Akumulator, ładowanie, instalacja

Odpowiedz
HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Akumulator, ładowanie, instalacja

Post autor: HunT » 2013-05-21, 22:00

Witam szanowne grono entuzjastów zabytków :SD
Jestem w trakcie restaurowania mojej wiesławy 125 ( nie letniej :P ). No i stoję przed takim dylemacikiem, jakiż to mam akumulator do niej zakupić, żeby pociągnął to całą "elektronikę" :) ( z dodatkowych luksusów chcę tam mieć kierunkowskazy, klakson, reszta to chyba standard ). Mam zamiar zakupić jakieś papiery ( może ktoś ma ? )na nią i w przyszłości zarejestrować. Moje pytania:
1. Jaki akumulator?
2. Jakie ładowanie zastosować, bo z tego co czytałem stosujecie jakieś mostkowanie itd. Proszę o więcej info z tym co muszę do tego zakupić. ( nie jestem ekspertem w elektronice, za to mam brata co się na tym zna, ale mieszka parę ładnych km ode mnie to, by wpadł i mi to porobił, no ale do tego muszę mieć wszystkie pierdoły już u siebie przygotowane do montażu :) )
3. Instalację lepiej "kłaść" samemu czy kupić gotową z np. skuterdębica?
Hmm, na razie to tyle z problemów. Dla ciekawskich, co robię? Od A do Z, rozkręciłem w drobny mak, idzie w piach, chrom, lakier, dbałość o szczegóły to podstawa :) Wrzucę fotki przed i po na forum jak dobrnę do końca.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Akumulator, ładowanie, instalacja

Post autor: tomasz87 » 2013-05-22, 00:58

Prąd ładowania akumulatora w standardzie to ok 0.5A po kombinacji ok 1A czyli całe nic. Klakson to nie dodatkowy luksus tylko standard. Jeśli Cie się bardzo nie śpieszy to jak dokończę swoją wsk-e przetestuję fabryczną instalację i jeśli nie spełni moich oczekiwań (a prawdopodobnie nie spełni) to ją będę modyfikował. A moje wymagania to TYLKO jazda na światłach i pozycjach cały czas. Aku jakiś mały 6V 4-8Ah i tak będzie ciągle niedoładowany. Instalację jak dla mnie tylko kłaść samemu jeśli wiesz co jest do czego i dlaczego. Poza tym wielkość akumulatora nie ma na dłuższą metę (kilka godzin) znaczenia jeśli chodzi o "bajery". Z cewki ładowania wydoisz ok 6W i tylko 6W. Wszystko powyżej 6W będzie z czasem rozładowywać akumulator czy to 1Ah czy 100Ah.

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Akumulator, ładowanie, instalacja

Post autor: HunT » 2013-05-22, 18:29

No to zapytam inaczej. Do pełnej legalizacji jazdy WSK 125 po drogach, wymagane są kierunki i klakson? Jeśli tak, to jak one kiedyś jeździły na tym ładowaniu i tamtych aku ?
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Akumulator, ładowanie, instalacja

Post autor: krzysiek200 » 2013-05-22, 19:16

W 125 kierunkowskazy nie były oryginalnym wyposażeniem i nie sa wymagana na przeglądzie, klakson natomiast jest wymagany. ładowanie wyrabiało bo z akumulatora idzie tylko stop i klakson które mało się używa

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 224
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: Akumulator, ładowanie, instalacja

Post autor: Kermit » 2013-05-22, 22:21

Kierunkowskazy w motocyklu stały się wymogiem dopiero w 86r. także żadna WSK nie musi ich mieć.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość