WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Odpowiedz
mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: mac » 2012-11-27, 19:37

Przy regulacji kata wyprzedzenia zaplonu spotkalem sie z dziwnym problemem. Ksiazkowo w tym silniku powinno byc wyprzedzenie 4,5 mm przed GMP. U mnie niestety... maksymalnie daje sie ustawic 3,6mm i koncza mi sie tzw "fasolki" w podstawie i nie mozna dalej przekrecic podstawy iskrownika. Mial ktos podobny problem?
Nie wiem jaka moze byc przyczyna. Przychodzi mi jedy nie do glowy pomysl wyfrezowania wiekszych fasolek..

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: piotrBe » 2012-11-27, 22:54

przestawiony wał.
Zakres regulacji "fasolek" współgra z dobrym wałem. chyba że się mylę...

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-27, 23:06

A jak ustawisz na 3mm to jak pracuje?
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: jannex » 2012-11-27, 23:43

Może masz za dużą przerwe? A magneto oryginał? Jestem z BDG możemy się zgadać.

mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: mac » 2012-11-27, 23:54

Magneto i wal jak najbardziej oryginal. Przerwa ustawiona ksiazkowo pomiedzy 0,3-0,4 mm.
Jakos chodzi na tym 3,6mm. Silnik wymaga regulacji (gaznik) bo dopiero to wszystko do kupy zlozylem. po nierownej walce z gaznikiem zajrzalem do zaplonu a tam wyprzedzenie na 1 mm przed GMP wiec zaczalem regulowac no i wyszlo ze brakuje zakresu.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: sopi220 » 2012-11-29, 01:47


mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: mac » 2012-11-29, 15:59

Dzieki sopi220 za linka. Fajna stronka, ale to jak sie ustawia kat wyprzedzenia to ja wiem. Jedyne co mnie ciekawi to dlaczego jest tam podana wartosc 3mm, gdzie w instrukcji WFM podaja dla silnika s-01 4,5 mm. Wszystko na to wskazuje ze moj jest wlasnie s-01 starego typu, ma okragla glowice i swiece pod skosem.

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: BobsoN » 2012-12-23, 09:51

u mnie był taki sam cyrk , przestawiony wał po stronie zapłonu , w dużym skrócie gdy tłok w górnym położeniu to miejsce na klin powinno być na dole lub lekko w prawo , jeżeli masz inaczej to wina wału i nie ustawisz nigdy.
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

bear

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: bear » 2012-12-23, 14:47

A da się jakos ocenic na "oko" przy wyjętym wale czy jest przestawiony?

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 429
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: jakemdural » 2012-12-23, 15:57

Tak , wcięcia na klin muszą się pokrywać (być tak samo )na obu osiach wału.

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: BobsoN » 2012-12-23, 19:29

nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

bear

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: bear » 2012-12-23, 19:44

Zlapac za korbowod i sprawdzić gdzie będzie wycięcie na klin :P Dzieki panowie jutro sprawdze :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu

Post autor: wujcio » 2012-12-23, 23:25

BobsoN pisze:nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Zgadza się ale jeśli wał jest dobry to ma mieć wycięcia w jednej linii.
Jeśli tak nie jest to prawdopodobnie nadaje się do regeneracji ponieważ czop jest luźno osadzony w przeciwwadze - jest przekręcony.
Oczywiście najważniejsze aby od strony zapłonu czop był w odpowiednim miejscu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości