Strona 1 z 1
Nowa elektryka
: 2012-07-08, 22:39
autor: bear
Witam.
Zaczne od tego ze zaczalem odrestaurowywac moja wsk. Zrobilem prawie cala instalacje elektryczna ale mam kilka pytan:
- Czy aku 6v 12Ah pociagnie postojowke przednia tylna i podswietlenie predkosciomierza (chce wlasnie te trzy zarowki podlaczyc pod aku).
Jesli tak to czy to ma sens, czy zarowki dluga poswieca na tym aku (bez chodzenia motoru) i czy aku nie bedzie za bardzo obciazony?
-Chce zmienic prostownik selenowy na cos lepszego. Wiem ze sie uzywa prostownikow diodowych. Chcialem zapytac jak to podlaczyc wzgledem orginalnej instalacji WSK 125.
-Da sie jakos zwiekszyc ladowanie/prad na orginalnych cewkach?
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 15:37
autor: Domin99
Przerabianie oryginalnej prądnicy wsk do grzebanie za przeproszeniem w g...(oczywiście można przewinąć lub zmostkować cewki ale i tak z wydajnością będzie raczej kiepsko) Na twoim miejscu przeczytał bym posty na temat całego zapłonu CDI co niektórzy na forum montowali(niech się wypowiedzą na temat świateł)
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 17:28
autor: bear
Nie chce montowac zaplonu CDI. Wsk odrestaurowywuje wiec nie wchodzi w gre jakies unowoczesnienia. Musi byc wszystko orginalne. A moje pytania dotyczace zwiekszenia mocy pradu bylo poprostu z ciekawosci. Interesuje mnie bardziej czy aku pociagnie dwie postojowki + podswietlenie predkosciomierza (mam zamiar wlozyc zarowki ledowy aby zmniejszyc pobor pradu). Oraz jak podlaczyc prostownik unitry (lub innej firmy ale z tych nowszych) do instalacji elektrycznej. (zanim znajde orginal to musze na czyms jezdzic).
Rowniez jesli ktos posiada to prosi bym o schemat stacyjjki w ktorym bedzie opisane jaki kabel od czego gdzie podlaczyc. (chce sie upewnic). Kolory mam lekko zmienione wiec najlepiej gdyby to bylo w formie 53-swiatla pozycyjne tyl itp. Z gory dziekuje.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 17:49
autor: Savier
Wsk odrestaurowywuje wiec nie wchodzi w gre jakies unowoczesnienia.
(mam zamiar wlozyc zarowki ledowy aby zmniejszyc pobor pradu)
W tej chwili zgłupiałem

.
Jeżeli masz zamiar robić instalację na oryginał to pociągnie, nie ma uja.
Jaką masz wueskę?
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 17:54
autor: bear
A ja wiem jaka

Rok WSK to 1977. Dwu-rurowa rama. Chce jej wprowadzic minimalne usprawnienia ktore w kazdej chwili bede mogl zdemontowac bo mimo dazenia do orginalu zawsze cos po fabryce mozna poprawic. Co do ledow to chce wlozyc poprostu zarowki z ledami, tak abym mogl sobie w kazdej chwili zmienic na normalne. W orginalnym schemacie Pod postojowki podlaczone sa tylko zarowki z przodu i z tylu. Ja chec podlaczyc przod tyl i podswietlenie predkosciomierza i jestem bardzo ciekaw ile taki aku wytrzyma na orginalnych zarowkach z dodatkowym trzecim podswietleniem predkosciomierza.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 17:57
autor: Savier
A to oryginalnie nie było podświetlenia prędkościomierza?

Dwuramówki robili tylko do 1971

.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 18:01
autor: bear
Bylo ale dopiero po zapaleniu swiatel mijania. Przynaimniej tak ze schematu wyczytalem.
Co do WSK to sie pomylilem

Moj ojciec ma dwu-rurowaja. Ja mam jedno rurowa.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 21:20
autor: bear
Do WSK kupowac aku 12v czy 6v? Ktory bedzie lepszy bo w motorze mam orginalna instalacje 6v.
I jak podlacze w mostu prostowniczym "+" do plusa w aku a ~ do przewodu pradnicy to bedzie ok? (reszte kabli zaizoluje).
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 21:26
autor: Savier
Pokaż zdjęcie tej wueski to wstawie Ci odpowiedni schemat.
Kup akumulator 6V.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-09, 21:43
autor: bear
Dzis nie wrzuce zadnej fotki. Chodzi o schemat podlaczenia stacyjki. Bo schemat instlacji elektrycznej mam tylko ze w kazdym schemacie sa strasznie nie widoczne numerki w ktore wchodza kable.
Re: Nowa elektryka
: 2012-07-10, 13:56
autor: Domin99
Znajdź schemat do twojej wsk-i połóż instalacje tak jak w oryginale jak wszystko będzie działać jak w oryginale to dopiero zacznij się bawić w przepinanie w sumie to potem zmiana konfiguracji oświetlenia to tylko kwestia przełożenia wsuwek w stacyjce.Ja w swojej ma oryginalną fabryczną instalacje,oryginalny mostek prostowniczy,cewki,nawet żarówki fabryczne tak jak z fabryki wyjechała i oświetlenie podczas jazdy idealne no wiadomo że na wolnych obrotach światła przygasają(brak akumulatora) ale mi to nie przeszkadza.(jedynie co się z elektryki przez 30 lat postoju sypnęło to przerywacz w klaksonie)