PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Właśnie wracam z garażu, zastosowałem zapłon bateryjny jak radziło mi kilka osób, z rezultatem takim samym, iskra zaj**ista a motocykl bez odzewu...., dalej wymieniam przerywacz...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Jakaś klątwa na tych 125 wisi
Fajke z przewodem sprawdzałeś? Nie ma gdzieś cewka przebicia na mase? Może kabel gdzieś przeszorowało? Jak masz podłączoną stacyjkę i gaszenie stacyjką to weź "na krótko" wszystko i sprawdz wtedy 


Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
podpiąłem na krótko, tzn bez górnej instalacji, efekt ten sam, podpiąłem znów pod aq efekt ten sam, przewody WN- nowe, fajka- sprawdzałem nowa/stara to samo, przerywacz po odkręceniu miał nierówne styki- zeszlifowałem je ładnie na równo- nic to samo nadal...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
no to może masz paliwo stare ;]
bo jak Ci na bateryjnym nie pali to są dziwne jaja :p a w dobrym momencie masz przeskok iskry?
Jak wygląda Twoja świeca jest zalana? czy sucha? Może po prostu Paliwo Ci nie dochodzi przez gaźnik
bo jak Ci na bateryjnym nie pali to są dziwne jaja :p a w dobrym momencie masz przeskok iskry?
Jak wygląda Twoja świeca jest zalana? czy sucha? Może po prostu Paliwo Ci nie dochodzi przez gaźnik
Ostatnio zmieniony 2010-08-13, 18:14 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Paliwko glanc nóweczka, leje bezpośrednio do cylindra dawke daje, patrze- iskra super, niebiesko-fioletowa, wkładam kopie nic totalnie nic totalnie, wyjmuje kopie iskra jest i podpala paliwo które na niej stało, są niezłe jaja bo złorzyłem motocykl ładnie pieknie i od tak sobie odpaliłem, od tak, i zacykała pieknie i zgasła i od tamtej pory nie mam już pomysłów
Przerywacz ustawiony dobrze, ładnie się otwiera, ustawiony na najlepsza iskre, przestawianie i tak nic nie daje, Płytka na samym środku, wyprzedzałem, opóźniałem to samo- brak reakcji...
Jedyne co mi nachodzi na myśl to przerywacz bo jest stary, już niewiem co mam myśleć, jedno wiem--> musze zakupić nowy przerywacz i sprawdzić co sie bedzie działo.
Przerywacz ustawiony dobrze, ładnie się otwiera, ustawiony na najlepsza iskre, przestawianie i tak nic nie daje, Płytka na samym środku, wyprzedzałem, opóźniałem to samo- brak reakcji...
Jedyne co mi nachodzi na myśl to przerywacz bo jest stary, już niewiem co mam myśleć, jedno wiem--> musze zakupić nowy przerywacz i sprawdzić co sie bedzie działo.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
gdyby paliwo dochodziło to motor by odpalił nawet na starym przerywaczu i źle ustawionym zapłonie... albo chociaż by strzelało, jeśli nie ma żadnej reakcji to trzeba szukać w gaźniku -> spróbuj przytkać wlot do gaźnika ręką od strony filtra i zobacz czy odpali.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Zrobiłem tak- zero reakcji, przepustnica w dole- nic, ma maxx- nic, jedyne co zaobserwowałem to że jak na maksymalnej przepustnicy długo pokopałem i puściłem to benzyna wiekszym strumieniem wyleciała z gaźnika od strony filtra.
oczywiście dałem też podtrysk bezpośrednio do cylindra
oczywiście dałem też podtrysk bezpośrednio do cylindra
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
no ale jak wygląda świeca? była cała mokra?
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
a może to problem z gaźnikiem a nie z zapłonem jeśli wybija ci paliwo na filtr powietrza
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
byćmożę masz przebićie na śrubie przewodzącej tej w karteże zmień tam izolatory
Ekipa Południe®
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
A nie mówiłeś jak wygląda świeca? Czy przypadkiem przed te dawkę do cylindra nie zalałeś silnika?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Ja miałem tak z rometem nowy cylinder wał itp. zapłon był wyregulowany iskra porządna a tez nie palił przyczyną były simeringi po ich wymianie jezdzi jak szalony:)
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Posprawdzam wszystko, ale nie rozumiem jak przyczyną mogą być simmeringi?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
może zaciągać lewe powietrze zamiast mieszanki paliwowo powietrznej, bądź zalewać olejem zaciągniętym od strony sprzęgła przez co może nie zapalać...
