Strona 1 z 2

WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 22:34
autor: Kamil*
Witam
Przedstawiam wam dzisiejszą nabytą WFM z 1960r. Fumkę nabyłem od dziadka kumpla stała ok 30 lat w piwnicy. Z tego co dziadek mówił to dostał ją od szwagra ale nie wie czy on był pierwszym właścicielem. Stan widać na zdjeciach.
Teraz najważniejsze DOSTAŁEM JĄ ZA FREE :D nawet dostawa gratis :D, kumpel pomógł mi ją do domu zaprowadzić. Tata chciał dziadkowi chociaż 50zł na flache dać ale sie uparł i nie wzioł :P

Fotki zaraz po przyprowadzeniu na moją posesję :-D
po1.jpg
po2.jpg
po3.jpg
po4.jpg
po5.jpg
Wyjołem silnik i umyłem z węża ramę:
po umyciu.jpg
po umycoi1.jpg
Za jakomś godz od przyprowadzenia kumpel przywióż mi dwa części podstawkę zapłonu i bak z korkiem. Bo okazło sie ze przy niej brakuje zapłonu tylko magneto jest.
Fotki:
podstawka.jpg
bak.jpg
Póżniej wziołem sie za silnik okazło się ze go złapało na tłoku :-( Wlewałem ordzewiaczy na tłok nawty ale nie idze za gruma nie chce zejść... Nawet rozpaliłem w wiadrze i podgrzewałem cylinder i nic stego ... Wlałem ordzewiacza na noc może puści. Jak coś to trafi cylinder rozciąć i tyle..
A co do cylindra to kumpel mi ma przywieść nowy cyl org do wfm w bdb stanie lezy u niego na strychu daje mu za niego 30zł. :D
Co to bebechów silnika to są w bdb stanie nawet silnika nie muszę rozbierać, wszystko jak nowe wykreciłem pukrywę od strony kosza sprzęgłowego a tu szok.. zero rdzy tryby itp w idealnym stanie z łańczuszka można odczytać znaczki itp Przez dziury było widać skrzynie tez w bdb stanie tryby się świecą jak psu ** :D Biegi wskakują bardzo ładnie kopniak nie omyka itp ładnie odbija.
Fotki:
Tu widać jak tłoczek chapło:
tu go czapło.jpg
Sprzegło:
sprzegło.jpg
Głowica:
głowica.jpg
Silnik:
silnik.jpg
silnikkkkkkkkk.jpg
Pokrywa:
pokrywa.jpg
Podgrzewanie cylindra:
palenie.jpg
Łożyska na wale są w super stanie zero luzu i wał chodzi leciutko tylko ten tłok :-/
Może macie jakieś pomysły jak zrobic żeby puściło ? bo szkoda mi ciąć org cyla... fakt ma dwa żebra ułamne ale zawsze mozna dospawać.

No i teraz pare pytań:
1.Czy tłok pasuje od WSK do WFM bo na SD patrzyłem org tłok do WFM 40zł a do WSK 30zł wiec myślę po co przepłacać.
2.Czy platynki pasują bez problemu pod podstawke od WFM ?
3. Czy moja Fumka jest w orginale bo mi sie zdaje ze mam przód od WSK ale z drugiej strony to już końcówka produkcji WFM 60r wiec moza juz montowali takie jak przy Wsce.
4. Najważniejsze Czy wam sie podoba ? :D

Kumpel ma mi przywieść sakwy w lepszym stanie, filterek, manetkę od gazu no i ma poszukać gaźnik bo mam niekompletny. No i oczywiście ma mi cylek jutro przywieść org.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 22:44
autor: Savier
haha, dobrze wiedziałem! Zakup... trudno tu o nim mówić ;D jest udany jak nie wiem - za darmo WFMkę z tego roku... No bracie, masz farta. Na forum mamy kilka osób, które znają się na fumkach i myślę, że na pewno Ci pomogą. Ja trzymam kciuki! Dbaj o sprzęta, tyle mogę powiedzieć. :)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 22:46
autor: kubaszwiecLBK
Kocham fotki jak te od 1 do 7, pikne :D xDD

