Problem zładowaniem
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-04-23, 17:34
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Katowice
- Kontaktowanie:
Problem zładowaniem
Mam problem z ładowaniem akumulatora.Założyłem nową instalację i akumulator sprawdzałem po odpaleniu ładowanie jest. I wszystko było ok,aż tu nagle światło stopu przestało działać po naciśnięciu hamulca nawet tylne pozycyjne przygasa ,klakson nie działa. Problem znika dopiero po podładowaniu akumulatora prostownikiem. Wniosek, ładowanie jest niedostateczne,albo akumulator jest wadliwy. Zanim kupię nowy akumulator chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś ma jakiś dobry pomysł na poprawienie ładowania.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
Sposobów jest dużo, a przynajmniej 3 są dobrze opisane. Jeden znajdziesz jako opis kradzieży prądu z cewek świetlnych, inny to na dioda zamiast selenu, a trzeci mostek zamiast diody i ładowanie dwupołówkowe. Dalej to już tylko cdi
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
Czy wy też tak macie że przy oryginalnej instalacji i jeździe na światłach po jakimś czasie nie ma klaksona i stopu? Jak tylko wyłączę światło to podczas jazdy klakson i stop działają po dosłownie 3 minutach. Chyba oryginalna instalacja nie była zaprojektowana na jeżdżenie na światłach całą dobę.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
Kiedyś przepisy nie wymagały a z ładowaniem były problemy, teraz jest taki wymóg, a przecież instalacją się nie zmieniła. Nie piszesz nic odkrywczego, a porady masz powyżej
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
helmutt1 jeśli umiesz posługiwać się amperomierzem, to sprawdź ile prądu daje prądnica na akumulator bez odbiorników i z odbiornikami. Jadąc na światłach masz włączone pozycyjne tył i podświetlenie licznika, czyli 5W + 2W. 7W to już ok. 1,2A , co już dawno stanowi kres możliwości prądnicy. Pomocy można szukać w ledach zamiast zarówek i przeróbce o której wspomniał halcik w/g Załęskiego. Sama przeróbka sprawdzi się tylko podczas jazdy bez odbiorników, gdyż prąd ładowania rzędu 1,2A można uzyskać dopiero przy ok. 5000 obr/min, ale kto tak piłuje maszynę.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
Piszesz ze mozna wstawic ledy zamiast zarowek wiec zajrzalem na allegro i poszukalem zarowki przedniej ledowej.znalazlem dopasowana do wsk led 21w.czy jest sens wymieniac oryginalna ktora ma 25w? 4w chyba nie da roznicy. No chyba ze sa np inne zarowki ledowe ktore ciagna mniej wat
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
A przepraszam. Jednak ten led to nie 21w tylko zamiennik 21w ktory ciagnie 3w. Przedni zolty led kosztuje 73zl!!!
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem zładowaniem
Na oryginalnym zapłonie nigdy nie było i nie ma ładowania . Jeśli chcesz pozostać przy org zapłonie to odpowiednie połączenie cewek świetlnych + mostek zamiast prostownika selenowego. Załóż dodatkowo LEDy tam gdzie możesz. Najprostsze wyjście to założenie CDI, spokój pod każdym względem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość