Ano na podstawie sprzecznych informacji na które trafiam w necie oraz bezskutecznych (póki co) poszukiwań jakichkolwiek materiałów "z epoki" mogących to potwierdzić ..
To znaczy książka otrzymana z tą WFMką, rok wydania 1955 (jest tu na forum jej plik to wszyscy znają) jako materiał źródłowy zawodzi, bo tam zawarte teorie całkiem mijają się z praktyką stosowaną z 1955 roku- opisany tam sposób gaszenia przełącznikiem świateł z lewej strony kierownicy nie występował w naturze.
Dostępny na you-tube filmik z zieloną wsk- z roku 1955- egzemplarz najbardziej wzorcowy, w którym chyba nikt nie grzebnął, śladów mocowania gaszaka nie ma.
Może nie przeszukałem wszystkiego, ale i tu na forum gaszaki widzę dopiero w motocyklach odnowionych się pojawiają..
Przykładem egzemplarz kolegi kanuj, który będąc pozyskaną bazą do remontu gaszaka nie posiadał.
Moja WFM posiada numer ramy niewiele ponad 23000, nie pochodzi więc z początku 55 roku choć zbiornik mocowany "dołem" jak w sztywnych Helach jeszcze ma.. Z racji bardzo dużej jej dewastacji jednak i to wymagało by potwierdzenia?
Podstawki centralnej jeszcze nie mam, muszę dokupić.
Texas Ranger, a dlaczego pytasz? Była jakaś szczególna cecha tej podstawki w tym naszym roczniku o której powinienem wiedzieć?
Dziękuję za zainteresowanie tematem