Re: WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 22:46
autor: rafalgb
silnik raczej nie oryginalny i zmień awatar :) ale jak ma papier to jest coś warta :)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 22:51
autor: Kamil*
Co do avataru to nie zmienię bo mi sie podoba :D Silnik jest ogrinalny bo pisze na nim WFM a na dniach sprawdzę nr silnika z nr zaminowaną tabliczką ramy. Papieru nie ma.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-04-30, 23:28
autor: WSK
Kamil* pisze:Silnik jest ogrinalny bo pisze na nim WFM
:lol:

Silnik masz zapewne od B1/B3 bo niewidze numerów na prawym karterze a nadlewy pod cylindrem świadczą o tym iż jest to motocykl spod znaku WSK, jeśli masz numer na lewym karterze jest to B1/B3 jeśli na prawym (nie widze ale moze byc brudny) to jest to Z lub 64 ew. L

Zawieszenie tak samo do wymiany na oryginalne sprężynowe, tutaj masz od Z,64,B1, wczesnych B3, ale niewiem nie widze po fotkach dobrze

1) pasuje ale lepiej dać ORYGINALNY na sworzeń 12mm
2)jakie platynki? musisz szukać platynek pod zapłon 31-05
3) patrz wyżej ;)

Zapodaj więcej fotek, spójrz gdzie masz nabite numery oraz na tabliczkę, daj fotki przedniego zawieszenie oraz silnika po umyciu to powiemy więcej ;-)

Update*
Zauważyłem teraz, masz zapłon 31-06 czyli silnik wyprodukowany a przynajmniej prawy karter po III kwartale 1966r co zawęża nasz obszar poszukiwania do M06-64(1966), M06-B1,M06-B3, umyj i daj fotki to określimy dokładniej ;]

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 09:43
autor: Kamil*
Zapomiałem napisać platynki od WSK do WFM :P
Ale jak już wspomiałem to był koniec pordukcji WFM wiec moze już była robiona bardziej pod WSK a może i sie mylę. Silnik wyczyszczę i zobacze co i jak. Ale nawet jak nie bedzie orginalny to i tak zostaje bo jest w super stanie... Zawieszenie też pewno zostanie.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 10:35
autor: Szczepan
Tylko spróbuj założyć do niej zapłon od pocketa.... piękna fuma marzy mi się taka, trochę braków ma, ale nie trudne do uzupełnienia. A dół silnika rozbierz, co z tego, że przy sprzęgle jest czysty jak w skrzyni pewnie jest zylc z resztek oleju itp.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 10:49
autor: WSK
Kamil* pisze:Zapomiałem napisać platynki od WSK do WFM :P
Napisałem, musisz szukać platynek pod zapłon 31-05 (starszy typ)
----->
http://moto.allegro.pl/platynka-przeryw ... 49046.html
Kamil* pisze:Ale jak już wspomiałem to był koniec pordukcji WFM wiec moze już była robiona bardziej pod WSK a może i sie mylę.
Kolego, koniec produkcji WFM to rok 1965.. i przez te wszystkie lata motocykl z Warszawskiej Fabryki Motocykli miał zawieszenie sprężynowe....
Kamil* pisze: Silnik wyczyszczę i zobacze co i jak. Ale nawet jak nie bedzie orginalny to i tak zostaje bo jest w super stanie... Zawieszenie też pewno zostanie.
Powinieneś zacząć ją kompletować, takie części jak zawieszenie przednie czy silnik nie są trudne do osiągnięcia, wystarczy jechać ma motobazar a silniki od Fumki są zawsze, lub poluj na allegro.
Miłego remontu ;-)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 12:48
autor: hartman
Jak za darmochę to biznes aż miło ,ale reszta w stanie takim ,że doprowadzenie wfmy do stanu używalności pochłonie konretny pieniądz.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 13:36
autor: pawel15
Aby tłok puścił, to może spróbuj nalać na tłok płynu hamulcowego(nie żałując).

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 13:38
autor: wujcio
Kamil radzę poczytać trochę o WFM i poszperać np PJ z Twojego rocznika lub allegro z maszynami w oryginale to zobaczysz czego Ci brakuje i co masz nie oryginalne ;)
PS moja fuma ma identyczne siedzenie ;)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 13:42
autor: Skinder
Jeżeli tłok stoi w połowie, to weź młot i wal przez drewno. I tak już jest do wywalenia a gar przynajmniej do szlifu. Jeżeli tłok stoi na dole to wiadomo, nie ma sensu...

