-
MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-02, 00:46
W sumie niewiem czy odejść czy nie.Nie wiem co was tak wzięło na te filmiki.Profesjonalny remont silnika polega na regenefacji wału szlifie cylindra, lekkie planowanie głowicy karterów i wszystkich miejsc gdzie będzie uszczelka,dystansowaniu skrzyni regeneracji sprzęgła, wymianie platyn łożysk simmeringów itd.Po filmiku nie ocenicie czy remont jest prawidłowo wykonany.Niestety wiele osób remont silnika pojmuje jako wymianę łożysk i simmeringów.Myślę że wynika to z braku wiedzy.Piszecie że odwalam fuszerkę.Oczywiście ale w MOICH motocyklach (nie wszystkich).Jak ktoś mi daje silnik do remontu i mówi że chce nad morze jechać to wszystko starannie robię.Latam po pocztach odsyłam do regeneracji części.Potem silnik zakładam do testowej ramy i reguluję gaźnik, sprzęgło sprawdzam pracę skrzyni biegów itd.
temat dotyczy czego innego, a nie dylematu "być albo nie być" - koniec OT 
-
helmutt1
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
-
Kontaktowanie:
Post
autor: helmutt1 » 2018-09-05, 21:30
radar pisze: ↑2018-08-25, 21:50
A jakie masz oznaczenie na NGK? Jeśli B7H lub B7HS to ta ciepłota odpowiada F80.
Mam zamiast 7 cyfrę 6. Nie wiem co to oznacza.
-
szef100
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
- Lokalizacja: Hańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: szef100 » 2018-09-05, 21:36
Oznacza to inną ciepłotę świecy
-
MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-05, 23:58
Wiem że ngk br7hs to zamiennik iskry f80.
-
helmutt1
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
-
Kontaktowanie:
Post
autor: helmutt1 » 2018-09-06, 11:33
To już było napisane wyżej. Już kupiłem iskre.
-
radar
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: radar » 2018-09-06, 18:39
Symbol B6HS jest odpowiednikiem Iskry F75 i oznacza świecę bardziej "gorącą". Taka świeca odprowadza mniej ciepła przez izolator do korpusu i dalej do głowicy. Na takiej świecy można śmigać w zimne dni lub na krótkich odcinkach latem. Jazda w gorące dni może powodować samozapłony (w zależności od długości trasy lub stopnia pałowania). Uprzedzając następne pytanie - symbol B8HS odpowiada F100 i oznacza świecę bardziej "zimną". Oznacza to, że jest odprowadzana duża ilość ciepła do głowicy, więc nadaje się do jazdy w gorące dni, na długich trasach i do obciążonych silników (np. zniana stopnia sprężania). W zimne dni lub na krótkich trasach może dojść do nadmiernego osadzenia sadzy na izolatorze, co spowoduje przebicie do masy i brak iskry. Generalnie prawidłowa temperatura pracy świecy jest zawarta pomiędzy 450 a 850*C. Poniżej 450*C nie ma zjawiska samooczyszczania (spalania sadzy), a powyżej 850*C dochodzi do samozapłonu od gorącego miejsca. Należy wspomnieć, że odpalanie zimnego silnika na krótki czas radykalnie skraca żywot świecy. Wszystko co napisałem powyżej ma sens tylko przy prawidłowej regulacji gaźnika i zapłonu.
-
Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Daniel22 » 2019-02-14, 20:19
Pytanie odnośnie CDI. Wysypał mi się identyczny impulsator - złamane mocowanie, przez co tarł o magneto (!), ale o dziwo zapłon działał

Warto kupić taki sam, czy różnią się jakoś między sobą i warto poszukać lepszego?
https://allegro.pl/oferta/impulsator-2t ... 7688467874
-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2019-02-14, 20:27
Napisz do Saviera albo Audiobasa
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2019-02-18, 20:23
ten z linku będzie git
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości