Strona 1 z 3
SHL M04 kielczanka
: 2014-02-09, 17:00
autor: skavinsky
Witam serdecznie

Co za piękny dzień i piękny zakup

Proszę Państwa SHL M04 (rama kielecka + silnik warszawski). Kompletność oceniam na 80%, brakuje przede wszystkim błotnika przedniego, bagażnika, stopki centralnej, dźwigni hamulca tylnego, układu wydechowego i najbardziej kłopotliwa sprawa osprzętu kierownicy

. Chłopaki jak macie może na zbyciu błotnik albo bagażnik albo jakies inne części do M04 to piszcie mi na priwa, muszę uzupełnić braki przed renowacja. Podstawa pod pięknego klasyka idealna. niestety nie mam tabliczki znamionowej, numer ramy powyżej 20 000 bedzie to rocznik 50-51 czy wcześniejszy ? Prosze o pomoc w ustaleniu daty. Zbiornik jest w okrutnym stanie, mega wgniecenia, pod spodem dziura na 10 cm i na 2 szeroka, tylni błotnik to porazka nie wiem czy go uratuję. Ogólnie będę chciał go zrobić z dostępnych części, nie będę szukał nie wiadomo jak idealnie zgodnego z rokiem produkcji niestety kwiestie finansowe ;/ I pytanie ma ktoś może katalog częśći zamiennych lub instrukcję shl m04 w wersji pdf ? Wszystkie uwagi mile widziane (oczywiście prosze o kontakt osoby które "dorabiają" rownież części)
Prosze właścicieli SHL M04 o kontakt na priwa.
Pozdrawiam.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2014-02-09, 18:47
autor: daroohd
Pochwal się za ile udało się kupić moze byc na priv. Robory masę ale warto.
Re: SHL M04 wersja kielecka 1951
: 2016-03-19, 22:58
autor: skavinsky
Nie wszystko złoto co się świeci, mogę to śmiało napisać po 2 latach od rozpoczęcia tego postu. Teraz wstęp napisałbym troszkę inaczej:
"Motocykl kupiony w stanie agonalnym i z olbrzymimi brakami, to co kupiłem to była rama (okrutnie zjedzona na wylot w kilku miejscach) , zbiornik (w tragicznym stanie wyglądał jakby przejechała go ciężarówka) , trapez (rdza sypie się z niego jak nie powiem kto za zakrętem

) , kierownica (wżery okrutne - wysłana do GRINCHa do chromu podjął się wyzwania) , siodełko w oryginale całkiem niezła skóra, oryginalne koła silnik od warszawskiej i kilka gratów jak niżej. Pisałem do Piotra Kawałka odnośnie tej SHLki i odpisał mi że raczej nie podjąłby się w takim stanie renowacji (za dużo braków itp) ale postanowiłem powalczyć z kompletacją (oryginalnych części a nie przeróbek z WFM lub innych replik które są osiągalne teraz). Poniżej fotki jak to wszystko się zmieniało. Powoli część po części kompletowałem, silnik kupiłem z bardzo niskim numerem X08000 rocznik prawdopodobnie 49 czyli SHL U48 lub sokół 125 ale montuję go bo oryginał z jednego kawałka."
Zapraszam do galerii będę na bierząco wrzucał fotki z renowacji, na ten moment SHL skompletowana na 90-95 % powiedziałbym to 80% to bardzo grubo przesadziłem na początku, powinienem napisać około 55%. Galeria poniżej zapraszam do komentowania i uwagi mile widziane.

po piaskowaniu
cała konstrukcja ramy nie nadawała się do niczego , wszystko sito
poniżej chyba widać doskonale ogrom zniszczenia
Na ten moment prowadzona jest blacharka, całość w podkładzie epoksydowym
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-21, 20:46
autor: 1angel
Jeśli uda Ci się doprowadzić ją do normalnego stanu to ogromny szacun dla Ciebie . Jak masz zamiar "zregenerować" te wżery?
Trzymam kciuki za powodzenie .
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-21, 21:03
autor: grzek30
Wielkie wyzwanie przed Tobą.Naprawde wielki szacunek za taką reanimację
Życzę powodzenia, napewno sie przyda

Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-21, 21:15
autor: kanuj
A moja wyglądała tak:
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-22, 10:09
autor: peper50
Nie poddawaj się, Trzymamy kciuki. Zawsze taka mi się marzyła... może kiedyś.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-22, 16:06
autor: skavinsky
KANUJ, Twoja to w super stanie była do remontu, z jednego kawałka, moja to zbieranina części ale robię na oryginalnych częściach i oczywiście najpierw zostanie spasowana przed lakierowaniem, blacharka już na ukończeniu w tym tygodniu powinienem odebrać od fachowca i wrzucę fotki.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-22, 17:39
autor: kanuj
No nie tak do końca z jednego kawałka. Koła, dźwignia hamulca tył, lampka tylna były od WFM-ki. Rzeźba wsporników błotnika tył i przód. Brak manetek, przełącznika świateł oraz kilku innych "detali". Poza tym blacharka była w niezłym stanie. Oryginalna tabliczka zgodna z silnikiem i ramą.
Na Twojej widać, że los jej nie oszczędzał, ale chyba wiesz z doświadczenia, że wszystko da się zrobić. Co do kierownicy to dobry galwanizer da radę, miałem w podobnym stanie w WFM z 1955. Życzę wytrwałości w remoncie.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-23, 08:31
autor: skavinsky
KANUJ a miałeś spaw na ramie kilka cm powyżej nitowania tabliczki znamionowej ?

Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-23, 12:01
autor: revo
Skavinsky- według mnie ta rama po prostu pękła w tym miejscu, w którym jest spaw i ktoś ją reanimował. Widziałem trochę ram do M04 i praktycznie każda była w jakiś sposób naprawiana. Najczęściej jednak było to +- kilka cm poniżej dolnej linii zbiornika paliwa (czytaj- wyżej niż u Ciebie).
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-03-28, 09:56
autor: suchymo
witam jak kogos interesuje katalog czesci i instrukcja m04 to mam w pdfie jak cos to piszcie w prywatnej.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-04-10, 16:42
autor: skavinsky
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-04-11, 14:38
autor: kamildawca
co się nie da dla chcącego nic trudnego powodzenia w pracach

Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-11, 12:43
autor: skavinsky
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-11, 18:20
autor: kanuj
Widzę, że prace idą do przodu.
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-11, 20:04
autor: GrubyWSK
Ładnie się rama błyszczy

Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-13, 14:49
autor: skavinsky
zwykły lakier akrylowy

Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-13, 19:23
autor: kanuj
Jak kompletowanie braków?
Re: SHL M04 kielczanka
: 2016-09-14, 08:20
autor: skavinsky
Jest wszystko praktycznie, nie mam śrub, krążków ciernych i gum przy trapezie, opon, dętek, rury i kolanka, rolgazu, przełącznika świateł, gum na gmole, gaźnika, blacharka cała.