Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 328
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

Post autor: Maniekk » 2025-08-24, 17:54

Hej, czy ktoś używał takiego koła?
Czy to ma sens?

https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesow ... 7785743316
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

halcik
Posty: 2263
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

Post autor: halcik » 2025-08-24, 20:06

Ciężkie pytanie, tak samo jak temat CDI. Do tej pory jeśli ktoś był zwolennikiem CDI to akceptował m.in. mniejsza masę koła. Przewrotnie napiszę że z tego samego powodu cieszył się z korzyści lżejszego koła.
Jeśli masz CDI i przeszkadzają ci wady lekkiego koła to możesz się ich pozbyć. Znajomy ma dociążone koło w osie, jeździ jak na platynach.

adamsky771
Posty: 172
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

Post autor: adamsky771 » 2025-08-25, 00:00

Coś dla mnie, bo ostatnie 3 tygodnie właśnie robiłem takie porównanie. WSK 125. Wszelkie jazdy testowe na tych samych ustawieniach (wymieniałem tylko samo koło). Gaźnik oryginalny, tłumik oryginalny, zapłon 3,2 mm przed GMP. Warunki pogodowe raczej te same. Zapłon z JM - tzw wersja Deluxe.
Najpierw miałem właśnie to koło "ciężkie" i tu niespodzianki raczej nie było - moto jechał jak na oryginalnym zapłonie. Ten magiczny większy moment jaki daje nam ciężkie koło jest tak "krótki", że raczej go nie czujemy. Na tych samych ustawieniach koło "lekkie" już robiło lepszą robotę np podczas przyspieszania - to przydaje się w jeździe po mieście lub terenie. Jest stanowcza różnica.
Nie jestem zwolennikiem CDI i do ładnej WSKi bym tego nie założył, ale jeden taki motorek mam ustawiony na kole lekkim - w terenie jest to idealne rozwiązanie.
Przy okazji jeśli macie kłopoty z tym zapłonem polegające na "szarpaniu" przy średnich obrotach to wystarczy zwiększyć przerwę na świecy do około 1 - 1,2mm.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość