Kompletowanie instalacji WSK 125
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
- Moje maszyny: WSK M06B3 1985
- Lokalizacja: Wola Wielka
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Do mocowania żarówki idzie 4 kable: masa, długie, krótkie i postojówka. A jeśli chodzi o te 3 śrubki to sam musisz dojść która jest od czego, nikt tu nie jest jasnowidzem i nie wie jak to masz podłączone w silniku.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
ok ale ja mam w żarówce tylko trzy miejsca na wtyczki
a jeszcze zapytam o podswietlenie tablicy. W instalacji która kupiłem nie miałem żadnego kabla który by szedł do tej żarówki od podswietlenia, na schemacie tez nie ma takiego kabelka, jak to zrobic?

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Kupiłeś nową instalację?Opiszę Ci jak to wygląda w oryginale.Co do trzech przewodów wychodzących z silnika to:
-czerwony idzie od cewek świetlnych do pinu nr.16 w stacyjce
-czarny od kondensatora jako gaszenie do pinu nr.21 w stacyjce
-niebieski od cewki ładowania do pinu nr.11/19 i dalej do pinu 46 w stacyjce(ja tak zrobiłem ze względu na usunięcie prostownika selenowego i zastosowanie mostka Gretza,ładowanie jest OK,patrz moja galeria)
Co do kolorów przewodów tak naprawdę mogą być np.różowe byle były podpięte tak jak opisałem.
Jeśli masz ori.oprawkę na dwie żarówki tzn żarówkę do świateł "krótkie/długie i postojówkę to idzie tam cztery przewody czyli:
-masa wspólna do dwóch żarówek
-zasilenie krótkich
-zasilenie długich
-zasilenie postoju
(nie opiszę kolorystyki bo nie wiem jaką masz instalację).
Co do podświetlenia tablicy to jest to ta sama żarówka która jest od postoju więc nie ma dodatkowego przewodu.
W tylnej lampie mam dwa przewody:
-zasilenie postoju (podświetlenie tablicy)
-zasilenie światła STOP
-masa po przez śrubkę na obudowę błotnik
Myślę że jest dla Ciebie zrozumiałe to co napisałem.
Wklej schemat Twojej instalacji to napiszę coś więcej jeśli będzie taka potrzeba.
-czerwony idzie od cewek świetlnych do pinu nr.16 w stacyjce
-czarny od kondensatora jako gaszenie do pinu nr.21 w stacyjce
-niebieski od cewki ładowania do pinu nr.11/19 i dalej do pinu 46 w stacyjce(ja tak zrobiłem ze względu na usunięcie prostownika selenowego i zastosowanie mostka Gretza,ładowanie jest OK,patrz moja galeria)
Co do kolorów przewodów tak naprawdę mogą być np.różowe byle były podpięte tak jak opisałem.
Jeśli masz ori.oprawkę na dwie żarówki tzn żarówkę do świateł "krótkie/długie i postojówkę to idzie tam cztery przewody czyli:
-masa wspólna do dwóch żarówek
-zasilenie krótkich
-zasilenie długich
-zasilenie postoju
(nie opiszę kolorystyki bo nie wiem jaką masz instalację).
Co do podświetlenia tablicy to jest to ta sama żarówka która jest od postoju więc nie ma dodatkowego przewodu.
W tylnej lampie mam dwa przewody:
-zasilenie postoju (podświetlenie tablicy)
-zasilenie światła STOP
-masa po przez śrubkę na obudowę błotnik
Myślę że jest dla Ciebie zrozumiałe to co napisałem.
Wklej schemat Twojej instalacji to napiszę coś więcej jeśli będzie taka potrzeba.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
tak kupiłem nową instalację. Co do tylniej lampy, pytałem o to podświetlenie bo mam miejsce na trzy kabelki i oprocz tej głownej żarówki mam taką małą podłużną. W przedniej lampie mam pod żarówka jeszcze jeden otwór, w którym nie ma żarówki . Ogólnie wszystko ze schematu rozumiem tylko zastanawiaja mnie te dwa kable zółte i nie wiem jak to rozwiązać
schemat postaram się wrzucić jutro.

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
W tylnej lampie ta Twoja "podłużna"to właśnie postój wraz z podświetleniem tablicy,
Ta "główna" żarówka jest od STOPU a trzecie wyjście to masa.
Ile masz przewodów w wiązce do tylnej lampy???
Więc NIE masz ori oprawki i dla tego też nie masz żarówki od postoju z przodu.
Prosiłem o schemat,bez niego nic więcej nie mogę napisać!
Ta "główna" żarówka jest od STOPU a trzecie wyjście to masa.
Ile masz przewodów w wiązce do tylnej lampy???
Więc NIE masz ori oprawki i dla tego też nie masz żarówki od postoju z przodu.
Prosiłem o schemat,bez niego nic więcej nie mogę napisać!
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
mam dwa przewody. To co mogę zrobić żeby w przedniej lampie wszystko grało ?
jest schemat na Gmoto ale za duzo nie widać więc wrzucę dopiero jutro chyba ze wieczorem znajdę czas
jest schemat na Gmoto ale za duzo nie widać więc wrzucę dopiero jutro chyba ze wieczorem znajdę czas
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
A wiec tak wg. Twojego schematu to:
-pierwszy żółty ten z wiązki od silnika (jeden z tych trzech) do stacyjki pin nr.16
-drugi żółty od wiązki z przełącznika do żarówki na zasilenie (krótkie bądź długie )drugi do żarówki to zielony z wiązki przełącznika.
-trzeci żółty (prawdopodobnie podwójny) od pinu nr.10 w stacyjce po przez masę żarówki i do ramy (bo prostownika selenowego nie masz).
Zwróć uwagę na zasilenie przełącznika świateł które musi być na środkowy słupek w przełączniku,przewód brązowy.
-pierwszy żółty ten z wiązki od silnika (jeden z tych trzech) do stacyjki pin nr.16
-drugi żółty od wiązki z przełącznika do żarówki na zasilenie (krótkie bądź długie )drugi do żarówki to zielony z wiązki przełącznika.
-trzeci żółty (prawdopodobnie podwójny) od pinu nr.10 w stacyjce po przez masę żarówki i do ramy (bo prostownika selenowego nie masz).
Zwróć uwagę na zasilenie przełącznika świateł które musi być na środkowy słupek w przełączniku,przewód brązowy.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
starcu26 pisze:super, dzięki za odpowiedźa chciałbym się dowiedzieć czy można gdzieś kupić jakieś mocowanie żarówki postojowej w przedniej lampie ? Kupiłem tą WSK nie dawno i zapoznaję się z nią ale już widać, że coś było robione przy lampie, ponieważ nie ma żarówki postojowej i żadnego mocowania. Jest po prostu otwór na nią, dlatego też chciałbym się dowiedzieć czy jakieś mocowanie w oryginale było i czy w tej instalacji będę miał kostkę na tą żarówkę?
Witam na postojów kę mam coś takiego , jak chcesz pisz na priv.
Nie da sie dodać fotki
wiec jest to plastik w który wkładasz żaróweczkę postojową, i to wciskasz w otwór w kloszu
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Ok, będę kombinowal metoda prób i błędów
sprawdzę dopiero jak zakupie sobie akumulator na początku litego. Dzięki za wskazówki.

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Przetestuj na jakiejś baterii np.tzw."płaskiej" kosztuje grosze a AQ kup jak zacznie się sezon bo nie ładowany szybciej się zużyje.
Oryginalna oprawka wygląda tak: Ja do postoju użyłem oprawkę od VW T4 pasuje idealnie. Pozdro.
Oryginalna oprawka wygląda tak: Ja do postoju użyłem oprawkę od VW T4 pasuje idealnie. Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Super, dzięki za posta 
A jaki akumulator byś mi polecił? Może coś z żelowych? Czy to nie jest dobry pomysł?