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Tyle że jakby zaciągała olej, byłoby to widać, a motocykl by palił normalnie..., jak by brała od strony magneta słychać by było świst, jak w przypadku padnietej uszczelki pod glowica, a jak pisałem motocykl zapalił normalnie, tyle że po kilku sec zgasł...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Nie masz może zatkanego tłumika? zdejmij kolanko i zobacz co się dzieje, to nie możliwe żeby nie odpalało z iskra i z paliwem ;]
nie napisałeś jak wygląda Świeca po takich próbach odpalania !! czy jest sucha czy mokra (mowie o odpalaniu z gaźnika a nie przy wlewaniu do cylindra)
nie napisałeś jak wygląda Świeca po takich próbach odpalania !! czy jest sucha czy mokra (mowie o odpalaniu z gaźnika a nie przy wlewaniu do cylindra)
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Szczerze mówiąc, to ja bym zdjął ten tłumik całkowicie i odpalił bez (spróbował). Nic się nie stanie, a będzie wiadomo na 100% czy to od tego czy nie.
Oj, nie zawsze. Jeżeli pociągnie porządną dawkę oleju, to zarzuci świecę i masz po iskrze.WSK pisze:Tyle że jakby zaciągała olej, byłoby to widać, a motocykl by palił normalnie...
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
1) Do 31-05 nie kupuj nowego przerywacza. Ja nie znalazłem na razie w ofercie żadnego sklepu przerywacza nadającego się do jazdy.
2) Świece. Kup najlepiej na allegro nową czarną iskrę F75.
3) Wysoce prawdopodobne, że masz uszkodzony prawy czop wału korbowego i/lub krzywkę magneta. Miałem identyczną sytuację. Po prostu przerywacz rozwierał się dwukrotnie podczas obrotu wału korbowego. Uniemożliwiało to prawidłowe ustawienie rozwarcia przerywacza. Motocykl palił dopiero w przypadku ustawienia bardzo małej przerwy, gdyż wtedy zniwelowane było podwójne rozwieranie się styków. Jeśli nawet na zapłonie bateryjnym występuje opisany przez Ciebie problem to nie ma rady - przyczyna nie leży ani w cewce, ani w kondensatorze. Jeszcze raz sprawdź świece.
4) Tarcie magneta o cewkę jest fatalne w skutkach. Na skutek tarcia, cewka ulega nagrzaniu, następuje uszkodzenie izolacji, a co potem się dzieje nie jeden się już przekonał.....
2) Świece. Kup najlepiej na allegro nową czarną iskrę F75.
3) Wysoce prawdopodobne, że masz uszkodzony prawy czop wału korbowego i/lub krzywkę magneta. Miałem identyczną sytuację. Po prostu przerywacz rozwierał się dwukrotnie podczas obrotu wału korbowego. Uniemożliwiało to prawidłowe ustawienie rozwarcia przerywacza. Motocykl palił dopiero w przypadku ustawienia bardzo małej przerwy, gdyż wtedy zniwelowane było podwójne rozwieranie się styków. Jeśli nawet na zapłonie bateryjnym występuje opisany przez Ciebie problem to nie ma rady - przyczyna nie leży ani w cewce, ani w kondensatorze. Jeszcze raz sprawdź świece.
4) Tarcie magneta o cewkę jest fatalne w skutkach. Na skutek tarcia, cewka ulega nagrzaniu, następuje uszkodzenie izolacji, a co potem się dzieje nie jeden się już przekonał.....
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
I jak poradziłeś sobie?Dobrze założyłeś tłok ze strzałką do wydechu?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-03-26, 15:21
- GG: 0
- Moje maszyny: brakl
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Witam koledzy
Poskładałem silnik wsk 125 wał nowy,cylinder,tłok pierścienie nowe, kompresje ma jak zły... i zaczyna się problem ... Przed remontem iskra była bez problemu, po remoncie założylem zapłon i patrze..iskry nie ma... ustawiam platynki, iskry dalej nie ma. Zakupiłem nowy kondensator i cewkę. Iskry dalej nie ma...
Zaden kabel do silnika nie jest podłączony ale powinien odpalić bez problemu....
Ustawialem zapłon już tysiące razy i nic...
Co zrobić:( ?
Poskładałem silnik wsk 125 wał nowy,cylinder,tłok pierścienie nowe, kompresje ma jak zły... i zaczyna się problem ... Przed remontem iskra była bez problemu, po remoncie założylem zapłon i patrze..iskry nie ma... ustawiam platynki, iskry dalej nie ma. Zakupiłem nowy kondensator i cewkę. Iskry dalej nie ma...
Zaden kabel do silnika nie jest podłączony ale powinien odpalić bez problemu....
Ustawialem zapłon już tysiące razy i nic...
Co zrobić:( ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości