Strona 1 z 4

M21MM250

: 2012-12-30, 01:08
autor: Skinder
Witam. Pozwoliłem sobie założyć temat o mojej WSK, ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. Powinno być w profesjonalnych, ale poczekam na jakiegoś założyciela. WSK, a raczej to co z niej zostało wpadło w moje ręce podczas zlotu w Działdowie, upolowałem sobie złom za 70zł na allegro (rama, przód kos, jakieś śmieci jawy, kiera z osprzętem), pojechałem na zlot, zostawiłem dudka, pojechałem do Mławy odebrać złom i wysiadłem w Gródkach. Po głębszych oględzinach okazało się, że rama jest od 175 z 81r, ktoś zeswapował do niej silnik od rometa albo coś w te deseń. Pozatym, wszędzie pełno powierconych otworów, poobcinanych elementów i patentów. Stwierdziłem dzisiaj, że zanim zrobie sobie ramę do ES'a tak na tip top to ogarne sobie te ramę tak, żeby można było w czymś przetestować silnik. Oś wahacza poszła lekko, więc nie będzie większych problemów z poskładaniem tego, ogółem po ok 40 minutach wszystko było rozebrane. Załatałem pare dziur, odciąłem resztki jakiś kikutów, zeszlifowałem wszystko na równo, i urwałem przednie mocowania silnika - spawy zrobiły na mnie całkiem pozytywne wrażenie, coś w stylu filmu "Spawanie z Wrocławia" :mrgreen: Wczoraj przygotowałem silnik do odpału, odnalazłem iskrę, wyczyściłem i przygotowałem gaźnik, ogółem zostało tylko podpięcie akumulatora, dostarczenie paliwa i ogień, ale wszystko w swoim czasie. Plany? Zapodać EM250, zmienić promień skrętu poprzez cofnięcie zbiornika i siedzenia do tyłu, odchudzić i wzmocnić ramę, załatać i wyprostować resztę niedomagań. Pare spust-fotek:

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 01:15
autor: roberto
jestem ciekaw co z tego wyjdzie . ale pracy to masz od groma przy tym

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 17:03
autor: sebek123
Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 17:30
autor: Grabar96
sebek123 pisze:Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
Trzeba być dobrej myśli że jednak to monstrum wytoczy się z garażu o własnych siłach :mrgreen: .
albo rama znowu poleci w kąt.

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 17:33
autor: z-tomek
Pokaż zdjęcia tych spawów

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 18:19
autor: wujcio
dołączy do gniotów skindera :D

Re: M21EM250

: 2012-12-30, 19:48
autor: Skinder
Zdjęć spawów nie mam bo zeszlifowałem je, aby te kawałki mocowań gdzieś mam. Co do poprzednich ram, cały czas szukam materiału na główki i kogoś kto je u mnie wytoczy. To samo tyczy się belki w obu ramach, które żeby zrobić muszę mieć na czym, bo wiertarką odręcznie jest raczej z góry skazanym na niepowodzenie pomysłem.

Re: M21EM250

: 2013-01-22, 22:34
autor: Skinder
Korzystając z dostępu do laseru stwierdziłem, że warto sprawdzić co i jak. Wykonałem więc projekt przednich mocowań boczków i oddałem do firmy. Wyszło całkiem fajnie, mocowanka zostały dogięte i przyspawane w nowym miejscu - zbiornik, kanapa i boczki są cofnięte o ok 12mm. W międzyczasie rama schudła jeszcze pare gram o reszte złomu i mocowań, połatałem pare pozostałych otworów i loch, zaprojektowałem do wycięcia tylne mocowania silnika oraz skołowałem do nich tuleje. Projektują się przednie mocowania silnika, ale o tym innym razem. W planie jest jeszcze podwieszenie silnika za głowicę tak jak w mz. Póki co pare fot, ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:

Re: M21EM250

: 2013-01-22, 22:43
autor: peter125-175
Fajnie wyglądają mocowania boczków.

Re: M21EM250

: 2013-01-22, 23:06
autor: Alien
ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:
Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:

W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur :) także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)

Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?