A jaki akumulator byś mi polecił? Może coś z żelowych? Czy to nie jest dobry pomysł?
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
I kompletnie nieodpowiedniej żarówki H4 P43t, zamiast H4 P45t która nie będzie latać w odbłyśniku jak żyd po pustym sklepie...
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
To jest schemat mojej isntalacji. Jeden kolega juz opracowywał tą instalacje. Podłączyłem wszystko według schematu i dzisiaj pożyczyłem aku. do sprawdzenia. Gdy włożyłem kluczyk do stacyjki zaświeciła się tylna pozycja. Mała poprawka : stacyjka jest 3 stopniowa. Gdy kluczyk jest na środku nic nie świeci. Po przekręceniu w prawo świeci pozycja (przód i tył ) . Po przekręceniu w lewo świeci pozycja tył i nic wiecej. Nie działa klakson i podświetlenie licznika. Co do podświetlenia licznika , czy świeci po przekręceniu kluczyka czy dopiero po odpaleniu motoru ze światłami mijania ?
Automat stopu też nie działa, rozebrałem go i wyczyściłem . W środku wszystko jest ok, po wciśnięciu hamulca sprężynka się odgina i środek rurki dotyka blaszki po czym powinien zapalać się stop. Przy żarówce stopu mam dwie blaszki do podpięcia i zostaje mi jedna czy to jest masa i muszę to ogarnąć ? aczę
Co do klaksonu, doczytałem się że musi byc podobno masa w przełączniku świateł. Czy to jest powód, że nie działa mi klakson ? zaznaczę, że przełącznik mam nowy.
Chyba wszystkie problemy rozwiązały się oprócz światła stopu. Kupiłem nową stacyjkę i to ona jest winna, że klakson i światła postojowe mi nie łączą. Kluczyk strasznie lata. Czy mogę coś zrobić z tą stacyjką czy po prostu kupić inną ?
Automat stopu też nie działa, rozebrałem go i wyczyściłem . W środku wszystko jest ok, po wciśnięciu hamulca sprężynka się odgina i środek rurki dotyka blaszki po czym powinien zapalać się stop. Przy żarówce stopu mam dwie blaszki do podpięcia i zostaje mi jedna czy to jest masa i muszę to ogarnąć ? aczę
Co do klaksonu, doczytałem się że musi byc podobno masa w przełączniku świateł. Czy to jest powód, że nie działa mi klakson ? zaznaczę, że przełącznik mam nowy.
Chyba wszystkie problemy rozwiązały się oprócz światła stopu. Kupiłem nową stacyjkę i to ona jest winna, że klakson i światła postojowe mi nie łączą. Kluczyk strasznie lata. Czy mogę coś zrobić z tą stacyjką czy po prostu kupić inną ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Witam ponownie. Montowanie instalacji dobiega końca. Ostatni mały problem mi został, światło stopu. Czy mógłby mi ktoś napisać dlaczego żarówka od światła stopu się spaliła? Gdy nadusilem hamulec, światło raz mrygnelo i zobaczyłem ze spaliła się żarówka. Czy to wina automatu stopu?
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Zmierz napięcie na zaciskach stopu,wymień żarówkę.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Nie ma sprzętu żeby zmierzyć
jakbyś mógł napisz czym się mierzy to sobie zakupie takie coś.
A może to wina akumulatora bo 12V a instalacja 6v?
A jeżeli napięcie byłoby złe to jak je zmienić?

A może to wina akumulatora bo 12V a instalacja 6v?
A jeżeli napięcie byłoby złe to jak je zmienić?
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
To na pewno wina AQ.Dla czego 12V jak instalacja 6V,masz ori instalkę?Kup zwykły multimetr za 20zł.będziesz miał na przyszłość.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-12-08, 10:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Garwolin
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
Tak mam oryginalna nowa instalacje. A ten akumulator wziąłem tylko do sprawdzania instalacji
dzięki za wyjaśnienie problemu 


- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
jak dałeś 12 V aku to pewno ci popalił żaróweczki te 5w.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Kompletowanie instalacji WSK 125
W "stopie" 21W.daroohd pisze:jak dałeś 12 V aku to pewno ci popalił żaróweczki te 5w.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość