Post
autor: s06tuner » 2019-04-10, 22:19
kolego kąt możesz sam dobrać dla własnego silnika doświadczalnie - nie pytaj i nie słuchaj co kto ma bo każdy silnik jest w jakimś stopniu inny (chodzi o szczegóły) no np możesz mieś dłuższy krócieć, krótszy lub wcale, głowic były co najmniej 3 typy (prawie identyczne, ale np. silnik so1z miał sprężanie bodajże 1 do 6,9 , s01z3 7,5 a w siedemdziesiątym którymś chyba zmieniono na 7,8 itp. itd. do tego dochodzi stan i nastawt gaźnika, stan i rodzaj tłumika itd. itd.... więc to co będzie optymalne u mnie , u Ciebie już może niebyć bo moc szczytowa może wypadać przy różnych obrotach, a dla innych obrotów może okazać się korzystniejszy minimalnie inny kont
jeśli chcesz ustawiać na stroboskop to ok - ale zrób oznaczenie czytelne np. kreske na elemencie nieruchomym i kilka kresek na elemencie który będziesz nastawiał lub odwrotnie - tak abyś wiedział co już było a co nie i o ile już przesunąłeś - i po prostu testuj np. jak łatwo silnik załapuje, jaka jest dynamika i teoretycznie (w praktyce ciężko o obiektywne warunki) możesz zrobić test prędkości - stały odcinek i stały styl rozpędzania - jeśli na jakimś nastawie pojedziesz 78 a na innym 80 to ja bym taki zostawił
druga sprawa to kolor świecy - jeśli skład mieszanki jest ok i zapłon też to osad a świecy powinien mieć kolor ,,kawa z mlekiem,,
ja mam lampe stroboskopową, ale itak posługuje się czujnikiem zegarowym po prostu i jak mam czas i chęś to spradzam kilka nastawów ale nie na ślepo tylko o zamierzone ileś tam dziesiątych mm - aby do tego wrócić w razie potrzeby
w jawie 353 po ,,gruntownym usprawnieniu,, okazało się że silnik fajnie pracował gdy zapłon był sporo później niż oryginalnie - jak dobrze pamiętam o 1,5 lub 1mm