Kondensator
- KamWSK
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-02-07, 16:18
- GG: 38594777
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Kondensator
Witam, mam pytanie wie ktoś jak sprawdzić kondensator. Jak tak to proszę pisać .
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Kondensator
Podepnij go pod przewód gaszenia przy zapłonie (śrubka na karterze ) i zobacz jak pracuje motor.
Zapomniałem napisać wcześniej odpinając stary.
Zapomniałem napisać wcześniej odpinając stary.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Kondensator
A jak odpiąć stary kondensator bez rozbierania całego zapłonu
W takim razie po co podpinać pod przewód gaszenia skoro i tak trzeba rozebrać cały iskrownik... Chyba, że się zrobi rzeźbę z odkręcaniem śrubek bez zdejmowania koła magnesowego. W 175 oczywiście sprawa wygląda prościej
Ale kolejny post napisany .............
Kondensatory sprawdza się na dwie okoliczności: utrata pojemności i przebicie. Metody sprawdzania (w warunkach domowych) zostały opisane w książce Kuklewicz, Kapecki "Naprawa motocykli WSK". Polega ona na zestawieniu obwodu, w którym połączono szeregowo: sprawdzany kondensator, miliamperomierz, opornik (lub żarówka) oraz źródło prądu przemiennego (w proponowanej metodzie gniazdko 230V). Metoda polega de facto na pomiarze reaktancji kondensatora, która przy założeniu stałego napięcia i częstotliwości w gniazdku wprost przekłada się na pojemność kondensatora. Pomiar weryfikuje również możliwe wystąpienia przebicia kondensatora (dielektryka pomiędzy jego okładkami). Pojemność można również mierzyć wykorzystując proste multimetry (czasami mają taką funkcję) ale wtedy pomiar realizowany jest przy niskim napięciu i nie mamy weryfikacji ewentualnego przebicia.
Próba na pojeździe oczywiście jest dopuszczalna ale nie daje 100% pewności czy kondensator jest sprawny


Kondensatory sprawdza się na dwie okoliczności: utrata pojemności i przebicie. Metody sprawdzania (w warunkach domowych) zostały opisane w książce Kuklewicz, Kapecki "Naprawa motocykli WSK". Polega ona na zestawieniu obwodu, w którym połączono szeregowo: sprawdzany kondensator, miliamperomierz, opornik (lub żarówka) oraz źródło prądu przemiennego (w proponowanej metodzie gniazdko 230V). Metoda polega de facto na pomiarze reaktancji kondensatora, która przy założeniu stałego napięcia i częstotliwości w gniazdku wprost przekłada się na pojemność kondensatora. Pomiar weryfikuje również możliwe wystąpienia przebicia kondensatora (dielektryka pomiędzy jego okładkami). Pojemność można również mierzyć wykorzystując proste multimetry (czasami mają taką funkcję) ale wtedy pomiar realizowany jest przy niskim napięciu i nie mamy weryfikacji ewentualnego przebicia.
Próba na pojeździe oczywiście jest dopuszczalna ale nie daje 100% pewności czy kondensator jest sprawny

-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2014-10-28, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Kondensator
Czy ma ktos pojecie dlaczego padł mi w ciagu 2 tygodni 3 kondensator? nowa cewka wn jak i reszta platyny itd jeden stary z epoki drugi za sklepu za 8 zł i 3 z zapasów... teraz chodzi tez na jakims znalezionym w garazu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości