WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Przy regulacji kata wyprzedzenia zaplonu spotkalem sie z dziwnym problemem. Ksiazkowo w tym silniku powinno byc wyprzedzenie 4,5 mm przed GMP. U mnie niestety... maksymalnie daje sie ustawic 3,6mm i koncza mi sie tzw "fasolki" w podstawie i nie mozna dalej przekrecic podstawy iskrownika. Mial ktos podobny problem?
Nie wiem jaka moze byc przyczyna. Przychodzi mi jedy nie do glowy pomysl wyfrezowania wiekszych fasolek..
Nie wiem jaka moze byc przyczyna. Przychodzi mi jedy nie do glowy pomysl wyfrezowania wiekszych fasolek..
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
przestawiony wał.
Zakres regulacji "fasolek" współgra z dobrym wałem. chyba że się mylę...
Zakres regulacji "fasolek" współgra z dobrym wałem. chyba że się mylę...
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
A jak ustawisz na 3mm to jak pracuje?
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Może masz za dużą przerwe? A magneto oryginał? Jestem z BDG możemy się zgadać.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Magneto i wal jak najbardziej oryginal. Przerwa ustawiona ksiazkowo pomiedzy 0,3-0,4 mm.
Jakos chodzi na tym 3,6mm. Silnik wymaga regulacji (gaznik) bo dopiero to wszystko do kupy zlozylem. po nierownej walce z gaznikiem zajrzalem do zaplonu a tam wyprzedzenie na 1 mm przed GMP wiec zaczalem regulowac no i wyszlo ze brakuje zakresu.
Jakos chodzi na tym 3,6mm. Silnik wymaga regulacji (gaznik) bo dopiero to wszystko do kupy zlozylem. po nierownej walce z gaznikiem zajrzalem do zaplonu a tam wyprzedzenie na 1 mm przed GMP wiec zaczalem regulowac no i wyszlo ze brakuje zakresu.
- sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Dzieki sopi220 za linka. Fajna stronka, ale to jak sie ustawia kat wyprzedzenia to ja wiem. Jedyne co mnie ciekawi to dlaczego jest tam podana wartosc 3mm, gdzie w instrukcji WFM podaja dla silnika s-01 4,5 mm. Wszystko na to wskazuje ze moj jest wlasnie s-01 starego typu, ma okragla glowice i swiece pod skosem.
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
u mnie był taki sam cyrk , przestawiony wał po stronie zapłonu , w dużym skrócie gdy tłok w górnym położeniu to miejsce na klin powinno być na dole lub lekko w prawo , jeżeli masz inaczej to wina wału i nie ustawisz nigdy.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
A da się jakos ocenic na "oko" przy wyjętym wale czy jest przestawiony?
- jakemdural
- Posty: 429
- Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Tak , wcięcia na klin muszą się pokrywać (być tak samo )na obu osiach wału.
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Zlapac za korbowod i sprawdzić gdzie będzie wycięcie na klin
Dzieki panowie jutro sprawdze 


- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
Zgadza się ale jeśli wał jest dobry to ma mieć wycięcia w jednej linii.BobsoN pisze:nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Jeśli tak nie jest to prawdopodobnie nadaje się do regeneracji ponieważ czop jest luźno osadzony w przeciwwadze - jest przekręcony.
Oczywiście najważniejsze aby od strony zapłonu czop był w odpowiednim miejscu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości