Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
-
- Posty: 2266
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
No to jak doszedłeś do jako takiego porządku to spoko. Prąd bierzesz ze świateł, a w oryginale jest z akumulatora. Różnica taka, że nie trzeba gazować, aby tył motocykla był do rzęs oświetlony, ale u ciebie chyba jest coś zmienione, bo przód świeci ładnie.
- MajkelCIN
- Posty: 469
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
Żarówa 12V 35/35W
. Ale cewki widać, że nowe były kiedyś tam zakładane, więc nie są pewnie tak wymemlane jakby oryginalne były.

-
- Posty: 184
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
Ja się poddaję - bo albo Wy mnie nie rozumiecie, albo ja źle tłumaczę.
Druga sprawa - z opisu widać, że stacyjka nie jest prawidłowo podpięta pod instalację. Nie korzystałeś w ogóle z żadnego schematu, bo u Ciebie tylko "gaszenie" jest ok.
ale skąd to wiemy?
To nie są cewki od tego zapłonu, bo nie będziesz miał ładowania.
Druga sprawa - z opisu widać, że stacyjka nie jest prawidłowo podpięta pod instalację. Nie korzystałeś w ogóle z żadnego schematu, bo u Ciebie tylko "gaszenie" jest ok.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
Zapłon 6V a żarówki 12V i tak świeci ?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- MajkelCIN
- Posty: 469
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie instalacji M06Z do stacyjki, nic nie działa
sbanys, tak, o żarówkach wspomniałem w moim pierwszym poście.
adamsky771 o cewkach wiem już, że nie są z tego zapłonu(Twoja uwaga na ten temat), więc co mi pozostało? Ktoś kiedyś takie założył i.... tak zostało. Na rynku nie ma nowych cewek starego typu, o sorki są na dwóch aukcjach alledrogo, no i jest tam w ciul drogo- cena zakupu TDI. A kupować używki od kogoś, gdzie do końca nie wiadomo co kupimy to raczej nie bardzo dobry pomysł
.
I tak, nie napisałem nigdzie, że stacyjka jest podpięta wg jakiegoś schematu typowego, gdyż jak to by miało działać bez podpięcia przewodu nr 3 z silnika(selen,ładowanie aku), który nie ma tutaj zastosowania z cewkami tego typu. Wiec z ładowania niestety nici
. Ale opierałem się na schematach, gdyż jakbym tego nie robił, to by było gorzej jak na początku
. O miszmaszu i wcześniejszych piromanach
wspomniałeś w poście z dnia 2025-09-04, 18:45, oraz 2025-09-04, 20:02. - To odnośnie ostatniego Twojego postu.
Ale i idąc dalej, jak też wspominasz, nie podpiąłem tego oryginalnie wg schematu B1 czy Z, gdyż by nie działało to dobrze(z tych dwóch słupków w silniku), oryginalnie jest tylko gaszenie- przewód i masa, przełącznik świateł i to wszystko. Zrobiłem mostek na pin 11 z 16 gdzie wpięty jest przewód od świateł z silnika i zaczęła reszta działać, a raczej świecić, to wszystko na pozycji stacyjki 2. No i oczywiście źle podpięty pin od licznika.
.
A z oryginalnych kolorów w instalacji pozostały(bez mojej pomocy) przełącznik świateł, połowa przewodów z silnika oraz to co idzie na tył.
W sumie znalazłem przypadkiem fotki jak to wyglądało kilkanaście lat temu w lampie, no i wtedy to był tam dopiero miszmasz piromana
.
adamsky771 o cewkach wiem już, że nie są z tego zapłonu(Twoja uwaga na ten temat), więc co mi pozostało? Ktoś kiedyś takie założył i.... tak zostało. Na rynku nie ma nowych cewek starego typu, o sorki są na dwóch aukcjach alledrogo, no i jest tam w ciul drogo- cena zakupu TDI. A kupować używki od kogoś, gdzie do końca nie wiadomo co kupimy to raczej nie bardzo dobry pomysł

I tak, nie napisałem nigdzie, że stacyjka jest podpięta wg jakiegoś schematu typowego, gdyż jak to by miało działać bez podpięcia przewodu nr 3 z silnika(selen,ładowanie aku), który nie ma tutaj zastosowania z cewkami tego typu. Wiec z ładowania niestety nici



Ale i idąc dalej, jak też wspominasz, nie podpiąłem tego oryginalnie wg schematu B1 czy Z, gdyż by nie działało to dobrze(z tych dwóch słupków w silniku), oryginalnie jest tylko gaszenie- przewód i masa, przełącznik świateł i to wszystko. Zrobiłem mostek na pin 11 z 16 gdzie wpięty jest przewód od świateł z silnika i zaczęła reszta działać, a raczej świecić, to wszystko na pozycji stacyjki 2. No i oczywiście źle podpięty pin od licznika.
No wiec wyszło, że są to zwykłe cewki świetlne od B3, czy tam innych po 65 roku, i mają po jednym przewodzie prądowym, i masa na śrubkach. No i niestety nie ma tam nic z ładowaniaOdkręć ten zapłon i sprawdź jak to tam jest podłączone, bo widzę,że ktoś już tam majstrował (nowe kable). Gaszenie mamy, więc pozostaje sprawdzić podłączenie cewek świetlnych które też mają wyjście na ładowanie. Cewki te mają podwójne uzwojenie. Teraz podejrzewam, że wyjście prądowe i ładowania masz zmostkowane i dlatego działał Ci stop i ewentualnie jakoś tam odzywał się klakson przy wyższych obrotach silnika. To pierwszy etap. Jak możesz to daj nam znów "materiał zdjęciowy" po demontażu.

A z oryginalnych kolorów w instalacji pozostały(bez mojej pomocy) przełącznik świateł, połowa przewodów z silnika oraz to co idzie na tył.
W sumie znalazłem przypadkiem fotki jak to wyglądało kilkanaście lat temu w lampie, no i wtedy to był tam dopiero miszmasz piromana

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości