Strona 1 z 1

Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 14:22
autor: Adam_Ga
Złamałem swoją główną zasadę i kupiłem motocykl z ogłoszenia. Trafił się taki na OLX, cena żadna rewelacja, ale jak go zobaczyłem na zdjęciu to już go widziałem w garażu :-D

Janek z 1959, produkcja druga połowa grudnia. Na tabliczce M10, choć poza kołami i tylnym błotnikiem to typowy M07.
Porónywałem ze zdjęciami dziesięciotysięcznego Junaka i wszystko się zgadza. Tylny błotnik został zamieniony przez własciciela, powinien być głęboki. Poza tym wszystko fabryka,numery się zgadzają, zarejestrowany i jeżdżący.

Nr ramy 109xx , silnika 106xx

Będzie do kompletu z kremową M10 żony :-)

Obawiam się że wueski pójdą w lekką odstawkę ;-)
janek.jpg

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 14:28
autor: halcik
Również moje marzenie, ale z tego co zasłyszałem masz złą pokrywę silnika. Mogę się oczywiście mylić bo w temacie Junaka jestem lajkonikiem

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 15:06
autor: revo
Gratuluję, bardzo ładna baza Ci się trafiła ;-) Jak jeszcze jest zarejestrowany to już ogóle bajka.
Jeśli chodzi o pokrywę rozrządu to jest jak najbardziej w porządku ;-)

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 15:58
autor: Adam_Ga
Czy możecie potwierdzić że w tym zakresie nr ramy powinny być oba płytkie błotniki?
Może znacie kogoś kto ma przejściówkę z przedziału nr 10000 - 11000?

PS. Janek ma 4467km nalotu... po cyckach na Degumach wnioskuję że ori :o

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 18:05
autor: revo
Według tej bazy w Twojej maszynie powinny być płytkie błotniki:
http://www.junak.riders.pl/NEUES/t_zmiany.htm

Jeśli dobrze widzę to przedni wspornik w przednim błotniku jest od błotnika głębokiego, co może sugerować, że oba błotniki w jakiś sposób zostały uszkodzone i tylny płytki zastąpiono głębokim.. To tylko takie luźne przemyślenia.
Masz plombę na głowicy?

Żubr- od tego jest dział pozostałe motocykle :mrgreen:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-05, 23:06
autor: halcik
W tej bazie nie ma wzmianki o różnych pokrywach silnika, ale dla mojej ciekawości może ktoś taką informację napsize i wzzbogaci wiedzę moją i kolegi gramsiu?

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-06, 12:06
autor: skavinsky
WSM to M07 i przejściówka dalej szło ZSM

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-06, 12:28
autor: revo
Niestety ale tak nie jest. W M10 z "żółwiem" również występowały pokrywy WSM. Według mnie zmiana na ZSM1 nastąpiła na przelomie 61 i 62 roku z naciskiem na 1962. Pomijam fakt, ze w M10 występowały pokrywy rozrządu starszego typu (WSM) z odma i bez. W M07 to juz w ogóle jest problem bo tam logo WSM na deklu rozrządu miały trzy różne rodzaje pokryw. Oinnych nie wspominam. Najlepiej będzie jak wypowie sie ktos naprawdę biegły w temacie, np. Żubr.

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-06, 12:48
autor: halcik
Dzięki chłopaki, ale temat/pytanie odpuszczam. Dzięki Wam wiem, że Junak nie jest łatwym tematem bo sam myślałem, że są 3 rodzaje tych pokryw. Widocznie kiedyś jeśli uda mi się zakupić to będę się chyba starał cieszyć, że w ogóle go mam.
Miło mi również spotkać kolegę z mojego miasta

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-06, 14:15
autor: Adam_Ga
@Żubr tu nie chodzi o szpanowanie, przedstawiłem tylko nowy nabytek co w tym złego? Seba pokazał Metalexa, Audio Yamahe, jest masa WFM, SHL, jakieś Jawy, CEZETy, romety itd. Mimo wszystko twój wpis utwierdza mnie w przekonaniu że nabyłem ciekawy egzeplarz :-D

@halcik, co do pokrywy to aż tak szczegółowo do tego nie podchodzę, choć jestem przekonany że taka powinna być.

@revo, nie mam plomby.

Pytałem o błotniki, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jest Junak z błotnikami jak u mnie ale nr ramy prawie 1000 wyższy. Z kolei ze zdjęć fabryki Junak dziesięciotysięczny ma oba płytkie. Oba głębokie pojawiły się od 11750 :arrow:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-07, 16:30
autor: Grinch
Gramsiu skąd Kupiłeś ten motocykl ?

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

: 2016-07-08, 10:49
autor: Adam_Ga
Wrocław