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 17:09
autor: Kamil*
Skinder już tak próbowałem tak waliłem ze aż na tłoku wgęcie sie zrobiło :D Polak Potrafi :P
Jutro kupuje WD-40 i może wtedy puści.
Dzsiaj kumpel u mnie był przywiózł mi cylinder jest w dobrym stanie tylko poczyścić w środku nie ma rdzy tylko taki czarny nalot. Przywióż mi też podstawke zapłonu od WSK z cewkami, poprzekładam wszystko do podstawki od Fumki i kupie kondek i platyny i będzie dobrze.
Dzisiaj przetrałem szmatką silnik i ukazały sie numery:
zmd.jpg
zmd1.jpg
I teraz myślę ze możecie powiedzieć czy silnik jest od WFM czy od WSK. Dodam ze nr karterów się zgadzają czyli jest para. Nr silnika się nie zgadzają z nr wybitymi na tablicze zaminowanej na ramie.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 17:12
autor: wujcio
to nie jest silnik od WFM tylko od WSK, na Twoim miejscu poszukał bym org karterów pod głęboki zapłon.
Ten cylinder to też nie oryginał bo jest od WSK a nie od WFM.
Możesz dać foto tabliczki znamionowej?

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 17:22
autor: Kamil*
Nic nie będę szukał silnik jest od WSK no to trudno sie mówi .... może kiedyś sie zmieni przecież amator n.p ja nie pozna sie ze to nie od WFM i jeszcze ten napis ma klapie od oleju ... narazie zostaje silnik ten.
Foto tabliczki zaminowanej mogę dać ale nie wiem jak wyjdzie ... bo muszę robić zdj bez flesza bo tak to światło odbija i nic nie widać ;/

Myślę ze jak trochę nie bedzie org WFM to nic sie nie stanie chociaż bd jedna jedyna hehe. Zawsze można zmienić nie trzeba zaraz odrazu, przecież nic ją nie szpeci moim zdaniem.

I jeszcze jedno pytanie jak jest silnik od WSK to dlaczego muszę dać podstawkę od WFM ? Bo od WSK nie podejdzie bo magneto za daleko ostaje i by nie magnesowało cewek.

Koledzy wielkie dzięki za rady i porady :) Pozdro.

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 17:36
autor: WSK
Silnik jest od M06-64 i pierwszych B1, (zmiana po III kwartale 1966r) charakterystyczne cechy to zapłon 31-06, nadlewy pod cylindrem "nowego" typu a nie jak dotychczas okrągłe i oczywiście numery na prawym karterze.

Daj foto tabliczki, i gdzie masz numery? na główce ramy czy może niżej na belce? to ważne wtedy będziemy pewni czy to fuma czy wsk ;)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 18:37
autor: Kamil*
Fotki tabliczki:
tabliczka.jpg
tabliczka1.jpg
Na tablice piszę ''Warszawska Fabryka Motocykli'' :)

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 19:35
autor: Kamil*
Pomoc w doborze platynek.
Sprawdziłem która podstawka pasuje ...
Pasuje ta:
zapłon.jpg
zapłon1.jpg
zapłon2.jpg
Bo w tej: nie pasują otwory.
podstawka.jpg
No i które mam kupić platynki te co są założone:
http://allegro.pl/wsk-125-nowe-platynki ... 04506.html
czy te:
http://allegro.pl/platynka-przerywacz-z ... 49046.html

Re: WFM M06 '60r

: 2011-05-01, 22:03
autor: WSK
Pod zapłon który pasuje do tego silnika (31-06) będą pasować te platynki:
http://allegro.pl/wsk-125-nowe-platynki ... 04506.html

Jednak ostrzegam iż współczesny wyrób może być nieudolnie wykonany tzn, otwór tam gdzie wsadzamy go w podstawke moze byc za mały, po założeniu trzeba najczęściej go wyginać aby się równo stykał, zależy od egzemplarza ;)