantowana 
A oto kilka fotek
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 21:45
				autor: mauri
				Cześć . Bardzo mocne zęby musi mieć ten czas  

  A tak na serio , to naprawdę udany okaz , ważne , ze oryginalna  
 
A skąd wiesz , ze to 55 rok  

  Powodzenia w renowacji i kompletowaniu  
   
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 21:57
				autor: srkhan
				mauri pisze: A skąd wiesz , ze to 55 rok  
  
Było na tabliczce znamionowej, która się rozpadła. Poza tym nr ramy no i okrągła puszka narzędziowa
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 22:18
				autor: kubaszwiecLBK
				Czy ona przypadkiem nie była na licytacji?
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 22:25
				autor: Jakub
				Rocznik się zgadza  
 
Ogólnie bardzo dużo pracy cię czeka i powodzenia . Przypuszczam ze jest to końcówka1955  

 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 22:49
				autor: srkhan
				kubaszwiecLBK pisze:Czy ona przypadkiem nie była na licytacji?
Ano była. A co? też licytowałeś??
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 22:51
				autor: Junak
				Ta WFM NA 1000% nie pochodzi z 55 roku !!! ZBYT WYSOKIE NUMERY TO PO PIERWSZE .  Licznik w półce -a nie powinno być go wogóle, bak przykręcany śrubą przez środek a powinien być jak w m04 od dołu,brak mocowań tablicy rejstracyjnej na przednim błotniku,powinny być żółte manetki  itp
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 23:19
				autor: jakemdural
				Dodatkowo Nie taka lampa tylnia , klakson niby skąd miał brać prąd jak nie było oryginalnie akumulatora?
Może oryginalnie jest to 55 rok ale ma poprzyklejane nowocześniejsze elementy...
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-22, 23:24
				autor: Jakub
				A mi się jednak zdaje że końcówka 1955lub początek 1956 .Z licznikiem też myślałem ale doszedłem do wniosku ze ktoś ten motocykl użytkował i mógł przecież pozmieniać te elementy nie pasujące z błotnikiem to samo . Po prostu poprzedni właściciel  odmładzał sobie WueFeMke. 

 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 19:11
				autor: Kamil.Z
				Haha, ale o ten biedny motor robił w Motławie?
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 19:37
				autor: srkhan
				Więc tak, co do mocowań rejestracji -są na bokach błotnika, tylna lampa faktycznie nie jest oryginalna ale po zdjęciu gumy widać ślad po tej metalowej owalnej. Licznik i klakson ktoś może sobie zamontował. Dodatkowo licznik nie był osadzony w tej obejmie (kołnierzu) tylko bezpośrednio w półce co może wskazywać o ingerencji. Może ktoś zrobił jej swoisty "tuning" jak na tamte czasy 

Oglądając dokładnie szczątki lakieru odkryłem, że była ona pomalowana na czarno bo znalazłem szczątki złotych szparunków na czarnym polu ale widać ze była ona bordowa. Jedna moja teoria to taka że została ona wyprodukowana pod koniec 1955 roku a wyszła już w 1956, stąd licznik , kolor czarny i te manetki bo o ile się nie mylę to w tym roku już były liczniki.
A co ona robiła w Motławie? czekała na mnie 

 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 19:56
				autor: Skinder
				Ciekawe co z niej po piaskowaniu zostanie. Może chciała mierzyć się z jakimś okrętem podwodnym.
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 21:10
				autor: srkhan
				Znalazłem stronkę ze spisem nr ram i silników WFM. Z tego wynika ze moja WFMka jest z całą pewnością z przełomu 55/56 oczywiście ze wskazaniem na 55( wg tabliczki)
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 21:50
				autor: Jakub
				srkhan pisze:Może ktoś zrobił jej swoisty "tuning" jak na tamte czasy 

 
To było odmładzanie motocykla 
Bo mieć WFM to nie sztuka ale mieć nową WFM to już coś  
 
Z tego wynika ze moja WFMka jest z całą pewnością z przełomu 55/56 oczywiście ze wskazaniem na 55( wg tabliczki)
Też tak myślę
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 21:54
				autor: Adrian.
				Skinder pisze:Ciekawe co z niej po piaskowaniu zostanie. 
Też mnie to ciekawi.
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 22:13
				autor: srkhan
				Mam nadzieję , że w przyszłym tygodniu uda mi się ją wypiaskować więc wszyscy się przekonamy
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 22:23
				autor: Jakub
				Kup jeszcze jeden bak . Najwyżej będziesz miał na zapas  

 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-23, 22:48
				autor: wujcio
				daj foto tabliczki 

masz do niej org silnik?
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-24, 12:26
				autor: srkhan
				wujcio pisze:daj foto tabliczki 

masz do niej org silnik?
 
Chyba pisałem, że tabliczka się rozsypała, jest w drobnych kawałkach, foto nic nie da bo by odczytać to brzeba na nią patrzeć pod różnym katem . Silnika nie ma niestety
 
			 
			
					
				Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]
				: 2012-07-24, 17:27
				autor: kanuj
				Junak nie do końca się zgadzam się z Tobą co do mocowania zbiornika. Jestem w posiadaniu WFM z 1955 r. nr ramy 23771 dobrze czytelny na tabliczce oraz na belce ramy. Mocowanie zbiornika jest centralnie śrubą pod kratką podobną nieco do tej z SHL M11 lecz w kształcie "grzybka", ale inną od WSK-i z 1957 r. którą posiadam. Mocowanie identyczne do SHL M04 było prawdopodobnie w początkowej fazie produkcji o czym mówi także instrukcja z 1955 roku.