Re: M21EM250

: 2013-01-22, 23:32
autor: Skinder
Alien pisze:Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:
Wybacz, ale jak już się czepiamy to wiedz, że ja nie pije ;-)
Alien pisze:W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)
A to nie stanowi różnicy, dalej spawam w ciemnym garażu, nie mam innych warunków póki co. Detale ułatwiają prace i znacząco skracają czas, teraz mam możliwości praktycznie na miejscu i od ręki, więc grzechem by było nie korzystać :)
Alien pisze:Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
Oczywiście wszystko wcześniej zostało dokładnie sprawdzone i opomiarowane. Prototyp wykonany z drewna zostawał przywiązany do fundamentu a siła to nic innego jak wóz z koniem po drugiej stronie :) Całość oczywiście została opomiarowana 40 letnią wagą łazienną wskazującą z dokładnością do ok 10kg, więc dokładność jest w zupełności wystarczająca. :roll:

A tak poważnie, spodziewałeś się jakiegoś profesjonalnego wywodu? ;-) Po 4 dniach pracy w autocadzie i solidworksie ciężko jest oczekiwać jakiś konkretów, a skoro mam już wykonany projekt, to dlaczego by nie oznaczyć go i w formie jaj/żartu/zabawy nie zobaczyć jak się zachowa pod jakimś obciążeniem i nie zrobić zrzutu? Oczywiście jednak zapewniam - oba przednie mocowania są bezpieczne w użyciu :roll: Traktuje to jako hobby i na takim poziomie mnie to w zupełności wystarcza i satysfakcjonuje, wiedza jest jaka jest, zdrowie też jak i warunki także dziękować Bogu za dary i nic innego nie pozostaje jak robić ;) Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy, i nie ukrywam, że mam cichą nadzieję, że będziesz tutaj zaglądał częściej coby można się nauczyć nieco na swoich lub dobrze by było - i cudzych błędach ;-)

Re: M21EM250

: 2013-01-23, 00:08
autor: Alien
Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy
Panie, to że się o coś pytam nie jeszcze znaczy że próbuję Cię zgasić. Pytałem z czystej ciekawości. W każdym razie będę temu tematowi będę kibicował, na laserze można cuda zrobić do wueski i taką robotę lubię.

Re: M21EM250

: 2013-01-23, 00:24
autor: AudioBas
Wrocław czeka na dokończenie projektu i kibicuje!

Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz? :P
Szukałem!

Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?

Re: M21EM250

: 2013-04-24, 21:46
autor: Skinder
Panowie bez spamu :roll: Apropo lasera to dzisiaj dostałem mocowania silnika, które wreszcie w poniedziałek zachciało mi się podrzucić. Tuleje dorobione już wcześniej, na dniach ogarnę tulejki na przód i będzie można pospawać. Zostanie w sumie kupienie poduch i można przymierzyć silnik :)

Re: M21EM250

: 2013-05-03, 01:49
autor: Skinder
Przepychu w temacie nie ma, ciekawe dlaczego :oops: Jestem po pierwszych przymiarkach, dystansowanie wstępnie ogarnięte, wszystko wyda i pasuje, muszę tylko wytoczyć tuleje dodatkowe i tył skończony :) Poduchy na przód też już jest wstępna koncepcja, jutro rozrysuje projekt i w poniedziałek postram się podrzucić laserowcom. Górna poducha niestety niebardzo zgrywa się ze zbiornikiem, będzie trzeba ciut podnieść do góry.

Re: M21EM250

: 2013-05-03, 06:41
autor: jannex
Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.

Re: M21EM250

: 2013-05-03, 09:11
autor: auriol77
Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.

Re: M21EM250

: 2013-05-03, 11:40
autor: krzysiek127
Eksperymentowanie z customem, to własnie zabawa z niestandardowymi rozwiazaniami.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.

Re: M21EM250

: 2013-05-03, 11:50
autor: Sebastian440
Gaźnik na ramie to detal, małe spawanie i niema problemu :)

Re: M21MM250

: 2013-05-03, 13:26
autor: Skinder
jannex pisze:Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
Faktycznie, dzięki ;)
auriol77 pisze:Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
Powiedz to komuś kto do E30 wrzucił V8 :mrgreen: Gaźnik nie jest problemem, wystarczy zmienić kruciec od TS i będzie grało, mam taki ale niestety pęknięty. I tak będę jeszcze raz zrzucał dolot to zamienie krućce na próbę i dam foto jak leży :cool: